geen/heel weinig groente! Help!

Sinds een paar weken eet Koen nauwelijks groente. Eerst dachten we nog: die heeft gewoon geen trek vandaag, maar nu denken we dat ie gewoon in de gaten heeft dat na de groente het vlees en toetje volgt wat ie wel heel lekker vindt en smakkend op eet!! Heeft iemand enig idee hoe we dit zouden kunnen veranderen of zal het vanzelf over gaan?? Zouden we zeggen: “eerst je groente, anders geen vlees en toetje”, dan denk ik dat een peuter van 14 maanden dat niet snapt, dus heeft iemand dé tip voor ons? We vinden het nogal vervelend dat ie wel lekker een hele gehaktbal (bijv.) en vervolgens een lekker toetje opeet, maar géén groente!!

Het is vaak een fase. Ik zou het gewoon aan blijven bieden en er vooral geen strijd van maken. Dat bevestigd voor hem alleen maar dat groenten iets is wat gegeten moet worden. Je kunt ook de groente eens op een andere manier klaarmaken. Als je je echt zorgen maakt kun je misschien extra tomaatjes, paprika of komkommer bij de lunch geven. Of verwerk het in een smoothie.

Moirah

Denk gewoon dat het een fase is, ik zal me er niet zo druk om maken.

Anders kun je natuurlijk er ook een saus van maken, en dan over de pasta doen. als je persee wil dat ie groente binnen krijgt.

Maar indd zoals moirah al zegt tomaatjes,paprika komkommer stukjes als tussendoor geven, hier vind ze tomaatjes heerlijk als tussendoortjes.

Onze kanjer eet ook slecht groente als ik de groente “los” geef. Daarom pureer ik het vaak door de aardappelen en maak daar een soort van stamppotje van met melk, nootmuskaat en peper. Dan gaat het er vaak goed in. Vlees krijgt hij pas als hij al aardig wat van de groente op eet. Anders eet hij dat dus echt geen groente meer. Met als gevolg dat hij heel weinig eet en de volgende morgen gillend van de honger heel vroeg wakker wordt.

Als hij slecht groente eet krijgt hij trouwens wel extra fruit. Zijn wel andere vitamines, maar beter dan geen denk ik dan.

vaak is het een fase. dat hoopte ik alleen ook altijd :mrgreen:

Y.uri eet nog steeds GEEN groentes…en is al ruim 4 :roll:

onze uk eet ook vrijwel geen groente, alleen erwtjes! en soms een hapje stamppot boerenkool. Ik ehb er mij bij neergelegd. Ik ga geen strijd aan met eten, dan maar alleen vlees!

Mijn dochter vindt maar een paar groenten lekker (erwtjes, paprika en worteltjes) en wil alleen maar aardappeltjes en geen pasta of rijst. Vlees eet ze ook niet altijd op. Groente verstoppen in de saus lukt niet want ze lust geen saus. We hebben ons er bij neer gelegd en zijn heel blij als ze eet maar als ze het niet eet, jammer dan. Wel geven we haar iedere dag multivitaminepilletjes van optimax en als ze een paar dagen nauwelijks iets gegeten heeft, koken we iets wat ze wel lekker vindt, maar ik ga niet de rest van mijn leven aardappeltjes met erwtjes of paprika eten. Ook geven we haar wel eens een wortel tussendoor om te snacken of een stukje paprika. Gelukkig eet ze wel goed brood en fruit.

Als ze trouwens een avond slecht eet, krijgt ze niets anders.

Hier was dat een fase.

Groenten prakken onder de aardappelen of verwerken in bv een spagettisaus kan ook helpen,maak je niet te druk,komt wel weer goed.

“voer” je hem, of mag hij zelf eten? Ik weet niet meer hoe oud Lenn precies was, maar zodra hij eten ging weigeren 's avonds ben ik gestopt met aanbieden en heb ik het gewoon voor zn neus gezet, vork én lepel erbij en eten dat ie deed :mrgreen: … Nog steeds, we mogen niet eens meer blazen als t heet is… ook dát doet meneer zelf wel :inlove:

Hier ook een slechte groente en fruit eter op dit moment. Hij krijgt af en toe een flesje “simientjes” met een rietje (flesje knorr vie) zo krijt ie toch iets binnen.

Groetjes Moon.