geen handje durven/willen geven

Hier geven de kinderen (en de ouders) juf ook een hand bij binnenkomst. De meeste kinderen vinden dat gewoon ok, zeker na een periode dat ze juf al goed kennen.

Maar het hoeft niet, als er kinderen (zouden) zijn die dit echt niet fijn vinden dan weet juf dat en dan begroet ze alleen even. Ze probeert wel oogcontact te maken.

Ik vind zo’n begroeting fijn. Juf weet dat de kinderen er zijn en de kinderen weten dat ze gezien zijn en welkom in de klas.

Ook bij het ophalen geven ze juf een hand. Dan weet juf dat ze weg gaan en is het voor de kinderen duidelijk dat de dag is afgesloten.

Bij zoon in de klas zijn er (nu) geen kinderen die daar moeite mee hebben ze raken op den duur ook wel erg vertrouwd met juf, zien haar echt als een soort moeder/tante. Gelukkig hebben ze ook een juf die nauwlijks ziek is en nooit te laat komt (klop klop), dus elke morgen gaat volgens hetzelfde patroon en dat schept duidelijkheid.



Maar ik zou mijn kind nooit dwingen om een handje of kusje te moeten geven! En mag hopen dat ze dat op school ook niet doen (hier hebben ze vorig jaar net een traject gehad schoolbreed om je eigen grenzen aan te geven e.d.).

Ik zou het hier eens goed over hebben met (inval)juf!