Bij de 1e heb ik meteen besloten dat ik het niet wilde.Dat gevoel had ik gewoon en heb er ook geen spijt van gehad.
Ook van buitenaf eigenlijk geen comentaar gehad.
Bij de 2e was het gevoel anders en wilde ik het graag gaan proberen,ik heb het maar 3 dagen gedaan en vind het nu vaak erg jammer dat ik geen hulp heb gehad om het toch door te zetten :?
Vooral doen waar jij je goed bij voelt en je niks aantrekken van wat anderen zeggen.
Mijn vriendin vond het niks en heeft het ooit nooit geprobeerd, dat wordt gewoon gerespecteerd! Doe wat jij wilt, volg je gevoel, wil je geen bv geven dan moet je het ook niet doen, er is namelijk wel motivatie voor nodig ben ik van mening… Volg je gevoel en doe jou ding
Ik vind dat jij gewoon moet kiezen wat voor jou het beste voelt. Wie ben ik of iemand anders om jou te vertellen hoe je het moet doen Dus ik zou zeggen: als je d’r echt achter staat, gewoon je eigen gevoel volgen. En dan geen smoesjes bedenken maar gewoon eerlijk zeggen dat het niet bij je past of wat de reden dan ook is… Heeft er iemand commentaar: lekker negeren 8)
al zou’t mij verbazen als iemand daar iets op “heeft” te zeggen… 8)
Ik heb geen enkel kind borstvoeding geven. En al voor ik zwanger was, wist ik dat ik dat niet zou doen.
Mijn vriendinnen hebben het ook allemaal niet gedaan (kregen later kids dan ik) en zeiden er dus niks van. Van anderen (kennissen, collega’s e.d.) heb ik wel ‘weerstand’ gehad.
Maar dan trek ik m’n schouders op en roep iets als “sja, ieder zijn ding” en ga door waar ik mee bezig ben. Ik ga ook geen discussies aan met mensen, dat heeft geen zin.
Bij de eerste wist ik het al voor die tijd ja…ik had er helemaal niks mee,wist wel dat het goed was voor de baby…maar ben zelf ook met de fles groot gebracht…mijn ex deed bijna niks in huis…en achteraf was ik heel blij dat ik geen bv heb gegeven…had ik niet gered in mijn eentje…In het ziekenhuis vroegen ze me,wil je de borst geven? toen ik zei van nee,lieten ze het zo en gingen een flesje maken…niemand in mijn omgeving heeft er verder naar om gekeken,tenminste niet dat ik weet…
Bij de tweede,die ik met mijn huidige man heb gekregen,wist ik al van te voren dat ik het wel wilde proberen…heb me wel schuldig gevoeld naar de eerste…maar de situatie was zo anders…ik heb het drie maanden vol gehouden…vond het best zwaar…maar ben wel blij dat ik het geprobeerd heb…
Ik heb bij de 1e geen moment getwijfeld om het te doen.
Maar helaas was hij een huilbaby en heb ik een hele zware bv periode gehad (wel 10 mnd volgehouden)
Toen ik zwanger was van de 2e heb ik heeeeeel erg getwijfeld of ik het wel zou doen. was zo bang het weer zo zwaar te krijgen, heb uiteindelijk wel voor bv gekozen en het ging super.
Maar ik vind dat je er zelf achter moet staan, doe je dit niet dat kan je toch fv geven, worden de kids ook groot mee.
ik heb mischa wel borstvoeding gegeven, en nr 2 wil ik ook graag weer bv geven, maar ik zou dus NOOIT iemand veroordelen of wat dan ook als die er voor kiest om geen bv te geven.
Is jou keuze, jou lijf en jou kindje!! als jij er om wat voor reden dan ook niet voor kiest is dat toch prima.
heb er geen spijt van… ze doen het allebei prima :mrgreen:
er was 1 persoon die commentaar gaf… die heb ik even haarfijn uitgelegd dat het mijn en alleen mijn beslissing was en is en niet die van een buitenstaander.
ik ben met heel veel moeite netjes gebleven… aangezien deze persoon maar door bleef zeiken. ( familie)
mijn vriend vind het allemaal goed wat ik ook zou kiezen… hij weet mijn standpunten en staat 100% achter mijn beslissing.
Zoals je misschien wel weet heb ik 7 maanden BV gegeven. Wij zijn er nog niet uit of er ooit een tweede komt. Wat ik wel vrij zeker weet is dat ik dan waarschijnlijk geen BV meer ga geven. Ondanks dat ik het fantastisch vond heb ik het ook als erg zwaar ervaren, mede natuurlijk omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zat/zit en Niels niet de makkelijkste was.
Doe wat je zelf prettig vind, je kunt altijd op het laatste moment van mening veranderen toch?
Hier ook iemand die dus bewust niet voor borstvoeding heeft gekozen. En heb er ook geen moment spijt van gehad.
Na allerlei informatie verzameld te hebben over de voor en nadelen van zowel borstvoeding als flesvoeding, heb ik dus heel bewust de keuze kunnen maken van flesvoeding. Gewoon puur mijn eigen gevoel, IK voel me niet goed bij borstvoeding, IK vind er niets aan en IK zag het niet zitten om de hele dag een kind aan mijn borst te hebben. In de ogen van sommigen heel egoistisch, maar dat heeft me ook nog geen moment kunnen schelen. Het gaf mij idgv heel veel rust in mijn koppie.
Vanuit mijn directe omgeving heb ik er geen enkel commentaar op gehad. Van buitenstaanders soms een oh, wat jammer (voor mij dus niet). En als ze er op door gingen, van waarom niet, dan was het antwoord standaard, "omdat ik dat niet prettig vind, PUNT, .
Overigens is mijn ervaring dat er hier op het forum veel “feller” gereageerd wordt op het wel of niet geven van bv dan dat ik het IRL heb ervaren.
In de praktijk viel het dus hartstikke mee met commentaar van anderen.
Het belangrijkste is dat JIJ achter je besluit sta. Wat de rest van de wereld zeg, daar moet je lekker schijt aan hebben. Ik sta nog altijd 100% achter mijn besluit wat ik toen heb genomen en zal bij een evt. 2e kindje weer precies dezelfde keuze maken.
Oh wilde nog wel even zeggen dat het wel scheelt als je goed bent voorbereid. D.w.z.: je weet wat je kunt verwachten, een baby drinkt echt niet meteen goed aan de borst. Ook heb je niet meteen melk, bij mij duurde dat drie dagen, ik moest ook gaan kolfen om de boel op gang te helpen. Denk dat veel vrouwen dat niet beseffen en dan al snel afhaken. Ik ben van te voren naar zo’n BV info avond geweest en wist dus wel dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is.
En wat anderen al zeggen, je vooral niet druk maken wat anderen er eventueel van zouden vinden!
ik wilde dus wel heel graag bv geven en heb het dus ook 7 dagen met volle overtuiging gedaan en heb er heel erg van genoten
maar na die 7 dagen was het zodanig vermoeiend want eline was alleen maar aant huilen en kreeg waarschijnlijk niet genoeg meer binnen
dus geprobeerd te maar kreeg er niks meer uit
(ja bijna een uur kolven en 50 cc )
dus over gegaan naar fles en wat een heerlijkheid zeg !
maar bij een volgende wil ik t nog wel proberen maar gaat t niet dan niet!
maar als jij er voor kiest om geen bv te geven wie zijn wij of liever gezegd wie ben ik dan om jou te veroordelen dat je het niet wil dat is toch geheel je eigen keus !! ongeacht wat voor reden je er ook voor hebt!!
en dat bv beter is voor babys is tegenwoordig toch achterhaald want in kv zit volgens mij alles wat ze nodig hebben zoniet meer!!