Geen andere speen willen

J heeft in bed een speen. Omdat hij nou 1 plus is heb ik pas een speen voor kindjes vanaf 1 jaar gekocht, met de gedachte dat dit vast beter was voor de mondontwikkeling ofzoiets :think: .

J moet er echter helemaal niks van hebben! Zijn oude speen is zijn grote vriend, nieuwe speen keilt hij uit bed en krijst dan over zijn toeren tot hij zijn oude heeft.

Het is hetzelfde merk (bibi), zelfs dezelfde kleur :lol: .

van mij hoeft hij niet perse die nieuwe speen, maar ben toch benieuwd of jullie (spenen)kindjes ook zo reageren?

kyano is ook een bibi-tut-fan :mrgreen:

maar hier geen problemen gehad met wisseling van tutten

ik had ook niet het idee dat de vorm of grootte erg veranderde

dus kan je eigenlijk niet helpen wat te doen :slight_smile:

Hier ook een Bibi-fan :smiley:

En ook geen problemen gehad met het wisselen van een maat groter.

Ik liet haar dan wel eerst een paar dagen beneden wennen aan de speen, en na een paar dagen ging die gewoon aan haar tutteldoek.

Hier de difrax combi eerst…

Nu heeft ze de difrax dental

geen problemen mee gehad :mrgreen:

Hier wel problemen gehad met de overgang, ik heb gewoon nog even gewacht en na een extra maandje (1 jaar en 2 maanden) ging het probleem loos.

Niet ieder mondje is een standaard formaat…

hier ook met 12 maanden geprobeerd om “grotere” speen te geven ook van de bibi maar die wilde meneer ook absoluut niet. Ik heb het elke week een keer geprobeerd als het ware tot hij m wel wilde en vanaf dat moment geen probleem meer.

Dus gewoon blijven proberen maar niet met te veel druk komt echt vanzelf wel

Ja ach ik maakte me er ook niet echt druk om, tis zijn speen en zijn slaapje… maar was benieuwd of andere kindjes ook zo verknocht waren aan het oude model.

Hmmm, J de nieuwe speen maar niet uit het raam laten keilen dan :lol: en blijven proberen zo af en toe. Merci!