Gedrag oudere kindjes tegen tijd van bevalling

Ik ben benieuwd wat moeders meemaakten aan het kindje of kindjes die ze al hadden tegen de tijd dat de volgende in aantocht kwam.

De afgelopen maand(en) was lasse eerder bij mij wat meer ondeugend en slechter luisterend omdat ik fysiek steeds minder kon en minder kon hebben. Maar de laatste dagen is hij opvallend lief en eerder aanhankelijk - komt me telkens knuffeltjes geven enzo.

Ik snap dat kinderen van alles aanvoelen (ook dat je niet goed in je vel zit en dat je niet meer zo snel uit je stoel kan springen en dat zij daardoor voorsprong hebben enzo) maar wellicht ook op diepere lagen tav aanstaande veranderingen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr Caroline

Ik denk dat Jim nog iets te klein is om door te hebben dat ik niet zo snel meer ben, hij is ook veel ziek geweest, maar ik denk zeker dat ze het aanvoelen. Mijn neefje van 2,5 is ook erg ondeugend naar mijn schoonzus toe die heeft het ook echt in de gaten dat zij niet meer de snelste is. Op het kdv van Jim hebben ze over kindjes waarvan de mama op het eind liep ook wel eens een opmerking gemaakt dat kindjes anders worden als het bijna zover is…

Romay was al vier toen Tycho kwam…

en zij was juist veel makkelijker rond de bevalling,hielp me veel…legde een dekentje over me heen als ik op de bank lag…dat soort dingen…heel zorgzaam…

Dat was wel een mooie periode…

Joost heeft ook zijn streken uitgehaald omdat ie verrekte goed doorhad dat “die bolle” hem toch niet bij kan benen. :lol:

Maar wat ik vooral heel erg merk is dat joost reageert op hoe moe ik ben, hoe moeier ik ben en hoe harder ik mijnbest (moet) doe(N) om op een gezellige actieve manier met hem de dag door te brengen. hoe harder hij me uittestte. :twisted:

De laatste weken is mijn man thuis en kom ik veel meer tot rust en ookJoost is ineens veel meer aan de knuffel en ontspant ook meer. :thumbup:

Misschien ben je toch iets meer bijgekomen de laatste dagen?

Maar misschien voelt hij inderdaad ook wel aan dat het “bijna tijd” en wil hij NOg even lekker quality time draaien met mama nu het nog kan of zo :inlove: .