Geen gewone melk drinken

Lev lust geen melk uit pak.

Karnemelk met roosvicee wil nog wel af en toe, maar ik krijg er eigenlijk geen melk in bij hem.

Is dat nou een ramp? Komt dat door de bv (dat roept papa natuurlijk)?

Is koemelk nodig…?

ik drink het zelf ook niet en mijn oudste heeft het ook nooit gewild.

Ik heb het altijd voor hem vervangen door zure zuivel varianten zoals karnemelk (evt met roosvicee) en zoals je nu hebt optimel bijvoorbeeld.

en anders de zuivel verstopt geven (yoghurt/vla/kwark/kaas)

ik ben er niet zo’n voorstander van (gezien de enorme lading suikers) maar anders soyamelk eens proberen?

hier drinken ze beide koemelk… ondanks de BV, H… :wink: :mrgreen:

en ben erg laat mee begonnen met Nenna… volgens mij pas met anderhalf…

Sofie lustte ook geen gewone melk na de BV.

We kwamen er achter kwamen dat ze er ook niet tegen kon, dus hebben we soya aangeboden en dat drinkt ze wel.

Maar, voor soya kunnen ze ook een allergie ontwikkelen (volgens onze kinderarts)

Maar bij haar gelukkig niet gebeurd.

En verder… tja, hij haalt zijn melkproducten anders ook wel ergens anders vandaan.

Bijv in kaas, yoghurt, toetjes…

Thomas drinkt nog geen 100cc melk per dag, ook geen melkdrinker en hij groeit goed hoor :mrgreen:

Vraag het eens aan natuurartsen :wink: Die gruwelen namelijk van koemelk.

Mijn middelste drinkt het niet vanwege allergie, en krijgt daarom dus ook geen soja. Ik geef tot nu toe niks anders in plaats daarvan, dus nee, volgens mij maakt het echt niks uit. (maar ik ben leek natuurlijk)

Hier drinkt Fieke ook geen melk :?

Heb vanalles al geprobeerd van karnemelk (zowel met als zonder siroop), melk aangemaakt met yogi

en andere varianten, maar ze weigert pertinent :wall:

Fieke krijgt dus nu gewoon water bij t eten en daarbuiten mag ze n hele dag water drinken en

sap krijgt ze ook :wink:

Ze eet op haar boterham boter en krijgt savonds n toetje dus komt wel aan haar melkprodukten :thumbup:

Mijn jongste van nu bijna 5 heeft nog nooit gewoon melk , karnemelk en zelfs geen jogo willen drinken. Wel eet ze iedere dag wat yoghurt.

Ze heeft wel ruim 4 jaar borstvoeding gehad. Afgelopen 8 maanden heeft ze het dus met dat dagleijkse bakje yoghurt moeten doen.

Maar een van mijn andere kinderen heeft lactose intolerantie en verdraagt alleen yoghurt. Hetgeen hij nog niet eens veel eet. Maar is toch een gezonde negen jarige jongen.