geen groente?

mijn dochter eet al een tijdje geen/nauwelijks groente.

fruit eet ze bijna dagelijks, maar tegenwoordig wel met moeite. (het liefst heeft ze de potjes van olvarit van 4 maanden)

maar nu vroeg ik me af of ze dan niet heel vele vitamienen mist als ze vrijwel geen groente eet?

is het raadzaam om dan te gaan starten met vitaminiepilletjes??

hier een 5 jarige die al vanaf dat ze kan praten geen groenten eet… ja, komkommer, tomaatjes en fruit uit blik… oh en paprika.

Wij geven dus al heel lang floradix, een lepeltje door de vla.

Dat eet ze en dan krijgt ze toch wat binnen.

Ik wist ook niet meer wat ik kon doen om haar aan de groenten te krijgen. Ze eet het gewoon niet.

en floradix bevat alle belangrijkste vitamientjes?

de vitaminen daarin zijn allemaal gewonnen uit groenten en fruitsoorten, dus ja, puur voor het gebrek aan groenten nuttigen, voldoet het prima.

Wij hebben wel het elixer, dit vind ze in combi met een lepeltje bosvruchtensiroop door haar yoghurt goed te doen. De tabletjes moet ze niet.

Ik wilde een zo natuurlijk mogelijke aanvulling en floradix is dat wel.

Daarnaast is aniek ook vaak verstopt en met de floradix gaat ook dit veel beter. Het zit nl ook boordevol vezels uit groenten en fruit en stimuleert dus de stoelgang.

Ik denk dat we zonder nog meer laxeertroep nodig zouden hebben.

mm oke bedankt! dan ga ik daar ook eens voor kijken.

verstopping is hier ook een bekend voorkomend probleem…

Lust ze ook geen olijven? Of stukjes paprika/komkommer?

Je kunt bijv. ook tomaat op een tosti doen.

Of ergens pesto door?

Soep?

Als mijn oudste zoon weinig groente op een dag eet, dan kan dat voor ons gevoel wel een dagje, maar als het dan twee dagen worden, geven we wat vitamines.

@Pé wrote:

Lust ze ook geen olijven? Of stukjes paprika/komkommer?

Je kunt bijv. ook tomaat op een tosti doen.

Of ergens pesto door?

Soep?

Als mijn oudste zoon weinig groente op een dag eet, dan kan dat voor ons gevoel wel een dagje, maar als het dan twee dagen worden, geven we wat vitamines.

:lol:

En die van Cell die paprika eet :thumbup:

bedoel ik niet cynisch maar hier is het jaloezie hoor.

Lev eet gewoon al meer dan een jaar geen enkele groente.

Bij gratie af en toe een banaan of appel.

en geen rijst en geen aardappels en geen pasta :silenced:

Dus hier zijn we erg fan van de vitamines.

Jus is hier het tovermiddel, hahaha :wink:

Het liefst doet hij ook jus over de macaroni

Net of dat lekker gezond is :mrgreen:

Alle gekheid aan de kant. volgens mij hebben we mazzel :angel:

@lydia wrote:

bedoel ik niet cynisch maar hier is het jaloezie hoor.

Lev eet gewoon al meer dan een jaar geen enkele groente.

Bij gratie af en toe een banaan of appel.

en geen rijst en geen aardappels en geen pasta :silenced:

Dus hier zijn we erg fan van de vitamines.

Goh hier ook nog altijd hetzelfde met Xander…

Maar die wil zelfs geen vitamientjes. Ik heb van alles geprobeerd, in snoepjesvorm. de vloeibare van de sterke beer door zijn toetje enzo,maar daar zit zo’n sterke sinassmaak aan dat ie het overal doorheen proeft :roll:

met als gevolg dat ie nu een kuur AB heeft omdat ie bronchitus heeft. iedere keer is ie zo ziek…

wat geef jij voor vitamines?

hier ook slechte groente eters… Milan eet alleen groente als we doperwten of wortels eten… en Matteo als we doperwten eten… verder eten ze bijna niks… Milan wil nog wel eens droge macaroni of rijst (met een beetje curry) eten… maar verder eten ze nooit warm eten… (ja patat of pannenkoeken) ooh ja en Matteo lust nou net wel bruine bonen en bruine bonensoep… Milan eet op school altijd een banaan en Matteo eet nog wel eens een appel … verder geen groente of fruit!

Groente is hier ook DRAMA met hoofdletters geweest. En het blijft een strijd. Gelukkig hebben we ze nu wel zover dat ze het wat beter gaan eten. Maar ik moet ze dan wel voeren. Ze eten het dan wel op in ieder geval :roll:

Ze krijgen er hier wel vitamines bij, want het lukt nog niet iedere dag met de groenten.

Ze krijgen de kinder multi van Optimax. Dat zijn vitamines in de vorm van een berensnoepje. We hebben de aardbeiensmaak. De kids zijn er dol op. Misschien een tip om die eens te proberen :think:

Judith, die hebben wij altijd gehad. Merijn vindt het lekker, maar Xander die proeft overal die typische smaak doorheen van de preparaten.

Dat probleem hebben we nu ook met amoxiciline die hij moet nemen voor zijn bronchitus. Had het net in overleg met HA door zijn vla gemengd en ja hoor, pfffff hij spuugt het zo uit zodra hij proefde dat het anders dan anders was… :roll:

Jet, oh dat lijkt me ook vervelend zeg.

Tim heeft ook net amoxilline gehad voor zijn loopoor. Ik deed het in een spuitje en spoot het zo in zijn mond. Dan hield ik een glas roosvicee erbij en dan mocht hij gelijk het smaakje wegspoelen/drinken. Zo was het hier wel te doen. :thumbup:

Groente is hier ook nogal een probleempje. Gelukkig eten ze beiden wel fruit (hoewel Bo niet verder komt dan appel, peer en banaan). Waar ze allebei gek op zijn, is Knorr Vie. En dus op dagen dat he weer helemaal pet is, drinken ze dat òf zo uit het flesje òf door hun toetje. Misschien is dat eens het proberen waard?

En dus ook afgelopen winter maar gestart met vitaminen, van die berensnoepjes.

Ik moet ineens denken aan een tip die ik een keer bij Derek Ogilvy zag over een kindje wat ongeveer niets wilde eten. Die moest meer bij het eten maken betrokken worden, erbij zetten als er bereid werd enzo. Laten helpen daar waar het kan zodat he kind meer binding kreeg met wat hij uiteindelijk voor zijn neus kreeg. Ook met boodschappen doen bijvoorbeeld.

Geen idee of dat echt de oplossing is voor allerlei problemen op dit gebied maar het gekke is dat met name Roel altijd de kinderen veel betrekt bij het koken en mijn kinderen dus tijdens het koken al van alles lopen te snaaien aan paprike, champignons, komkommmer, tomaat ed. Wij moet soms echt opletten of er nog wel wat in de sla oid terrecht komt.

Bella, Lev betrek ik heel erg. Hij vindt eten geweldig. Hij kijkt er naar, snijdt of breekt het, gooit het in de pan, hij ruikt, is vol enthousiasme maar het komt gewoon NOOIT in zijn mond. Ook niet een minihapje :evil: ik zou al gelukkig zijn als hij een klein stukje groente richting mond zou brengen :oops:

Lev klinkt een beetje als mijn nichtje… die at ook niks. Echt niks.

Ja pizza-margarita, friet, kale pasta en pannenkoek en fristi… (en dat dan in ieniemienie porties) maar dat eet je niet elke dag en dus leefde mijn nichtje grotendeels op fristi.

Ik heb haar 1x over haar nek zien gaan van een kidneyboon.

Zij hebben ook heel wat onderzoeken, behandelingen en therapieen gehad maar echt niets werkte, ze ging nergens meer door eten.

En ze is nu… 16 of 17, nu eet ze wel iets meer, is wat makkelijker maar bijv. taart hoeft ze nog altijd niet, net als “prutjes” (sausjes, groente door elkaar). Maar eten is nog altijd geen feest, gewoon een noodzaak.

Mijn tante kan altijd verrukt kijken naar mijn kinderen, die welliswaar erg veel lusten maar dat in zeer kleine porties eten.

Ik maak me trouwens nooit (openbaar) druk om het eten van de kinderen (ze leven tenslotte niet alleen op fristi…) en zo komen we altijd weer uit de dipjes van weinig groente en fruit eten. Want zodra ze voelen dat er een strijd te strijden valt…

Volgens mij moest je floradix toch niet mengen met zuivel? :think:

Jeetje zeg, volgens mij ben ik met Lenn dan een geluksvogel, die eet bijna alles :o . Wat ik wel doe is als we bijv rosti, kippenboutjes en groente eten (waarvan hij aan tafel waarschijnlijk alleen de eerste 2 dingen zou eten…) dan mag ie bij me op het aanrecht kijken naar het koken en “Zelf” een tomaat (of 2) snijden en opeten. Dan heeft ie zijn groente zeg maar al gehad en eet ie aan tafel alleen nog de lekkerste dingen :thumbup:

En wij prakken vanaf het begin niet voor Lenn, maar alles apart. Geprakt of gemengd eten schuift hij aan de kant.

hier is het maar net hoe mevrouw haar bui is. De ene keer eet ze alles, de andere keer wil ze niks, alleen maar het vlees. Dat gata overigens altijd wel op. Ik bied altijd wel groente aan en aardappelen, maar als ons bord leeg is en wij zijn klaar, gaat het hare ook weg. Vaak is dat na een half uur.

Ze krijgt hier altijd zo berepilletje… van ehm… weet het merk zo niet, van die junior tabletjes, die kunnenz e gewoon kapot kauwen en als aanvulling een d tabletje. We noemen ze sneopjes en elke morgen krijgt ze die bij het ontbijt! en ze verdwijnen als eerst in haar mondje! met de reactie… mmmm lekkel snoepje!

helaas werkt het hier niet om sophie te betrekken bij het eten in de hoop dat ze dan tussendoor alw at “snoept”.

sophie mag altijd mee helpen met koken, snijden en wassen.

maar het enige wat ze momenteel eet is komkommer, nasi en lasagna…

zelfs de vitamine pilletjes wil ze niet (en dus ook niet opnder het mom van snoepje… )

gelukkig eet ze wel goed en veel fruit momenteel, dus daar haalt ze wel wat vitaminen uit.