Sinds ruim een week wil Swen echt geen brood meer eten… Hij was er al niet dol op, maar nu wil hij echt niet meer… Het maakt niet uit wat voor beleg of dergelijke… Eerst dacht ik dat het door zijn kies kwam, maar ander “hard voedsel” eet hij zonder probleem…
Moet een kind echt elke dag een boterham eten of is yoghurt met fruit ook goed? Of iemand nog andere ideeën? Het is echt superfrusterend momenteel…
Alvast heeeeel erg bedankt voor tips/alternatieven!
Ik heb deze vraag ook bij babyvraagjes gezet, gezien Swen zijn leeftijd. Mag deze hier ook blijven staan?
Jeetje! Lastig hoor.
Wil hij het misschien zelf doen/zelf vasthouden?
Vindt hij het al leuk om samen met een vorkje te prikken? (Prik-Prik)
Of de boterham dubbelgeklapt aan te bieden in stukjes? Of van een ander bordje te eten?
Bij Joost was een andere vorm altijd een succes tot nu toe. Daarvoor hoefde het beleg niet aangepast te worden.
Succes
het zou een fase kunnen zijn…
levi heeft dit ook een poosje gehad.
met een forkje zou ik het ook proberen dat werkte hier ook goed.
verder wel aan blijven bieden maar geen drama van maken, de meeste kinderen slaan 1 soort eet moment over op een dag dat schijnt heel normaal te zijn. normaal is dit middag of avond eten…
Bedankt meiden voor de reacties! Met vorkje ook gedaan, hij gaat dan wel prikken met de vork en vervolgens beland alles op de grond :roll:
Zelf laten eten ging ook eerst goed, maar nu gooit hij het op de grond…
Ik leg het eigenlijk nooit op een bordje, maar op z’n blad aan z’n stoel…
Het zal idd wel een fase zijn… Ik geef hem wel fruit en yoghurt voorlopidg of eens een krentenbol of wit boord, kijken of hij dat wel wil!
xx
Je kunt ook crackers proberen, muesli door de yoghurt, pap, beschuitje, dat er wat variatie is. En dan kun je na een paar dagen weer een boterham proberen. Hier werkt dat redelijk (ook wel eens niet;-)
Hier hetzelfde probleem…
We geven dan crackers, cracottes, beschuit en soms eet hij wel brood, als ik een tosti ervan maken.
Zo krijgt hij dan wel zijn brood/koolhydrate binnen.
Succes ermee!
ik lees ff mee, daan weigert namelijk ook ineens :wall: Pap eet ie wel goed, mits het in de fles zit… heb nu maar beschuiten gekocht, wellicht wil hij dat… Ik weet het anders ook nie meer hoor, als hij dit ook niet wil, ga ik hem gewoon 's middags ook een fles pap geven…
Van een ander topic ook nog een tip gekregen:
@Ellen69 wrote:
Lotte is inmiddels ook geen brood-fan :? Wat wel helpt is om haar niet in de kinderstoel te zetten maar op de grond verder laten spelen en continu stukjes brood op tafel voor haar neerleggen (Werkt op dit moment maar resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)
"sOchtends vervang ik haar boterham door pap en dat vindt ze wel erg lekker. Zat ook nog te denken aan melk met iets van cornflakes/ cereals als ze de pap ook niet meer lekker vindt.
En anders inderdaad gewoon wat meer fruit en misschien een krentebol?
(Als al het andere er wel goed in gaat en er goed gedronken wordt en hij wel goed groeit zou ik me niet al te druk maken. Vast weer een fase. Voordeel van een fase is dat het weer over gaat)
:? hier duurt die fase al 14 maanden :shifty:
Deanne vrát brood vanaf een maand of 7, totdat ze 11 maanden was.
't Laatste half jaar ofzo eet ze zo nu en dan (als het haar uitkomt) weleens brood. Maar dan ook ‘speciaal’ brood: ze wil stokbrood of ze vreet het plastic tasje ‘oud brood’ voor de eendjes leeg (arme eendjes )
Pap lust ze ook niet :roll: Ja, pyamapapjes wel, maar ik vertik het dus echt om dat 2x per dag aan madam te geven he
Dwingen doen we hier niet, we bieden aan en negeren het als ze niet wil. Gevolg is alleen wel, dat ze met 2 jaar nog steeds aan de groeimelk zit. (ik roep al vanaf het begin van deze ‘fase’ dat ze op gewone melk (die ze echt wel lust) overgaat zodra ze weer gewoon brood eet, omdat ik het gevoel krijg dat ze door die melk toch binnenkrijgt wat ze nodig heeft)
En vandaag…
Ze was op de PSZ geweest, en dat maakte hongerig. Gisteravond wilde ze ook weer een stuk stokbrood. Heb nu een gewone witte boterham geroosterd en die gegeven. Weigerde ze Heb gevraagd of ze 'm aan wilde raken, hij was nog lekker warm. Dat deed ze, en al spelenderwijs nam ze opeens een grote hap. Paar minuutjes later kwam ze om deel 2 van diezelfde boterham vragen :o
En weer even later wilde ze nóg een boterham :o Ze zag dat ik de zak waar het brood in zit pakte: neee neee mama, die! en ze wees naar het broodrooster :inlove:
Owkee, jammer dan dat dit toevallig witbrood was… maar ik krijg langzaamaan weer hoop dat ze ooit weer echt brood gaat eten!
Want ook hier al van alles geprobeerd. Cornflakes vond ze 1x lekker, daarna ook niet meer. Ontbijtkoek vindt ze :sick: behalve die bammetjes met zonnebloempitten. Pap werkt dus niet, krentenbollen eet ze heeeel soms een paar hapjes van, stokbrood ook maar af en toe, croissantjes alleen als we ze op de markt halen en ze een halve in de buggy op kan peuzelen (en dan ook nog alleen de ham/kaasvariant)
:roll: zou 't zo leuk vinden om gewoon saampjes gezellig een broodje te kunnen eten he… maar ach wie weet komt het wel weer…
Verder eet ie alles wel gewoon goed? Deanne gelukkig wel, daardoor maak ik me eigenlijk ook geen zorgen…
Wij hebben het hier ook gehad,
We hebben Lara toen een tijdje in de ochtend ontbijt koek gegeven.
En brood zonder beleg, dat at ze zo op.
met een beetje afwisseling van alles ging ze gewoon weer brood eten en nu heeft ze de gewoonte droog brood zonder boter of beleg maar dan in haar melk aan een vorkje en dan opeten en dat vind ze heerlijk.
Groetjes en suc6 ermee.
Dijanka
en anders wellicht wafels, crackers of beschuiten proberen…
onze meneer houd ook van afwisseling, en hij mag zelf zijn eigen beleg kiezen, uit 3 dingen dan wel te verstaan…