geeft aan dat hij geplast heeft (hoe verder )

hallo

jermy wordt zo twee maar komt al een poosje bij mij als hij een poep broek heeft als ik het aan hem vraag schud hij nee of hij gaat zelf een luier halen

sinds gister doet hij als hij geplast heeft zelf zijn broek uit ( als hij wijd genoeg is) en zegt bee mama bee ben ik vandaag er mee begonnen om hem als ik zijn luier verschoon om hem op de wc ( verkleiner) te zetten maar dit vind hij nog eng houd mij helemaal vast morgen komt het potje deze kant op

hebben jullie nog tips of advies wel een luier om ef geen ga wel onderbroekjes kopen is makelijker dan rompers die heeft hij nu nog aan en wat is makkelijker luiers of luierbroekjes

Onderbroekjes zijn idd erg makkelijk, en ik weet niet hoe hard jij stookt, maar als de temp lekker is in huis, gewoon in zijn onderbroek laten lopen met shirtje. (Hier kan dat al niet vanwege een koude laminaatvloer :wink: ) En zeggen dat wanneer hij moet plassen, dit op het potje mag doen.

Jayden had dit heel snel door: de eerste keer ging het mis en plaste hij in het buitenbadje (zijn dus in de zomer begonnen), maar daar keek hij zelf zo van op, dat hij zijn plas ophield en de rest in de wc volgde: zelfs ik vind het moeilijk om tijdens het plassen, ineens te stoppen 8) .

Eigelijk was Jayden toen in 1 keer zindelijk, alleen snachts nog niet dan.

Ik heb ook onderbroekjes gebruikt en ik heb een zwik maillots gekocht bij de Zeeman. Handig voor als het iets kouder is (zoals nu). Die dingen zijn snel droog en je holt niet door je voorraad lange broeken heen. Binnen een week was het gepiept, zo ongeveer. Nu wil Máron het liefst op de w.c. plassen en poepen (met brilverkleiner).

Je vroeg hoe je het moet aanpakken. Geen kind gelijk, maar ik zal je vertellen hoe het bij Máron is gegaan.

In het prille begin heb ik Máron regelmatig op het potje gezet maar dat wilde hij al heel snel niet meer. Toen heb ik besloten om het op z’n eigen beloop te laten. Wel herinnerde ik hem er regelmatig aan dat als hij wilde plassen, hij op het potje kon gaan zitten. Toen het plassen goed ging, ben ik het poepen erbij gaan benoemen maar hij wilde dat in eerste instantie het liefste in de luier doen. Nou prima, eigen keuze.

Na een paar dagen verscheen de eerste poep in het potje. En nu poept hij eigenlijk niet meer in de luier. (die heeft hij bij z’n middagslaapje en tijdens de nacht om).

Binnen een week waren er bijna geen ‘ongelukjes’ meer dus die hele zwik maillots was wel wat veel :lol:

Succes! Het gaat vast heel snel al heel goed.

heb ondergoed gelocht maar is geen sucses als ik vraag of hij naar de wc moet doet hij het spontaan n zijn luier :wall: hij is ook nog wel jong

wij hebben hier tegels in de huis boven zeil is dus niet erg warm maar dat maakt hem niets uit hij kan zelf zijn kleren uit doen sinds 3 dagen

bedankt voor de tips we gaan gewoon door met hem iederekeer op de pot te zetten