geen brood meer willen.......

Thijmen wil gen brood meer :eh:

Ja ik ben dus echt verbaasd, aangezien we hem soms ‘ons pedaalemmertje’ noemen :oops: :mrgreen:

Hij eet gewoonlijk ALLES en vaak is ie boos dat het op is.

Maar goed nu wil ie al een paar dagen geen brood meer.

Maakt niet uit wat ik erop doe hij eet het niet!!!

Kan het kwaad?

Of heeft iemand een tip om hem toch weer aan een broodje te krijgen?

Hoi

het kan een fase zijn, misschien zijn brood extra feestelijk maken en steeds maar een paar hele kleine stukjes en dan flink prijzen als hij deze gegeten heeft.

Heb je al zoetigheid geprobeert ?

En kwa vervanger van brood kan je ook brinta proberen of ander soort brood zoals krentenbrood ofzo.

In ieder geval nooit geen gevecht van het eten maken want dat win je nooit en werkt vaak averechts.

Succes

Ik maak er ook geen gevecht van, maar begon me toch even af te vragen of het geen kwaad kon…

Joseetje: het kan echt geen kwaad! Komt wel weer.

Thijmen weet heel goed hoeveel en wat hij wil eten. Dat brood komt wel weer goed. Heb eens een week geduld.

dan ga ik er maar vanuit dat het een fase is… :mrgreen:

en heb eens geduld? :think:

Poeh ik mevr geduldigheid haarzelve :mrgreen: :liar:

Moeilijk he!! geduld hebben. :roll: :think: :wink: Ik zou er inderdaad geen strijd van maken en maar hopen dat het snel over is.

Hier is het net andersom:

Het brood gaat er prima in. Hij eet nu op een dag 6 boterhammen :shifty: het liefst met iets zoets (pasta, appelstroop, jam), want zodra er smeerworst of smeerkaas op zit, hoeft hij hem niet meer :roll: Gelukkig kan ik hem nog wel eens voor de gek houden.

Thijs wil al 2 weken geen warm eten meer. Een paar stukjes aardappel gaat er wel in, maar dan gaat het echt om 1 kwart aardappel. Er gaat geen enkele groente of vlees in. Hij spuugt het meteen weer uit. Zelfs soep wil hij niet meer (terwijl hij daar gek op was) Komkommer gaat dan nog wel, maar verder echt helemaal niets. Sinds dat hij ziek geweest is.

Hij krijgt nu dus ipv warm eten een broodmaaltijd. Ik probeer het nog wel iedere avond, maar zonder succes tot nu toe.

Ik hoop maar dat dit ook een fase is. Iemand enig idee hoelang het kan duren???

Groetjes Heidi

Nou ik lees even mee!

Mijn dochter Lara was een geweldig goede eter, maar sinds een week of 3 wil ze 's avonds geen warm eten meer eten. Geen groente, geen aardappels, geen pasta geen rijst, geen ei, amper vlees en soms vis.

Komkommer wil ze wel af en toe en opeens een week geleden at ze wortel en broccoli, maar sindsdien niets meer.

Nu eet ze wel heel veel fruit, maar ik begin me toch ook af te vragen of ze niets tekort komt op deze manier.

Hoi,

Zo te lezen heeft het idd wel met de leeftijd te maken…,

want onze kleine van 16 mnd. heeft dit ook ineens. Eerst at hij braaf alles wat hij kreeg, nu is hij ineens kieskeurig en wil hij of geen brood of geen warm eten.

Groetjes van mij

José, volgens mij kunnen het drie dingen zijn, Thijmen is de smaak van brood even zat, hij heeft gewoon even tijdelijk minder honger of hij is ‘aan het uittesten met eten’. Een paar maanden terug wilde Elliott ook bijna geen brood meer, Brinta vond hij ook niets, uiteindelijk door de week heen afwisselend brood en yoghurt met muesli gegeven, dat werkte goed. Nu is hij sinds een weekje aan het uittesten met eten. Hij heeft gewoon soms meer zin in het één dan in het ander en weigert dan ook (vaak wel na een paar happen) om nog verder te eten. Hier lijkt hij al te gaan snappen dat hij niet zomaar iets anders krijgt, dus dat het of eten is wat hij op dat moment krijgt (bijvoorbeeld banaan waar hij altijd erg gek op is geweest), of niets. Meestal als wel tegen hem zeggen dat hij niets anders krijgt neemt hij namelijk nog een paar happen. Gisteren ook zoiets grappigs…zijn gewone eten was al op en zijn fruit ook en daarna hadden we nog wat yoghurt voor hem gepakt. Voor die yoghurt deed hij zijn mond niet meer open terwijl hij nog wel trek leek te hebben. Hij wilde het eten wat hij daarvoor had gehad. Toen ik vervolgens aan hem liet zien dat het andere eten echt op was en erbij zei dat er dus alleen nog yoghurt was en dat hij dat nog wel kon eten…ging zijn mondje open en heeft hij al zijn yoghurt opgegeten :mrgreen: .

hier hebben we ook nu vaker dit probleem en vooral met korstjes, misschien de tandjes weer eens… :think:

overigens wij laten bryan kiezen uit 2 soorten broodbeleg / zoet

zodat hij zelf kan beslissen wat hij op zijn brood wil, dat gaat trouwens wel iets beter

succes meid :hug:

Deze fase hebben we een aantal maanden geleden gehad, en nu weer :roll:

Ik geef Lana gewoon brood en eet ze het niet, jammer dan. Dan krijgt ze fruit, dat vind ze namelijk wel lekker. En gisteren ipv brood hebben we ragout gegeten. Vond ze heerlijk! En de dag daarvoor hebben we tosti gegeten.

Gewoon een beetje varieren met voedsel. Ikzelf weet dat ik elke dag brood ook niet lekker vind. Dus dan maar andere dingen eten dan alleen brood.

Cleo heeft ook zo dr fases met brood, dus ik wissel het af met krnetebollen, vind ze heerlijk dus misschien kan je dat eens proberen

Het kan lang duren hoor… Eef eet al maanden geen warm eten meer. Ze eet pap en 2 broodjes. Fruit gaat mondjesmaat, drinken wil ze bijna niet en het avondeten beland overal behalve in haar mond.

Bij ons duurt het al veel en veel te lang. Ik denk nu zo langzamerhand al wel een maand of 2. Wij gaan binnenkort een afspraak maken bij de dietist. Je zult overigens nog verbaasd zijn als je ziet hoeveel vitamines er per dag nog ingaan. Mijn ha zei dat het allemaal nog wel mee viel en dat ze er gezond uitzag. Maar op zijn advies wel even naar de dietist. Nu is onze eef denk ik een uitzondering en heeft jouw kindje gewoon een fase…

Brood wisselen we hier nu af met eierkoek, krentebollen, en peperkoek.

Als Kimberly helemaal niks wil eten, dan eet ze haar avond eten weer wel goed. Eet ze dr avond eten niet goed, dan doe ik wat extra pap in haar flesje voordat ze gaat slapen.

Succes!

Sanmi, Lana heeft 4 maanden niet meer gegeten dan 3 happen avondeten en 1 boterham per dag. Ze was in 6 maanden 400 gram aangekomen. Veel en veel te weinig. 2 maanden later was ze 200 gram aangekomen.

Lana is een onwijs druk persoontje, net zoals ik, en ik en mijn man eten ook niet veel.

Ik maak me er geen zorgen om, echt niet. Wel gedaan overigens hoor. Maar het weinige eten en het niet of nauwelijks aankomen, dat is Lana. Zelfs bij het CB deden ze niet moeilijk. Ze is gewoon druk, rent de hele dag door en eet wat ze nodig heeft. Nu eet ze dan 2 boterhammen per dag, 1 of 2 koekjes, fruit, en een beetje avondeten en een toetje. Niet veel dus, maar blijkbaar genoeg voor haar.