Geen afscheid willen nemen van de fles.

Benthe heeft vanaf het begin flesvoeding gehad. Maar inmiddels gaat ze richting een jaar en wil ik haar toch wel afwennen om uit de fles te drinken.

Maar…daar is Benthe het niet mee eens.



Ik heb al diverse (antilek)tuitbekers geprobeerd, met ronde tuit, platte tuit en nu een sillicone tuit van de Nuby.

Maar ze weigert ze allemaal.



Ik heb geprobeerd om zonder antilek te doen en dan neemt ze een slok en nog één, duwt de tuit uit haar mond en laat al het drinken uit haar mond vallen…



Gisteren al in lighouding met flesjestijd eerst de tuitbeker met melk gegeven, maar nee…

Pas toen ze de fles kreeg ging ze drinken…



Iemand tips???

dat probleem heb ik ook gehad

ineens wilde Ze met 1 1/2 jaar geen fles meer en leerde ze het meteen af

:think: uit een gewone beker?

@Jiska wrote:

:think: uit een gewone beker?




Jep of eerst een bidon! :thumbup:

Nee, dan spuugt ze het ook uit :cry:

Lijkt wel alsof ze dat nieuwe slikreflex niet snapt…

Ander drinken drinkt ze wel uit een tuitbeker of een gewone beker of een rietjesbeker (of of of :wink: )?



Deanne drinkt al vanaf heel jong uit een gewone beker (glas), maar moet heel eerlijk zeggen dat ze haar melk nu nog steeds uit een fles drinkt hoor :oops: (ze is net 2)



Als Benthe nog niet uit een tuitbeker wil/kan drinken, zou je dat eerst met bv water ofzo kunnen oefenen?

Het maakt niet uit wat er in de beker zit, zelfs haar vertrouwde melk laat ze uit haar mond lopen…

Diksap die ze wel uit de fles drinkt, drinkt ze niet uit de tuitbeker…

rietjes beker van nuby?



juul drinkt daar nu na 2 keer oefenen prima ut en die is nog maar 7 maanden :thumbup:

hier ook het zelfde probleem gehad.

levi wilde niks tot dat ik dus me met de rietjes beker aan kwam.

hij heeft nooit uit een tuit beker willen drinken

Hier raade het cb een tuitbeker zelfs af. Ook op het kdv waar ik werk, werken we niet meer met tuitbekers. We geven de kinderen drinken uit een doorzichtige beker.

Maar het komt zoals het komt, de een staat met 7 maanden en drinkt pas uit een eker met 2 jaar, de ander drinkt uit een beker met 7 maanden en staat pas met 2 jaar…

Alles komt goed… :wink:

Ja uiteindelijk gaan ze naar basisschool en kunnen ze allemaal veel hetzelfde. Maar ik snap je frustraties. ik vraag me zelf ook af wanneer ik moet overstappen op beker. Hij is 3 weken geleden begonnen met diksap vanuit 'n doorzichtige flesje. Wel tuitbeker in huis gegaald, maar dat ging niet zo geslaagd. Waarom wordt dit afgeraden, ben wel benieuwd naar??

Zal nuby met rietje ook binnenkort proberen.

wordt afgeraden omdat het beter is voor de spraakoll als ze uit een beker drinken, mondspieren oefenen.



Wisje het klinkt wel alsof ze een sterk eigen willetje heeft, als ze echt dorst heeft zal ze uiteindelijk wel uit een beker drinken hoor want ze is al 1 jaar toch? je zult voor jezelf moeten afwegen of je die strijd aan wilt gaan of nog ff wacht want misschien gaat t vanzelf over

Sharon heeft tot haar 4de nog een flesje water mee naar bed gekregen, toen ze 4 werd heb ik hem echt weggedaan.

Ze kon natuurlijk wel al uit een beker drinken, maar ze had er gewoon nog behoefte aan het flesje s’nachts.Ik heb daar nooit zo’n probleem van gemaakt, omdat ik wist dat het toch wel een keer overging.

Maar 1 jaar is dat niet jong om al uit een beker te drinken?

Ze hoeft nog niet echt uit een beker te drinken, ze krijgt haar melk gewoon lekker uit de fles.

Maar als ze in de box zit te spelen, wil ik haar de mogelijkheid geven om te drinken, maar dan uit een antilek iets…

Fles heb ik geprobeerd, maar dan had ik de hele box smerig…



Vandaar dat ik haar wil wennen aan ander drinken wat niet in een fles zit…

Misschien gaat het drinken haar te snel? Je zou ook kunnen proberen om het gaat van haar speen eerst groter te maken, zodat ze aan een grotere hoeveelheid drinken ineens kan wennen. Of je maakt het drinken (melk) eerst wat dikker, en laat haar dan uit de tuitbeker drinken.



Heb ik eerst ook gedaan met mijn zoontje (is nu 7 1/2 maand) en wou toen zelfs eerst niet eens meer met speen drinken, hij schrok van de grote hoeveelheid vocht wat eruit kwam. Heb toen z’n melk eerst wat dikker gemaakt met nutrix, en langzaam dunner laten worden.



Nu drinkt ie met gemak z’n diksap met een speen met groter gat, en is de overgang naar een tuitbeker minder groot(zo heb ik het met de andere kids ook gedaan). Ik heb trouwens altijd de fles van tupperware gebruikt met de andere kids, daar kon je 'zo’n tuitje opzetten. Die gaten waren ook niet zo heel groot. Die heb ik nu niet meer, ben benieuwd hoe zo’n rietjesbeker eruit ziet…maar es ff googlen. :slight_smile:

Misschien gaat het drinken haar te snel? Je zou ook kunnen proberen om het gaat van haar speen eerst groter te maken, zodat ze aan een grotere hoeveelheid drinken ineens kan wennen. Of je maakt het drinken (melk) eerst wat dikker, en laat haar dan uit de tuitbeker drinken.



Heb ik eerst ook gedaan met mijn zoontje (is nu 7 1/2 maand) en wou toen zelfs eerst niet eens meer met speen drinken, hij schrok van de grote hoeveelheid vocht wat eruit kwam. Heb toen z’n melk eerst wat dikker gemaakt met nutrix, en langzaam dunner laten worden.



Nu drinkt ie met gemak z’n diksap met een speen met groter gat, en is de overgang naar een tuitbeker minder groot(zo heb ik het met de andere kids ook gedaan). Ik heb trouwens altijd de fles van tupperware gebruikt met de andere kids, daar kon je 'zo’n tuitje opzetten. Die gaten waren ook niet zo heel groot. Die heb ik nu niet meer, ben benieuwd hoe zo’n rietjesbeker eruit ziet…maar es ff googlen. :slight_smile: