Geen eisprong...

3 maanden geleden naar de gyn gegaan… mijn cyslus werd heel onregelmatig…vorig jaar augustus heb ik een mk gehad… Sinds dien is het 1 zooitje… Menstruatie blijft uit… 70 dagen… 80 dagen… 56 dagen enz enz… Dus naar de gyn… Ik kreeg Clomid 50 mg voorgeschreven… had voor 3 maanden meegekregen… Maar na 1 maand moest ik terug komen… ook moest ik mijn temp bij houden… Oke… Eerste maand netjes een eisprong gehad… deze ook duidelijk gevoeld… Op dag 27 netjes een menstuatie… Dat gaf hoop voor de volgende maand… Alleen niks was minder waar… Ik werd helemala gek van dat tempen… Mijn temp bleef maar gaan van hoog naar laag… Op een gegeven moment ook mee gestopt… weer opgepakt nadat ik ongesteld werd na 35 dagen !!! ( met clomid ) Die maand heb ik netjes iedere dag op een enkele dag na helemaal bijgehouden… Maar ik had het vermoede geen eisprong te hebben gehad… Ook niet met clomid… 8 aug moest ik terug komen… Met mijn huis werk… de gyn bevestigde dat ik 2 maanden geen eisprong heb gehad… Wat een domper… Wat een klap in het gezicht… En toch ook wel verdriet… Allerlei vragen komen naar boven… Maar niemand kan je daar antwoord op geven… hij heeft de dosis verhoogd naar 100mg dat zijn dus 2 tabletjes per keer… van dag 3 tot dag 7… Ook gewoon mijn temp bij houden… Nu ben ik al 14 dagen overdatum en nog steeds geen menstuatie te vinden… of te bekennen… Bah ik BAAL maar goed… Mijn vraag…





Kunnen ze altijd een eisprong opwekken ? Hoe komt het dat je geen eisprong hebt…



Ik vind het toch een gebrek aan mijn vrouw zijn… Ik baal van mijn lichaam… Ik baal van alles… We zijn nu al ZOOOOOO lang bezig en de ene klap na de andere krijg je te verwerken… Pff het is zo’n lange en oneerlijke weg…

Hoi Daantjuh,



ja ze kunnen echt altijd een eisprong opwekken (behalve bij een skyhigh FSH waarde ivm de overgang maar dan is het een kwestie van dat er geen eitjes zijn om te rijpen en te springen…dat zal bij jou ws niet zo zijn want dit is als het goed is getest in je bloed voor je met Clomid begon toch?) de manier waarop is altijd een vraagteken.

Voor Clomid kun je nl ‘resistent’ worden waardoor er niet een goed eitje rijpt. Dit is ‘simpel’ op te lossen door over te gaan op bv Puregon middels spuitjes. Dit is een ander hormoon waartegen maar weinig vrouwen resistent worden. De ene keer is alleen Puregon genoeg maar soms houden ze je cyclus nog meer in de gaten en ga je evt Pregnyl bijspuiten als het follikel groot genoeg is om echt 100% zeker te zijn van een eisprong en het tijdstip. Beetje zoals bij IUI maar dan zonder de inseminatie.



Hopelijk is het voor jou oplossing genoeg en gaat de 100 mg zijn werk doen maar mocht dit niet zo zijn dan heeft de gyn zeker dus nog een volgende stap! Heel veel succes en op naar een ditmaal wel goeie eisprong!

Ik wil je niet ontmoedigen ofzo…

Maar bij mij duurt het dus al langer dan een half jaar om een eisprong te krijgen. Eerst met Clomid een aantal keren wel gehad, toen ineens niet meer.

Over gegaan op de Puregon. Mijn eitjes groeien prima, maar na de Pregnyl krijg ik dus telkens geen eisprong.



Ga nu overstappen naar een academisch ziekenhuis, heb niet zoveel vertrouwen meer waar ik nu zit.



Succes

He Daantje,



Wat naar zeg! Misschien kun je aankaarten of je tussendoor terug mag komen voor fm’s? Mijn gyn vind het tempen heel belastend dus dat mag ik achterwege laten en word vanaf dag 12 opgevolgd dmv echo’s. Misschien ook wat voor jou? Dan heb je even wat meer adempauze, althans zo ervaar ik het zelf. En het kan heel goed dat 100 mg. nu wel zijn werk doet hoor! Ik heb eerst 50 mg geslikt en kreeg ook geen eisprong, nu heb ik al 2 maanden 100 mg. geslikt en netjes een eisprong gehad steeds. Heel veel succes!!!



Groetjes,

Marjo

Ik heb ook clomid geslikt. Mijn menstratie was ook een zooitje na een operatie aan mijn baarmoeder.

Mijn eitjes groeiden wel goed met de Clomid maar ik kreeg geen eisprong.

de vruchtbaarheidsarts liet me ook op cyclusdag 15 of ietsjes later terugkomen om te kijken of ik wel een eisprong had. Ik hoefde zelf niet te tempen ( deed het wel ) . Mijn temp bleef laag , op een paar uitschieters na. Ik kreeg ook geen menstruatie ( logisch natuurlijk , want ik had geen eisprong ) en kreeg toen Provera voorgeschreven om de menstruatie op te wekken. Als ik op de 3e dag geen cysten meer had ( doordat ik geen eisprong had werden de eitjes cysten ) kon ik met een nieuwe kuur beginnen.

Ik kreeg op het laatst ook 3 tabletjes , maar het hielp niks. Na een paar maanden heb ik de arts zowat gesmeekt of hij me niet alsjeblieft Pregnyl kon geven. Ik heb toen 2 cyclussen Clomid geslikt met pregnyl…en het werkte. Ik kreeg wel een eisprong van pregnyl en na de 2e maand pregnyl + clomid was ik zwanger :mrgreen:

Oh lieverd, ik kan je niet helpen, wish I could !!!

Ik vind het zo rot voor je zoals het allemaal gaat, dat hebben jullie toch echt niet verdiend :frowning:

Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt :pray: !!

Hoi Daantje,



Wat vervelend zeg…

Net wat hierboven ook al 'ns genoemd werd: kun je niet vragen of ze je onder controle houden door de inwendige echo’s?

Ik heb nu 1 ronde clomid 50mg gehad, die niet aansloeg.

Ik ben begonnen met provera, nadat ik ongesteld werd, moest ik de clomid gaan slikken en op dag 10 terug komen voor 'n echo. toen werd er gekeken of er eitjes groeiden, zodat ze kon voorspellen wanneer ik 'n eisprong zou krijgen. dag 10 was er niets te zien, op dag 17 en 20 ben ik ook geweest voor 'n echo. Ook niets te zien.

De fertiliteitsarts gaf aan dat ze tot cyclusdag 20 kijken. Is er dan niets te zien, dan weer provera en daarna de dosis verhogen.

Ik heb nu net m’n tweede provera-kuurtje erop zitten en verwacht over een week m’n ongesteldheid. Daarna weer de clomid 100mg en op dag 10 weer naar 't zkh voor een echo.

Als ik in deze ronde 'n eisprong heb, dan word ik de volgende ronde weer gecontroleerd en kijken ze of de eisprong op ongeveer dezelfde dag is. Is dat zo, dan mogen we 't een tijdje met deze dosis proberen. Is dat niet op ongeveer dezelfde dag, dan controleert ze nog 'n ronde extra tot ze inzicht heeft op wanneer 't eitje komt.

Als deze ronde nog niet aanslaat, dan kunnen ze de dosis nog 1x verhogen en als die niet aanslaat, komen de hormoonspuitjes in zicht.

Ze heeft 't allemaal erg fijn uitgelegd, en dat maakt 't voor ons makkelijker om te snappen.



No hard feelings, maar als ik lees hoe jij behandeld wordt in 't ziekenhuis, krijg ik wel 'n beetje 't gevoel dat je aan je lot overgelaten wordt, vergeleken met hoe ze het in ons ziekenhuis doen. Misschien heb je wat aan mijn verhaal, misschien ook niet… maar desalniettemin wens ik je veel succes, hopende dat er gauw wat groeit in jouw buikje!!!



Succes, daantje!!



Kus,

kaatje