Geen eisprong???

Hoi, ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat iemand hier het antwoord weet!

Ik moest van de fertilitieassistent voor 1 maand een temperatuurcurve bij gaan houden, nu zit ik op dag 14 en volgens de ovulatietesten heb ik vandaag/morgen mijn eisprong.

Maar in mijn curve kan ik dat niet terug vinden :think: ik kom niet hoger dan 36,6.

Kan het zijn dat ik geen eisprong heb?

Ik heb altijd een cyclus van 27/28 dagen, ik dacht dat als je een regulmatige cyclus hebt dat je dan ook altijd een eisprong hebt :think:

Weet iemand hoe dat zit?

Ik snap er echt niks van.

Heb je de curve vanaf dag 1 bijgehouden? Wat is je basale temp op dag 1? Als je ovulatietest aangeeft dat er een ei aan het springen is of gesprongen is dan zal dat ws wel zo zijn. Als je temp desondanks toch aan de lage kant blijft…misschien stijgt je progesteron niet genoeg? Dat is iig het eerste waar ik aan denk. :think: Heb je daar al eens bloed op laten prikken zodat je die waarde weet na je eisprong? Misschien een telefoontje aan wagen naar de arts om te vragen of ze daarop wil prikken omdat je temp niet genoeg stijgt. (scheelt je een maand nietwaar?)

Mocht je progesteron te laag zijn/blijven kun je dit relatief simpel opvangen door dit aan te vullen met capsules die je vaginaal inbrengt.

Stel je nou toch voor dat dit de reden is waarom je nog niet zwanger bent (gebleven) dan zou je misschien alsnog dit jaar bij een oplossing zijn! *sprak ze optimistisch :thumbup: *

Ow en blonde ikke, als je ei gesprongen IS (dus eigenlijk voor het verwekken TE laat) stijgt pas je temperatuur! Dus als vandaag je ei gaat springen (of gisteren is gesprongen) dan vermoed ik dat je pas overmorgen je temp ‘echt’ ziet stijgen. Ik geloof dat ong 3 tot 5 dagen na je eisprong (dat is meen ik ook het moment dat een arts je bloed zou onderzoeken) je temp pas op zijn ‘top’ zit.

Rhiannon: bedankt voor het antwoord :-*

op dag 1 was mijn temp 36,6.

Ik Las idd dat het wel ff kon duren voordat je je verhoging kreeg, ik vind het wel raar zo kan je toch niet zien wanneer je je ei hebt :think:

Gelukkig heb ik morgenmiddag mijn afspraak met de fertilitiearts, kijken of ze dan nog bloed willen prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.

Maar ik denk zelf dat ik er wel 1 heb, die ovulatietesten zijn altijd heel duidelijk positief.

Aan de ene kant hoop ik dat hij morgen kan zien wat er is, als het zo simpel is op te lossen :wink:

Ah ok das dus helemaal geen verhoging. En nee temperaturen werkt niet als pre- of anticonceptie want voor beiden ben je dan al te laat. Het is ook echt alleen maar voor de gyn dat tempen. De ovulatietesten zien alleen maar of je LH aan het stijgen is dus boven een bepaalde waarde uitkomt waardoor een ei kan springen/springt. Wel een stuk handig als preconceptiemiddel :angel:

Misschien wil de gyn ook wel gelijk even een echo maken? Als je ei is gesprongen kan ze dat als het goed is ook zien. Bij mij zie je iig altijd een knoepert van een follikel zitten waar het ei uit is gesprongen.

Succes! Al hoop ik dat de gyn weinig meer voor je kan betekenen dan een zwangerschap begeleiden :wink: :pray:

Rhiannon, ik krijg sowiezo een inwendige echo morgen, dat zei de ass. de vorige keer al. Toen heb ik er ook al 1 gehad en kon ze zien dat mijn ei net geweest was, aan het slijm.

Maar ik heb totaal geen afwijkende temp. gehad, 36,4 is het laagst, en 36,7 is het hoogst (dat was op dag 5 en dag 10)

Maar ik denk niet dat je zo’n echo bedoelt of wel? maar ik zal zeker vragen of ze ook willen kijken of ik een eisprong heb.

Ja hoor is gewoon een inwendige echo, en je baarmoederslijm moet ook goed opgebouwd zijn idd dus daar kan ze het ook aan zien. :thumbup: Je luteale fase is meer dan 11 dagen dus dan zou je denken dat het ook wel goed zit met je progesteron. Misschien dan toch dat de zaadjes ruzie krijgen met je slijm? Ha en ik vind het al irri dat je niet maar zomaar even kunt achterhalen waar het hem in zit… :shifty: Hadden we allemaal maar zo’n handig boardcomputertje…hoefden we ook gelijk geen zwangerschapstesten meer te doen. :angel:

haha een inwendig luikje :lol: :lol:

ff gecopieerd:

Ik heb net een afspraak bij de fertilitiearts gehad, zij heeft een kweek afgenomen, en een inwendige echo gedaan. Alles ziet er goed uit, en ze ziet geen reden waarom wij niet gewoon zwanger kunnen raken.

Op de eerste dag van mijn ongesteldheid moet ik een afspraak maken voor een HSG onderzoek, maar ze verwacht daar ook niks te zien hooguit wat vuiltjes misschien.

En door die contrastvloeistof heb ik misschien de eerste maanden meer kans op een zwangerschap. Verder gaan ze geen onderzoeken doen omdat we als zwanger zijn geweest en er niks mis is. Dus na het onderzoek gewoon een half jaar afwachten en als ik dan nog niet zwanger ben dan mag ik weer komen

Ik had trouwens een verhoging vanmorgen, 36,9 ze gaat er sowiezo van uit dat ik wel een eisprong heb. Ook omdat mijn ovulatietesten dat duidelijk aangeven en omdat ik zo’n regulmatige cyclus heb :thumbup:

Ik heb ook gelijk weer goede hoop, ze gaat ervan uit dat het gewoon moet lukken, maar waarom duurt het dan zo lang??

Dat is ook zo, zoals ik al schreeft eigenlijk nergens ‘een kink in de kabel’ maar dat maakt het wachten op de zwangerschap niet minder frustrerend. Dat luikje pfff hoe vaak ik die wel niet gewenst heb 8) :lol:

Klinkt mss ook stom he, maar binnen het jaar is ong 70/80% zwanger, een deel van de niet-zwangeren wordt het alsnog voor het einde van het tweede jaar. Maar ja wanneer? Als je iig al eens een maand wist dat maakte het wachten wat beter te handelen.

Ik zou het idd handig vinden als ze zouden zeggen dat ik in april zwanger zou raken, maar ja dat is weer net zoiets als het luikje h’e :lol: :lol: :lol:

Maar goed het maakt het idd niet makkelijker als je hoort dat er niks mis is en dat we gewoon zwanger moeten raken.

Alleen al om te horen dat er nog steeds een grote kans is, en dat ze bijna zeker weten dat het toch moet lukken geeft me wel een beter gevoel.

Ik had er gewoon geen vertrouwen meer in, en ik weet gewoon dat wij niks mankeren anders was Luca er ook niet geweest.