Gedwongen gestopt met bv, maar productie blijft, veel pijn

Heeft er iemand ervaring met mijn probleem.



Ik heb een paar weken geleden een ongeluk gehad en ben een tijd opgenomen geweest in het ziekenhuis, waar ik opiaten heb gehad (medicijnen die absoluut niet samen kunnen met BV) dus was ik noodgedwongen gestopt met de bv (waar ik erg veel verdriet van heb).



Nu heb ik daar wel steeds de druk eraf gekolft en heeft de LK geadviseerd dit ook te doen en steeds minder, zodat de bv terug loopt.



Inmiddels ben ik ruim 2,5 week verder, heb nog steeds bedrust en ben aan het revalideren maar nu doet mijn linker borst mij nog steeds erge pijn. Er is geen stuwing, de borst is soepel, geen rode plek en geen echte koorts. Er komt nog wel wat melk, maar niet veel meer.



Het is nu dus die pijn waar ik vanaf wil. Het is heftig stekende pijn maar tussendoor zeurt de pijn maar door. De steken zitten aan de zijkant, steeds op dezelfde plek, terwijl de zeurende brandende pijn juist rondom mijn tepel zit.



Vera heeft al sinds het ongeluk niet meer gedronken bij mij en heeft de fles nu als beste vriendin :? :cry: .



Kent iemand deze pijn? de HA zegt er niets aan te kunnen doen, pijnstillers moeten de klus klaren en bij koorts bellen, dan is er AB tegen BO.



Ik ben die pijn zo zat, het is al confronterend genoeg!

Allereerst beterschap,… jeetje wat een vervelend situatie zeg :hug:

Hopelijk knap je lichamelijk snel op.

Over die steken kan ik alleen maar zeggen dat het lijkt op een ontstoken melkkanaaltje of beginnende borstonsteking.,

Je moet de borst dan blijven verwarmen en goed masseren voordat je afkolft zodat je alles goed leeg kolft.

Kan je nog steeds geen bv geven ivm medicatie of wil je gewoon helemaal afbouwen om lichamelijk op te knappen???

Helaas mag ik nu echt geen bv meer geven, ik denk ook niet dat ik nu nog genoeg lever!

Vera wordt woensdag 1 jaar en dan zou ik toch beginnen met afbouwen.



Verder kolf ik nu niet meer, ik masseer wel, houdt het ook wel warm, maar het wordt niet minder. Ik voel ook geen stuwing meer, helemaal niks anders als pijn.



Bij mijn andere BO’s had ik heel andere klachten, namelijk een rode plek en stuwing! Dat is nu niet het geval.

Maar denk je toch dat het een BO is?

Het klinkt voor mij eerder als spruw. Ik herken de pijnklachten tenminste. Mijn lk herkende het toen ook niet meteen. Heb je antibiotica gehad, dan kan het heel snel de kop opsteken?



Wat een nare situatie voor jou, ik hoop dat je heel snel opknapt. Gelukkig maar dat je meisje goed uit de fles drinkt, ik snap je dubbele gevoelens, maar het zou ook lastig zijn als ze de overgang niet zo goed accepteerde.



Heel veel sterkte!

Ik dacht ook aan spruw.

Je kunt bij de drogist Daktarin (zalf) kopen en op je tepel smeren.

Dat helpt heel erg goed tegen spruw!

Het is volgens mij zeker geen spruw! De pijn van spruw ken ik ook, dit is aan de zijkant van mijn borst gestart, heftige pijn en breidt zich nu uit naar de tepel, maar zit nog wel diep onder de tepel.

Spruw gaat vlgs mij de andere kant op!



ik denk idd dat het de melk klieren zijn die protesteren. Lastig is het zeker!

Afgelopen nacht ook weer zo’n pijn gehad!