Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en wilde even wat vragen stellen. Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft.
Ik heb vorige week een spontane miskraam gehad, ik was ongeveer 11 weken zwanger. De vrucht was gestopt met groeien bij 8 weken.
Nu heb ik sinds een paar dagen geen bloedverlies meer en ook geen krampen ofzo. (Dus heb lichamelijk nergens meer last van). Kan ik er dus gewoon van uit gaan dat alles schoon is van binnen? Ik krijg namelijk geen echo meer. De verloskundige zei dat als je niet meer bloed enzo dat je er dan van uit mag gaan dat alles schoon is van binnen.
Maar nu ben ik bang dat als er straks toch nog wat achtergebleven is, dat ik dan moeilijk zwanger kan worden en ik wil toch graag zo snel mogelijk weer zwanger worden.
En ik heb ook ergens gelezen dat als het hormoon hcg nog in je lichaam zit, dat je dan ook niet zwanger kan raken, klopt dit ook? Ik heb nog geen test gedaan om te kijken of er nog hcg in mijn lichaam zit, maar misschien ga ik dat nog wel doen. En hoelang blijft dat hormoon in je lichaam dan?
Sorry voor dit lange verhaal, maar ik hoop dat iemand antwoorden voor me heeft.
Alvast bedankt.
Ik heb 3 spontane miskramen gehad. Bij 2 daarvan was ik niet onder behandeling van de gyn of vk. De laatste mk hebben ze wel een echo genomen omdat ze ervan uit gingen dat ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap heb gehad.
Na alle 3 de mk’s was het hcg vrij snel uit mijn lichaam en was ik na 6 weken weer aan het menstueren.
Heel veel sterkte met het verwerken van de mk!
:hug:
Allereerst heel veel sterkte :hug:
Rond 11 weken ben je al zo dicht bij de ‘veilige zone’ (maar garanties krijg je ook dan natuurlijk niet).
Ik had in oktober na ruim 11 weken een spontane mk, maar uiteindelijk bleek het rond 6 weken al misgegaan te zijn. Ik heb wel een echo gehad nadat de mk was doorgezet om te kijken of alles schoon was. Dat vond ik zelf wel ‘fijn’ om te weten. Dus ik kan me voorstellen dat je dit toch vraagt.
Ik heb nog nooit gehoord dat je niet zwanger kunt raken omdat er nog hcg in je lichaam zit. Wel hoor je vaak dat je na een zwangerschap nog extra vruchtbaar kunt zijn (dat leek mij ook wel wat, maar hier moeten we gewoon weer geduld hebben ).
Het hcg hormoon kan nog wel een paar weken in je lichaam zitten, ik had 2 weken na de mk nog een positieve zwangerschapstest bijvoorbeeld en dat was echt geen nieuwe zwangerschap.
Veel sterkte met het verwerken van het verlies. En ik hoop dat je snel weer zwanger zult zijn en dat het dan allemaal goed zal verlopen.
Als je je erg onzeker blijft voelen, zou ik contact op nemen met de vk en je angst en zorgen met haar bespreken.
Blijkbaar verschillen de meningen hierover bij verloskundigen, want ik kreeg wel een echo na mijn miskraam en was maar 5/6 weken zwanger geweest.
Ik had overigens op zaterdag nog een positieve zwangerschapstest (om te kijken of het HCG al was verdwenen) en tijdens de controle-echo de donderdag erna bleek er al een eitje op springen te staan. Er moet dus nog HCG in mijn bloed hebben gezeten toen het volgende eitje alweer aan het rijpen was.
ik heb mijn bloed laten prikken op hcg heb ws een vroege mk omdat ik heel veel bloedverlies met stolsels had tijdens mijn ongi
ik was sinds de eisprong ook steeds misselijk en last van mijn borsten.
Nu is mijn vraag, hoe snel verdwijnen deze symptonen ik ben dus nauwelijks zwanger geweest en vind dit nu erg vervelend
liefs Anne