geen grip

En hoe je gesprek gegaan? Wordt je dochter nu onderzocht?

zo… een intensieve week van veel gesprekken gehad. We zijn gekomen tot de conclusie dat ze zich aanpast aan de andere kinderen in de groep, dus aanpassingsgedrag vertoont. Ze vonden dit niet prettig en daarom adviseerde de iber nu toch ook na de kerst groep 2. Daarbij kiezen we zelf ervoor om haar sociaal emotioneel even te laten onderzoeken of we er goed aan doen om haar daarna door te doen naar 3, of dat ze echt heel jong is dat het voor haar niet haalbaar is. Ik wil niet een kind wat giga ongelukkig en vast gaat lopen.



Ze is nu ook niet gelukkig. Ik kan vrede hebben emt de situatie zoals we die hebben afgesproken. Begin december evalueren we met hopelijk dan ook resultaat van de socio onderzoek. Moet eerst nog even zoeken of ik iets kan vinden. Hier in de woonplaats zit wel iets, maar ik snap niet dat kinderen in hun onderbroek moeten staan voor een sociaal onderzoek, dus… daar gaat ze niet heen! :shock:

Nou wat een week. School is duidelijk van gedachte veranderd. Ik ben wel benieuwd waar het aanpassingsgedrag vandaan komt. Kennelijk voelt je dochter te weinig ruimte om zichzelf te mogen zijn en toont zij sociaal wenselijk gedrag.



Ik weet niet waar je woont, maar Yorneo biedt verschillende mogelijkheden aan. Zij richten zich ook op alle partijen.



Succes

@rijstkorrel wrote:

Nou wat een week. School is duidelijk van gedachte veranderd. Ik ben wel benieuwd waar het aanpassingsgedrag vandaan komt. Kennelijk voelt je dochter te weinig ruimte om zichzelf te mogen zijn en toont zij sociaal wenselijk gedrag.



Ik weet niet waar je woont, maar Yorneo biedt verschillende mogelijkheden aan. Zij richten zich ook op alle partijen.



Succes




Ik ga ff googlen! Ik ben ook erg benieuwd… ben ook erg benieuwd hoe het verder zal gaan. Nu is ze ook niet gelukkig. Ik hoop dat de stap haar gelukkig maakt!

Maar ja als ze na de kerst naar groep 2 gaat, dan zou het toch het fijnst zijn als ze dan na de zomer naar groep 3 kan. Anders zit ze na de zomer weer in dezelfde klas met de kinderen die nu in groep 1 zitten.



Dan is de meerwaarde toch ook weg lijkt me.



Maar ja misschien eerst even kijken hoe ze meegaat in groep 2. Misschien valt alles wel op z’n plek.

@Bella wrote:

Maar ja als ze na de kerst naar groep 2 gaat, dan zou het toch het fijnst zijn als ze dan na de zomer naar groep 3 kan. Anders zit ze na de zomer weer in dezelfde klas met de kinderen die nu in groep 1 zitten.



Dan is de meerwaarde toch ook weg lijkt me.



Maar ja misschien eerst even kijken hoe ze meegaat in groep 2. Misschien valt alles wel op z’n plek.




Je weet nooit hoe een ontwikkeling van een kind is. Het is wel de bedoeling dat ze gewoon doorgaat na drie, dat is ook onze insteek.



Maar school geeft telkens aan, als het niet gaat, kan ze ook in 2 blijven…



We hopen het!

Joehoeeee!!! hoe fijn is dit!! kind in groep 2 :slight_smile: ander kind thuis! ze zingt weer net wat ze vroeger als drie jarig meisje hele dagen deed! Soms word ik er horend dol van, maar wat is dat fantastisch! ons meiske!! she’s back!



Ws ook door de leerkracht van groep 2. Deze stelt eisen en doelen voor haar, en laat haar niet altijd kiezen wat voor haar zelf het beste is! En er is nog heeerlijk ruimte voor spelen!



Ik ben blij met deze keus! :dance: Volgens de juf had ze haar plekje nog niet gevonden, maar dat lijkt mij logisch. Zelf gezien dat het bij kinderen langer kan duren dan twee tot drie maand… dus gewoon even aankijken en na de voorjaarsvakantie opnieuw naar de orthopedagoge.



En… maandag vieren dat ze vijf is :slight_smile: :dance: