Nou, ik heb weer eens iets bijzonders. Maar was er ook al bang voor omdat mijn ei wel vaker heel snel is gegroeid.
Vrijdag voor echo geweest (dag 10, clomid geslikt deze maand). 3 follikels te zien op de echo. 2 rechts 15mm en 15mm en links 1 van 13mm. Ik zo vanavond de pregnyl moeten spuiten en dinsdagochtend de IUI. Volgens de gyn zouden ze dan alle 3 meespringen. Dat is gunstig want ik heb rechts geen eileider meer en dus minder kans dat deze eitjes opgevangen worden.
Maar gisteren veel krampjes en temp. gemeten 36.5. Voor mij een teken dat ik een eisprong ga krijgen. Vanochtend nog 36,5 om 07:00uur maar om 09:00uur al 36,9. Vrees dat mijn ei dus al gesprongen is.
maar als ik nu vanavond de pregnyl nog spuit zullen die anderen dan alsnog gaan springen? Vrees van niet he? Balen hoor.
In ieder geval vandaag dus zelf nog klussen!
Hoop dat er iemand iets meer over kan zeggen. Misschien moet ik het ziekenhuis wel bellen maar dat zal dan een heel gedoe zijn.
Hey Ineke,
Ik zou even contact met het ziekenhuis opnemen, wie weet doen ze vandaag nog een uitgangsecho?
En zij kunnen je ook vertellen wat pregnyl dan eventueel nog uithaalt.
Succes! :hug:
Do
In de weekenden ligt de polie stil…dan zou het een weekendarts moeten zijn ofzo. Zitten ze denk ik niet op te wachten maar ja…je moet mondig zijn he. pfff. super irritant zo. Bah. Had ik nu maar de pregnyl gisteren gespoten en dan morgen voor IUI maar ja, da’s achteraf.
Maar baal weer van mijzelf dat ik niet meteen tegen de gyn heb gezegd dat ik bang was dat het dan al te laat zou zijn. Mijn grootste ei was al 16mm en dan 2mm per dag dan was hij dus gisteren 20mm…
Maar de laatste keer dat ik IUI zou krijgen ging het ook niet door omdat mijn ei opeens al weg was. Maar die hebben we dus zelf toen nog kunnen benutten. Helaas ging dat ook weer mis zoals je weet maar toch.
Heb toch maar even gebeld. Mag om 19:00uur komen voor een echo!
Dat is toch wel fijn hoor.
Wel bij de gyn waarvan ik nog een maand moest wachten…neem marcel maar even mee. haha
Laat het nog even weten hoor!
Hoi Ineke,
Fijn dat je nog voor een echo terecht kan. Hopelijk heb je je eisprong nog niet gehad. Het is namelijk zo dat als je eisprong geweest is, dat je niet nog een eisprong kunt opwekken met Pregnyl. Ik heb dit een keer nagevraagd, omdat ik zelf ook eens zoiets had. Maar dat schijnt geloof ik niet te kunnen. Dus dan is het afwachten hoeveel er zijn gesprongen. Ik denk in dat geval wel twee, omdat deze beide al 15 mm waren. Dan groeien ze vaak beide wel door. Die van 13 mm zal dan waarschijnlijk nog net te klein zijn geweest.
Succes!
Groetjes,
Jippie
Even kort, 2 van de 3 follikels blijken cysten/gezwellen te zijn die er uit moeten…
links wel een ei en daar gaan we nog voor deze maand.
Verder zal het dus weer een operatie worden. Niet te geloven.
Bij thuiskomst ook nog met onze hond naar de dierenarts geweest. We hebben hem in moeten laten slapen. Wat een ellendeige avond, en nog natuurlijk.
Ineke, eerst een knuf vanwege jouw hond :hug: :hug: :hug:
Hoe kon de arts zien dat het 2 cysten waren en geen follikels??
Vrijdag waren het nog 3 follikels en nu 2 cysten en 1 follikel??
Krijg je over 2 weken weer een echo, als je (hopelijk niet natuurlijk ) ongesteld geweest bent?
Bij mij bleek toen de cyste weer weg te zijn. (was niet meer dan een doorgegroeide follikel)
Ze zijn vaak snel met het roepen van dingen, waardoor je (onnodig) in paniek raakt!!
Wacht het af meis, misschien valt het allemaal mee
:-*
Helaas heeft de gyn het uitgebreid bekeken, foto’s afgedrukt en duidelijk uitgelegd. Het lijken op follikels alleen zitten er grijze vlekken in, grillige vlekken. Duidelijk te zien.
Moet afspraak maken bij hem als het kan voor morgen dan is hij aan het werk. extra lange afspraak over hoe/wat.
Verder wil ik nog doorgaan met de IUI wat betreft het eitje links.
Hoor van de week hoop ik dus meer. Maar vrees dat ik al wel weet hoe of wat. Wachtlijst…operatie…geen clomid meer…etc.
Argh meis wat bagger! en ja cystes zijn ellendig want ze kunnen ook je cyclus door de war gooien. Toch hoop ik voor je dat de gyn evt wel dit eitjes links wil ‘gebruiken’ want er zijn ook vrouwen met cyste zwanger geworden. En liever geen operatie natuurlijk! :-*
Nou, dit eitje gaan we echt nog wel proberen te benutten hoor! Afspraak van 15 min. lukt deze week ook niet bij die gyn. Morgen 5 min. voor follikel en dan nieuwe afspraak maken voor hoe verder wat betreft die cystes.
Zal wel weer wachtlijst worden van een week of 12…oh getsie, moet er niet aan denken. Vond die operatie en die tijd daarna echt niet fijn. brrr. doet me nog pijn wanneer ik eraan terug denk en ben echt niet zo’n piepert. brrrr.
Heb ook veel last van zelfmedelijden vandaag.
Maar dit eitje moet ons eindelijk een geluk gaan brengen. Ik zal hem zo goed mogelijk proberen uit te broeden!
Zit nu keurig aan een kopje pickwick ‘earth’, thee en een appel erbij!
Gisteren de laatste wijntjes gehad voor deze maand! (haha, lijk wel aan alcoholoiste maar dat is echt niet zo hoor, hmm. ontkenning is wel een symptoom. :think: )
hoe is het met je ineke ?
Nou, niet zo super hoor. Hebben vandaag de IUI maar het is echt niet mijn ding. Heb er ook weinig vertrouwen in. Wil dit ook niet meer.
Volgende keer gewoon follikelmetingen zodat ik weet wanneer ei gaat springen en dan lekker zelf hoor!
Nu 6 dagen niets gedaan omdat dit niet mocht en dan weet je dat je een eisprong hebt/gaat krijgen…dan dat gedoe met zo’n potje. Marcel naar het ziekenuis, straks nog een keer samen. Wat een ellende. Nee, zo wil ik het niet hoor.
En dan de stress over wat er nog komen gaat met die ellendige cysten.
Blegh!
Maar…hoe gaat het met jou??? Krijg je je leventje weer wat op orde, qua huisvesting enzo? Hoop zo dat je snel je eigen plekje zult hebben zodat je ook weer verder kunt.
Vind je het niet verschrikkelijk moeilijk om hier rond te dwalen?
Wel heel lief van je hoor. Moet wel vaak es aan je denken, ookal reageer ik niet zoveel.
Hey meis,
Ik voel me zelfs schuldig dat ik er zo weinig ben actif.
Les elke dag wel naar de bekende mensen waar ik om geef, zo via het forum.
JIj bent er één van zo hebben we patricia noor daan, rhiannon… jewel ow een hele hee boel eig wel haha
Ne t gaat me redelijk tot goed af. Regel veel, plan veel, ik moet werken. Heb nu dus woonruimte en moet nog deels een inboedel regelen.
Ja ik red het wel in de toekomst
denk om je zelf en je lijffie dame !!!
:-* :hug: en ik vlg je als kan, zal wellicht wel minder zijn als ik de sleutel van mijn kamer krijg
toytoytoy van mij
Nou, dit onderwerp is al wat achterhaald…vanmiddag naar academisch ziekenhuis. Wordt verdacht van het hebben van 2 borderline-tumoren…vorm van eierstokkanker waarbij de tumoren tussen goed en kwaadaardig in zitten. Operatief verwijderen is meestal voldoende.(90%)
Blijkt dat de verwijderde ‘cyste’, vorig jaar ook een borderline-tumor was. Fijn om te horen, 7 maanden later… Nu eindelijk een gyn getroffen die mijn dossier eens goed heeft doorgespit en me nu dus doorverwezen heeft…
To be continued maar weer…
Het zijn inderdaad tumoren, in en op mijn rechtereierstok. Ze hebben bloedvaten dus ‘leven en groeien’. Ze moeten eruit, een vorm van eierstokkanker is het dus. Precies hoe en wat is nu niet te zeggen
Volgende week neemt de oncoloog contact met me op en binnen korte tijd zal ik geopereerd worden en zal een deel en mogelijk mijn hele eierstok geopereerd worden.
Daarna verder zien.
Wat een ellende. heb je opeens kanker…
Jemig Ineke, veel sterkte
Zijn ze er wel vroeg bij nu? Of weet je dat niet?
Ik weet het niet…waarschijnlijk zijn het ‘borderline-tumoren’, vorig jaar blijk ik ook zo’n tumor te hebben gehad. Deze tumoren zitten tussen goed en kwaadaardig in. In ieder geval moet het eruit en dus ook mijn eierstok… wanneer het om deze vorm gaat zal het dan hopelijk ook klaar zijn en is er geen nabehandeling van chemo ofzo nodig. Maar we weten niet zeker of het deze vorm is en of het zich heeft uitgebreid?
Links ziet er nu rustig uit, een half jaar geleden had ik dus 1 tumor en deze zat links…rechts heb ik ook geen eileider meer dus wat dat betreft is ‘links’, mijn goed kant i.v.m. onze kinderwens.
We wachten het maar af, meer kunnen we niet. Volgende week zal ik contact hebben met een oncoloog, neem aan dat hij/zij ons meer kan vertellen.
nou ja Ineke, wat lees ik nu toch weer allemaal, wat een pech meid :hug: .
Vervelend dat je onder het mes moet. Ik hoop voor je dat de operatie mee gaat vallen en je snel weer genezen bent. Wordt het een laparoscopie?
Veel sterkte! liefs maya
Mogelijk een laparascopie. Ik weet het allemaal nog niet. De oncoloog zal nog contact met me zoeken.
Ik weet ook niet hoevaak je zo’n oparatie kunt ondergaan. Bij mijn EUG (feb. 2006) en in december 2006 heb ik ook al laparascopie gehad…daarna in juli vorig jaar dus een grote buikoperatie…oh ja, en heb ook nog naast de kijkoperatie in feb. 2006 een incisie gehad rechts om mijn eileider te verwijderen… heb dus niet zoveel plaatsen meer over…
Nou, dan kan er uiteindelijk nog wel een keizersnede bij van mijn IVF 2-ling die er nog gaat komen toch?? :lol:
Tjemig Ineke, het zit je toch ook echt niet mee he :hug: (da’s nog zachtjes uitgedrukt…)???
Maar als ik het goed begrijp zit je dus tevens in de wachtweken???
Poeh heftig meid…