Hallo allemaal,
Mijn (toch al zeer moeilijk etende) dochter wegert een boterham als er beleg op zit. Een boterham met alleen boter eet ze wel. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ze spuugt het gewoon uit of draait haar hoofd om. Iemand tips?
boterham zonder beleg laten eten?
Dat is in ieder geval beter dan een kind dat alleen maar chocopasta op brood belieft! Ik zou ook zeggen: boterham lekker besmeren met boter, is gezond genoeg. :mrgreen:
hier andersom, ze wilde enkel en alleen maar zoet ( appelstroop en jam, beiden zonder suiker ) en al helemaal géén boter.
Ik heb haar dus gewoon een tijdje wél toegegeven ( anders at ze helemaal niet en gezien haar toch al geringe gewicht en lengte door de vroeggeboorte was dat niet wenselijk)
"s middags na de fruithap kreeg ze dan van mij de door haar zo felbegeerde “snack” : een plak wboterhamworst/ham/cervelaatworst en een plak kaas in kleine stukjes in een bakje.
Zo at ze dus wél gewoon wat er op brood had moeten zitten! :mrgreen:
Sinds een dag of 3 wil ze ineens wél kaas en worst op brood!
Bedankt voor jullie reacties. Een boterham met alleen boter kan natuurlijk ook, maar omdat mijn meisje toch al te weinig weegt, dacht ik dat beleg op brood toch wel nodig was. Kan inderdaad eens proberen om wat kaas en worst los te geven!
Peter Kleintjes raadt aan om roomboter op het brood te doen, omdat dat minder additieven bevat dan margarine.
Hij heet Stefan (en wel ongezouten roomboter)
Hmm, hoe ik dan aan Peter kom… :think: :lol:
Yvan eet ook boterham zonder beleg. Wel met margarine erop, maar verder niet. Hij kan nog lang genoeg beleg eten… Ik heb hem nog geen boterham met beleg aangeboden.
Niet te druk over maken Elise, komt vanzelf wel denk ik…
Let wel op het zoutgehalte van smeerworst e.d. is volgens mij best fors!