geen blousjes..

Joost vertikt het om blousjes te dragen. Alles wat voor dicht moet met een rits of knoopjes weigert hij aan te hebben. Hij huilt en zeurt net zolang tot hij zijn oude vertrouwde truitjes weer aan mag :roll:

Herkennen jullie dit?

Ik weet niet of ik hier in mee moet gaan of er tegenin moet gaan. Heb vaak geen zin in strijd s’ochtends en kies er maar voor om hem een trui of shirt aan te trekken.

Peter is net zo, maar hij moet van mij gewoon.

Ik heb sinds Aniek echt de schurft aan geneuzel om kleding.

Ik bepaal wat ze dragen en als we gaan winkelen mogen ze best keuze maken als ze iets heel mooi vinden.

Dus hier soms letterlijk geworstel om het aan te krijgen, maar eenmaal aan, blijft het aan.

Ik win.

Ik zou er voor kiezen om gewoon een trui aan te doen, dan maar geen blousjes. Waarom zou je kind moeten lopen in kleding waar hij zich niet prettig in voelt, alleen omdat mama dat mooi vindt?

Ok, misschien een keertje bij een speciale gelegenheid of zo, maar anders niet hoor.

Ik moet wel zeggen, af en toe heeft Laura van die buien dat ze helemaal niets aan wil en overal tegen protesteert, en daar ga ik niet in mee. Dan geef ik haar 2 opties, truitje A of truitje B, en als ze niet kan kiezen (lees: driftig roept dat ze allebei niet mooi zijn), dan kies ik zelf wel, en dan gaat het ook aan.

Maar dan is ze meestal gewoon aan het moeilijk doen om het moeilijk doen, en dat heeft niets met de kleding op zich te maken op zo’n moment.

Maar als er echt iets specifieks is dat ze perse niet aan wil, dan houdt het op hoor. Zo heb ik voor Laura een hele leuke schattige poncho, maar ze weigert om hem aan te trekken. Jammer, maar ik ga haar dan niet dwingen.

Ik zou er ook niet zo moeilijk over doen. Ik zou gewoon geen blousjes meer kopen. Er blijft dan nog keuze zat over ?

Misschien lukt het wel als je van te voren de knopen dicht doet (behalve de bovenste dan :wink:) en hem dan over zijn koppie trekt. Misschien kan je hem wel foppen :mrgreen:

Ja die neiging heb ik ook wel eens Cell. Geen gezeik en ik frummel hem gewoon in een blousje maar als ik zie hoeveel verdriet hij daar om heeft, voel ik me er een beetje schuldig om en neig ik het net zo op te lossen als Meijs.

Hij wil nl wel al zijn shirts en truitjes enzo aan (als er maar letters of zijfers opstaan :roll: )

Ben alleen beetje bang dat dit van kwaad tot erger wordt. :think:

@Mutti wrote:

Ik zou er ook niet zo moeilijk over doen. Ik zou gewoon geen blousjes meer kopen. Er blijft dan nog keuze zat over ?

Misschien lukt het wel als je van te voren de knopen dicht doet (behalve de bovenste dan :wink:) en hem dan over zijn koppie trekt. Misschien kan je hem wel foppen :mrgreen:

:lol: :lol: Die tip kreeg ik tijdje gelden ook van iemand. Toen heb ik hem inderdaad zijn bloesje over zijn hoofd aangetrokken en dat vond ie oke…TOT ie erachter kwam dat er toch wel degelijk knoopjes op zijn truitje (bloesje :wink: ) zaten. Hij trok zo hard om het uit te krijgen dat de knoopjes van zijn blousje sprongen :roll:

oei, oei, … een jochie met pit. In elk geval een slim ventje :mrgreen: Lastig hè. Je wilt best wel meewerken als mama, maar voor je het weet maken ze er gelijk misbruik van. Nog een jaar of tien en dan mag je je er helemaal niet meer bemoeien (dan is mama niet meer 8)).

Hier helpt het nog wel eens met dingen om hem met papa te vergelijken. Kijk papa draagt ook een blouse, kijk papa eet ook zijn bord leeg etc. Hij zit nu in een fase dat hij alles wil zoals papa en net zo groot wil worden als papa. Het zal ook wel weer tijdelijk zijn, maar voor nu werkt het :roll:

En misschien kun je hem nog enthousiast maken door hem zelf te laten proberen de knoopjes en ritsen vast en los te laten maken. Zelf doen is hier ook erg in op het moment.

Succes ermee!

Ik zou er niet te moeilijk over doen…ik sluit me helemaal aan bij Mejis.

Hier hebben we ook verschillende dingetjes gehad wat dat betreft…op dit moment wil Isabel géén staartjes in, alleen maar speldjes (hoe leuk ik de staartjes ook vind :roll: :cry: ) maar goed, wie ben ik om te zeggen dat ze dat moet…daar ga ik geen drama van maken hoor.

Jasmijn wil helemaal niets in haar haren…ach…dan maar niet.

@Mutti wrote:

oei, oei, … een jochie met pit. In elk geval een slim ventje :mrgreen: Lastig hè. Je wilt best wel meewerken als mama, maar voor je het weet maken ze er gelijk misbruik van. Nog een jaar of tien en dan mag je je er helemaal niet meer bemoeien (dan is mama niet meer 8)).

Hier helpt het nog wel eens met dingen om hem met papa te vergelijken. Kijk papa draagt ook een blouse, kijk papa eet ook zijn bord leeg etc. Hij zit nu in een fase dat hij alles wil zoals papa en net zo groot wil worden als papa. Het zal ook wel weer tijdelijk zijn, maar voor nu werkt het :roll:

En misschien kun je hem nog enthousiast maken door hem zelf te laten proberen de knoopjes en ritsen vast en los te laten maken. Zelf doen is hier ook erg in op het moment.

Succes ermee!

Ja dat werkt hier ook inderdaad. Papa als grote voorbeeld… 8) Want papa is nl wel cool.

Maar papa had met pasen voor het laatst een blouse aan… :roll: ( en Joost dus ook… :mrgreen: )

Dan heeft hij het in elk geval niet van een vreemde :lol:

Ik doe er dus wel moeite voor omdat Ruud nu als volwassene er soms bijkant suf en idioot gekleed bij loopt omdat hij niks anders wil dan poloshirts en ribcord broeken.

Zijn moeder heeft hem nooit geleerd om aan diverse kleding te wennen en ik heb daar nu de trammelant mee want soms is wat hij wil gewoon niet verkrijgbaar of niet te vinden en dan neem ik iets anders mee en dat draagt hij dan niet. Dan loopt hij in oude aftandse en afgedragen kledij.

Zover wil ik het dus niet laten komen en Peter zal wat mij betreft moeten leren dat er grenzen zitten aan wat hij wil en wat geaccepteerd is.

Ik vind dat hij best 2x in de week een overhemdje aankan en dat is dan dat.

Als hij enorm aan de knoopjes rukt en trekt dan doe ik er een t-shirt overheen of een spencer… beide tevreden.

@Mutti wrote:

Dan heeft hij het in elk geval niet van een vreemde :lol:

Nee inderdaad, manlief heeft ook een hekel aan blousjes… Vind het dan zo zielig om hem in een blouse te hijsen terwijl wij gewoon aandoen wat we zelf leuk vinden …