geef me even raad fietsstoeltje

beste meiden.



sinds gisteren ben ik na jaren weer de trotse eigenaar van een oma fiets :dance:



maar nu komt het.



ik ben gezegend met twee grote kindjes.

floris is net 3 jaar en is 107 en 21 kilo.

charlotte word in dec 2 en weegd nu 17 kilo.

beide zijn ze niet dik maar wel zwaar.



jullie kunnen vast mijn probleem wel raden.

wat voor zitjes moet ik nu in hemelsnaam nemen? :think:

qua leeftijd kan charlotte met gemak voorop de fiets,maar die zitjes gaan maar tot 15 kilo.dus dat kan niet.

achterzitjes kan ze wel in ,maar waar laat ik floris dan.het kind is net 3 jaar !



ik heb gezien dat er een duodrager bestaat ,maar daar zitten niet eens riemen aan.ik vind ze echt nog te klein om ze zonder riemen te vervoeren of alleen met een heupriempje.



er bestaat ook zoiets als een aanhangfiets ,maar ik ben bang dat floris daar nog niets van moet weten.



dan is er de optie fietskar…ik ben bang dat dat de enige oplossing is,maar ik vind het zo ongezellig.ik wil ook wel graag met ze kunnen kletsen onder het fietsen…



hopelijk hebben jullie een oplossing?

Een bakfiets is dat misschien een oplossing :smiley:





Ik lees wel even mee btw

Ik zoek voor ergens volgend najaar een fietsstoel voor Melinda

die wordt dan bijna 4 ze gaat dan in een school 4 kilometer verderop maandag en dinsdags breng ik haar dan op de fiets maar moet dan wel een fietsstoeltje hebben waar lange kindjes in kunnen :slight_smile:

Kwa gewicht gaat het hier niet om ze is nu net 15 kilo en is 101 cm lang



Dus ik lees ff mee

een bakfiets zou idd de beste oplossing zijn ,maar die zijn echt veels te duur.(zelfs tweedehands)

Die zijn in inderdaad niet erg goedkoop

Ik blijf ondertussen ff aan het brainstormen voor je

Je hebt ook losse zadeltjes die ze op de stang van de fiets kunnen monteren, het is voor kinderen vanaf 3 jaar.

Ook voor een opoe fiets kan het is mij verteld.

Ik overweeg om er ook een te kopen.

Even langs de fietsenmaker zou ik dus doen.

Er zijn ook duodragers met gewone achteropstoeltjes en dus 3-puntgordels. Heb je wel een verlengde bagagedrager voor nodig en daar lijkt een oma fiets me niet stevig genoeg voor.

@alex wrote:

Je hebt ook losse zadeltjes die ze op de stang van de fiets kunnen monteren, het is voor kinderen vanaf 3 jaar.

Ook voor een opoe fiets kan het is mij verteld.

Ik overweeg om er ook een te kopen.

Even langs de fietsenmaker zou ik dus doen.




Geloof dat ik hiervoor zou gaan.



De oudste op dat zadeltje en je jongste achterop.



Onze 3e is nu net 15 kilo en hij is eigenlijk de eerste die tot nog toe nog voorop zat. maar vond het de laatste keer toch echt al een beetje gaan hangen, dus hij kan/ mag er ook gewoon niet meer in van mij.

@alex wrote:

Je hebt ook losse zadeltjes die ze op de stang van de fiets kunnen monteren, het is voor kinderen vanaf 3 jaar.

Ook voor een opoe fiets kan het is mij verteld.

Ik overweeg om er ook een te kopen.

Even langs de fietsenmaker zou ik dus doen.




heb je toevallig ook een idee hoe ze heten?



ik heb wel een goeie omafiets gekocht (sparta granny) wel tweedehands .

dat vond ik wel een vereiste ik wou geen ding waar je elke keer wat mee hebt en wat slapper is.

Mijn fietsenmaker raadde dat wel echt af, hij vindt het gevaarlijk…

Je zet naturulijk ook in ene drie pers op een achterwiel dat gebouwd is op t gewicht van 1 pers. Ik zou dan eerder zo’n stoeltje kopen.



Mijn dochter heeft trouwens tot 18 kilo voorop gezeten. Ze testten die dingen ook echt niet met maar 15 kilo…

@marloes vip wrote:





Ik heb op google gekeken op verlengde bagagedrager. ER kunnen twee dezelfde of twee verschillende stoeltjes op. Hier fiets in de wijk ook iemand met twee meisjes van drie achterop met zo’n drager. Deze is van GMG.




Wij hebben dat inderdaad met 2 van die achterste stoeltjes gedaan maar een half jaar geleden begon ik het ook te zwaar te vinden. En ze wegen nu 20 en 14 kilo dus dit zal geen optie zijn voor de topicstarter.



Zo’n zadeltje lijkt me ook wel wat aangezien ik met de oudste echt niet durf te fietsen als hij zelf fiets. Te ongeleid, zeg maar :roll:

Jongste past qua lengte nog wel in het vooropstoeltje maar voor hoe lang? Ze is nu zo’n 98 cm :think:

@merel33 wrote:

@alex wrote:
Je hebt ook losse zadeltjes die ze op de stang van de fiets kunnen monteren, het is voor kinderen vanaf 3 jaar.

Ook voor een opoe fiets kan het is mij verteld.

Ik overweeg om er ook een te kopen.

Even langs de fietsenmaker zou ik dus doen.




heb je toevallig ook een idee hoe ze heten?



ik heb wel een goeie omafiets gekocht (sparta granny) wel tweedehands .

dat vond ik wel een vereiste ik wou geen ding waar je elke keer wat mee hebt en wat slapper is.




als ik google komt ik meerdere webshops tegen (en fietsenmakers zullen ze ook echt wel hebben dan wel kunnen bestellen) en daar wordt er heel origineel over zadel op buis gesproken :lol: .



De bevestiging is anders voor een dames of een herenfiets en zal ook afhankelijk zijn van de dikte van het frame, maar dat moet vast wel goedkomen.



Zag toevallig vanochtend ook eentje bij de psz staan.

Ik zou overigens wel ‘live’ proberen of de stoeltjes passen want ik heb ook een oma fiets maar ik pas met geen mogelijkheid tussen het stoeltje en het zadel.

Oke ik ben kort en niet echt de slankste maar ook niet vreselijk dik maar ik kwam er gewoon echt niet tussen. :oops:

Bij een oma fiets staat het stuur toch verder naar achteren, dichter bij het zadel, daar komt de typische rechtop-houding van.

ik ben ondertussen geslaagd :dance: :clap:



ik heb twee stoeltjes weten te bemachtigen (ouderwetse) die van metaal zijn en heel wat kilo’s kunnen hebben.

het voorstoeltje hangt aan het stuur met een bevestiging aan de stuurbuis.



ben nu helemaal blij



Ik heb op google gekeken op verlengde bagagedrager. ER kunnen twee dezelfde of twee verschillende stoeltjes op. Hier fiets in de wijk ook iemand met twee meisjes van drie achterop met zo'n drager. Deze is van GMG.