Geen actief (progressief) zaad, alleen traag en zeer traag.

Wie kan me wat ervaringen / advies geven.

Van de week de uitslagen van spermaonderzoek gehad.

Ziet er zeer slecht uit.



Nul procent actief ( progressief)

20 procent traag

20 procent zeer traag

60 procent zonder beweging .



PH waarde te laag



Hebben deze uitslagen op papier gekregen zonder verder uitleg.

Wie kan me zeggen of een zwangerschap zo is uitgesloten en mogelijke behandelingen.

Hoop dat jullie je ervaringen willen delen.

Heel erg bedankt.

( komende week afspraak fertiliteitsarts)

Ik kan je hier in niet helpen.



Maar wil je wel heel veel sterkte toewensen. :hug:

Het hangt ervan af hoeveel miljoen zaadcellen je per lozing hebt. Met het aantal procenten kun je uitrekenen hoeveel zaadcellen je in welke klasse hebt. Kom je beneden 20 miljoen goede zaadcellen, dan ben je verminderd vruchtbaar. Dan zou je voor IUI of IVF in aanmerking komen. Zit je beneden 1 miljoen, dan krijg je een ICSI-indicatie.

Wat Jippie al aangeeft, daarbij de PH zou niet goed zijn, mss is daar nog winst te behalen? Is dit het eerste zaadonderzoek? Over 3 maanden dan nogmaals onderzoek omdat dit de ‘levenscyclus’ van de zaadcellen is. Over 3 maanden kan de uitslag er anders uitzien. Beetje hetzelfde als bij vrouwen, mooi dat er 1 maal bv een eisprong is vastgesteld maar is dat wel iedere maand zo? Daarbij bij zaad is niet enkel beweeglijkheid van belang, een traag zaadje wat wel helemaal top is verder kan een prima bevruchting tot stand brengen. Terwijl een supersnel zaadje wat slecht ontwikkeld is juist geen bevruchting tot stand kan brengen.

In ons ziekenhuis geven ze dus ook geen briefjes mee met uitslagen maar doet de arts dit zodat je niet met een enorme berg vragen zit. :wink:

Zolang je bewegende (goed werkende niet afwijkende) zaadjes hebt kan een eitje bevrucht raken, mits je natuurlijk zelf ook een eisprong hebt gehad. :thumbup:

Goed gesprek gehad en hebben een afspraak over 1 maand voor nieuwe spermatest. In de tussentijd wordt ik nog inwendig onderzocht en er is bij ons beide bloed afgenomen. Ze willen binnen 2 maanden de onderzoeken afronden en met een voorstel voor behandeling komen.



Ik houdt jullie op de hoogte!!

Spannend, hopelijk dan een betere uitslag!