Geen afscheiding meer, zwanger?

Vraagje:



Zit nu 6 dagen voor mijn NOD (banner klopt niet helemaal) en merk dat ik (bijna) geen afscheiding heb terwijl ik dat normaal wel altijd heb.



Zijn er vrouwen die dit herkennen en ook daadwerkelijk zwanger waren?

Geen idee, maar ik duim weer met je mee :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Ha, gezellig Tijger! Jij ook weer aan t wachten?



De eerste maand waren we te vroeg, de tweede maand te laat en nu waren we helemaal op tijd, dus ben benieuwd!

Heb wel echt een sterk voorgevoel dat t deze keer wel raak is, hihi :shifty:

En dat gevoel herken ik wel van mijn andere zwangerschappen :wink:

Ik heb geen idee deze maand, ik ben alleen wat misselijk, maar dat heb ik in andere cycli ook gehad. Ovulatietesten hebben deze maand helaas geen duidelijkheid gegeven, maar de misselijkheid duid er op dat ik wel een eisprong gehad heb.

Spannend dus voor jou ook. Welke ovutestjes heb jij gebruikt?

Ik heb ze nl ook gebruikt van zwangerenkids en die waren prima.



Zo te horen heb jij wellicht last van pms?

Ik heb ze ook van zwanger en kids, in eerdere cycli heb ik er prima mn ei mee aangetoont, maar deze maand niet.



Ik lijk idd wel pms te hebben. Ik ben deze maand begonnen met monnikspeper en teunisbloemolie om dat wat te verbeteren, dus we zullen zien.

Ben benieuwd!

niet om je te ontmoedigen, maar ik heb/had bij mijn zwangerschappen juist veel meer last van witte afscheiding :shifty:



uiteraard duim en hoop ik voor je dat het bij jou anders is!!! :pray:

Oh, echt? Hmm, we zullen zien…

Dat afwachten vind ik altijd zo killing, he? Dan ga je t overal in zoeken.



Maar vond t nu zo frapant dat ik helemaal niets had… En als ik terug denk had ik dat ik (vlgs mij) ook niet bij de andere zwangerschappen :think:

Er schijnt een site te zijn waarop wordt aangegeven hoe je ‘slijmhuishouding’ verloopt. Er zijn in je cyclus ook de zgn ‘droge’ dagen. Wellicht dat je die nu hebt? Ik heb iig nog niet eerder gehoord dat geen slijm duidt op een zwangerschap, juist andersom zoals Amy zegt. Maar uiteraard hoop ik met je mee hoor :thumbup:

Tnx wola, ik ga eens zoeken.

Ik kaat t jullie weten iig.

Ruth ik duim voor je :-*

Hmm, heb gezocht maar nog niet echt iets gevonden…



Bedankt Krabje!

Hier kun je wat lezen: http://www.ovulatie-berekenen.com/cervixslijm/



En hieronder wat geknipt en geplakt:

Billings Ovulatiemethode schema



Onvruchtbaar basispatroon (OBP)

A: Een gewaarwording of gevoel van droogheid rond je schaamlippen. Het aantal van deze dagen kan per cyclus variëren. Het kunnen er veel zijn in een lange cyclus maar ook weinig of geen in een korte cyclus (OBP).



Aa: Voortdurende niet veranderende afscheiding (OBP).

Vruchtbare fase



B: Het einde van het droge gevoel betekent dat de slijmafscheiding is begonnen. Wanneer op de menstruatie geen droge dagen volgen, is het slijmverlies al begonnen. Verandering van een aanhoudend onveranderende afscheiding (OBP) naar “iets anders� geeft mogelijke vruchtbaarheid aan.



C: De ontwikkeling van slijm (geen vast aantal dagen). Het slijm verlengt de levensduur van de zaadcellen. Bevruchting kan plaatsvinden bij elk genitaal contact op dagen met slijm, voorafgaande aan de eisprong en tot drie dagen na de PIEK.



D: Op het moment van de grootste vruchtbaarheid geeft het slijm een duidelijk glibberig gevoel. De laatste dag van dit gevoel wordt aangegeven als de PIEK. Dit punt ligt zeer dicht bij het tijdstip van de eisprong. Heldere slierten slijm kunnen één of twee dagen voor de PIEK worden gezien, maar ze verdwijnen en laten een glibberig gevoel achter. De schedeuitgang is gezwollen.



E: Er is geen natheid of glibberigheid na de PIEK.Op de dag volgend op de PIEK wordt het slijm vlokkig en kleverig of het verdwijnt helemaal en laat aan de schedeuitgang een droog gevoel na. De dagen 2 en 3 zullen ook een vlokkig en kleverig slijm geven, of ze zijn droog. Elk genitaal contact gedurende deze drie dagen na de PIEK kan leiden tot zwangerschap.



Onvruchtbaar

F: De tijdsduur tussen de PIEK van het slijm en het begin van de volgende menstruatie is ongeveer twee weken. Onvruchtbaarheid begint weer vanaf de vierde dag na de PIEK. Wanneer vanaf dit moment enig slijm te zien is, zal dit gewoonlijk kleverig zijn en ondoorzichtig. De eicel is dood. Vlak voor de menstruatie kan het slijm nat worden.

Wola, wat lief van je!! :mrgreen: :-*

Ruth, ik ben echt erg benieuwd of het wel of niet door een zwangerschap komt.



Hier opeens veel trek in rauwe tomaten. Ben benieuwd of dat nog ergens mee te maken heeft. Ik maak mezelf gek geloof ik.

@ruth81 wrote:

Wola, wat lief van je!! :mrgreen: :-*




Graag gedaan 8) :thumbup:

Nou, heb inmiddels gewoon weer wat afscheiding. Maar gek was t wel :think:

Nog even geduld… :angel:

Waah! Ben toch zwanger! Ben 1 dag “ongesteld” geweest en toen niks…

Oeps, ben zo blij dat ik in het verkeerde topic heb gepost! Sorry! :oops: