Geen cyclus en ovulatie inductie

Hoi, ik ben nieuw in het “als zwanger worden langer duurt”-forum :slight_smile: en hoop dat iemand hier mijn vraag herkent en misschien een antwoord weet…



Ik ben eind afgelopen mei gestopt met de pil en in juni dus begonnen met proberen om zwanger te worden. Dat is nog helemaal niet lang vergeleken met velen hier dus nog geen reden om in paniek te raken, dat weet ik wel. Maar toen na drie maanden mijn cyclus nog niet uit zichzelf op gang kwam, en na even wachten na vijf maanden nog niet, mocht ik via de gyn aan ovulatie inductie beginnen. Dat had oa met mijn leeftijd (33), een inwendig onderzoek en hormonale metingen te maken.

Ik ben gestart met trisequens om mijn baarmoederslijmvlies op gang te helpen. Toen kreeg ik na 4 weken netjes een (mini)bloeding maar nog geen eisprong. Ik had dus nog steeds geen eigen cyclus.

Nu heb ik een eerste ronde met Pergotime (soort clomid) gehad en volgens mij heeft die niet gewerkt. Ovulatietesten zijn nog negatief maar we wachten nog even af. Nu vraag ik me wat af over het vervolg, en ik hoop dat iemand dit herkent.



De gyn zei dat ik na de eerste ronde met Pergotime een maand pauze moest nemen van de Pergo en op dag 3 van de volgende cyclus met een dubbele dosis verder moet. Dat is dus in principe (bij normale cyclussen) ergens in januari. Maar…hoe kan ik een cyclus afwachten als ik geen cyclus heb? Uit mezelf menstrueer ik niet. En wat heeft het dan voor nut om maar lukraak te wachten?

Ik vraag het de gyn ook wel binnenkort, maar wil haar ook niet steeds vervelen. :slight_smile: