Gebruik van een tuigje

@Pé wrote:

Een tuigje zou voor mij geen optie zijn. Ik zet mijn kind, in zo’n situatie in de buggy.




Ja hoor, ook als het kind 3 a 4 jaar is :eh: :think:





Hier ook een jippie band, inderdaad elastisch en te verstellen, als ze wegloopt telkens , ze daagd graag uit :wink: dan waarschuw ik, niet luisteren, is de jippie band aan, en dat weet ze en is geen enkel probleem, maar ik wil haar niet altijd maar in de buggy zetten.





en anderen laten ze maar kijken of opmerkingen maken, krijgen ze er ook een paar rake terug.



en er zijn altijd mensen die het niet schijnen te snappen of weten het echt altijd beter :roll:

Hier zijn al hele discussies over gehoord in het discussiedeel, brings back memories… :angel:



Polsbandje heb je voor 6 of 7 euro bij Prenatal. Ik heb m maar heel kort gebruikt, maar ik vond het een uitvinding. Zo kreeg mijn kind toch de ruimte die hij nodig had (want hij hoefde niet in een buggy) zonder dat het gevaarlijke situaties opleverde. Verhalen over macht en de strijd winnen… daar heb ik nooit een boodschap aan gehad. Mijn kind had bepaalde dingen nodig en dit was een mooi compromis, waren we beide tevreden. Hij was toen 1,5 of 2, geloof ik.

@D. wrote:

Hier zijn al hele discussies over gehoord in het discussiedeel, brings back memories… :angel:



Polsbandje heb je voor 6 of 7 euro bij Prenatal. Ik heb m maar heel kort gebruikt, maar ik vond het een uitvinding. Zo kreeg mijn kind toch de ruimte die hij nodig had (want hij hoefde niet in een buggy) zonder dat het gevaarlijke situaties opleverde. Verhalen over macht en de strijd winnen… daar heb ik nooit een boodschap aan gehad. Mijn kind had bepaalde dingen nodig en dit was een mooi compromis, waren we beide tevreden. Hij was toen 1,5 of 2, geloof ik.




Je hebt ze ook met een soort telefoonsnoer er tussen…

Kind heeft dan gevoelsmatig veel loopruimte…ideaal om de ‘opvoedles’ er bij te gebruiken,maar toch om hem in een onbewaakt moment op te kunnen vangen…



De discussie herinner ik me ook nog.

Bij Jo zou ik hem misschien anders gevoerd hebben,dan bij Eli…Eli had hem nodig…wij hadden hem nodig.

En van de buggy leert hij naar mijn idee niet altijd meer…

@melanie wrote:

@Pé wrote:
Een tuigje zou voor mij geen optie zijn. Ik zet mijn kind, in zo’n situatie in de buggy.




Ja hoor, ook als het kind 3 a 4 jaar is :eh: :think:




Ja hoor, hier wel, en ja, ook als hij echt niet wilde lukte dat wel. Maar ik zei ergens eerder al dat dat wel een kind is die die begrenzing, nog steeds, erg nodig heeft. Winkelen blijft moeilijk voor hem en al is hij al 7, de helft van de tijd blijft hij nog altijd bij mij aan de hand, zeker na school oid, als hij moe is.

Een kind dat ruimte nodig heeft zou ik er weer anders naar kijken en mee omgaan, wie weet ook wel aan zo’n bandje.

hier ook een moeder die bij de tweede tegen dezelfde problemen aanliep/loopt. Eerst gewoon in de wagen gezet (met veel moeite soms) maar ja altijd zitten is geen optie. Dus toen maar zo’n polsbandje gekocht. Was wel eenuitkomst ware het niet dat ze het bandje vrij snel zelf loskreeg (met telefoondraad en klittenband). We gebruiken het nu niet meer, madam heeft besloten toch wat meer bij ons te blijven maar soms valt ze terug in haar buien en dan pakken we hem gewoon weer.



Ik ben het wel met je eens dat het heel vervelend is al die blikken van andere mensen. Je zou zeggen dat ze wel weten dat geen een ouder zoiets doet voor de lol en dat het gewoon nodig is maar ja…



Ik zou het dus gewoon doen, ook voor je eigen gemoedsrust

Zo’n polsbandje is toch gewoon een verlengstuk van het handje vast houden? kan me niet voorstellen dat mensen er over zouden vallen als je perse handjes vast wil houden :think: .

Ik vind het een werelduitvinding, ik ben ook op zoek. Ik woon aan een drukke dijk en soms wil die kleine wel eens lekker lopen. Aan een glibberig bezweet handje vind ik niks (mijn rug en mijn fysio vinden dat ook niks), dit lijkt me ideaal.

Natuurlijk moet je een kind proberen zoveel mogelijk vrijheid te geven en bladiebla, soms is het in de praktijk gewoon een stuk veiliger en gezelliger als je ze binnen bereik kunt houden zonder morren.

In een buggy plemmen omdat ze anders weghobbelen is m.i. niks anders dan aan een touwtje houden, je beperkt ze op beide manieren in hun vrijheid.

En die mensen die kijken… die ergeren zichzelf om hun denkwijze, die gelukkig niet de jouwe hoeft te zijn!

@marietje wrote:

Zo’n polsbandje is toch gewoon een verlengstuk van het handje vast houden? kan me niet voorstellen dat mensen er over zouden vallen als je perse handjes vast wil houden :think: .

Ik vind het een werelduitvinding, ik ben ook op zoek. Ik woon aan een drukke dijk en soms wil die kleine wel eens lekker lopen. Aan een glibberig bezweet handje vind ik niks (mijn rug en mijn fysio vinden dat ook niks), dit lijkt me ideaal.

Natuurlijk moet je een kind proberen zoveel mogelijk vrijheid te geven en bladiebla, soms is het in de praktijk gewoon een stuk veiliger en gezelliger als je ze binnen bereik kunt houden zonder morren.

In een buggy plemmen omdat ze anders weghobbelen is m.i. niks anders dan aan een touwtje houden, je beperkt ze op beide manieren in hun vrijheid.

En die mensen die kijken… die ergeren zichzelf om hun denkwijze, die gelukkig niet de jouwe hoeft te zijn!




Precies…ik de buggy zetten vonden wij een vorm van ‘straf’,waarbij Eli nog steeds niet leerde waar de grens lag…

“Leren lopen” kan ik niet rijmen met in de buggy vastzetten…



Ieder zijn manier…ik zou er op straat alleen nooit iemand op aankijken…je stemt je methode af op je eigen kind…kan een ander niets van zeggen.

Misty, ik voel met je mee. Hier namelijk dezelfde praktijken. Ik zou niet weten wat er mis is met een tuigje of een polsbandje. Ja, dat laatste oogt iets vriendelijker en wij hebben deze dan ook voor onze kleine man. Maar je doet het toch ter bescherming van je kind? Als je daarmee kan voorkomen dat je kind in een levensgevaarlijke situatie komt dan zeg ik: “doen”! Ontaarde moeder ben je dus dan zeker niet. Ik vind dat anderen altijd erg snel oordelen, terwijl ze niets van jou situatie afweten. Nee hoor, ik heb er geen problemen mee. Beter een polsband en rustig over straat kunnen dan een kind wat wegloopt en een schreeuwende moeder erachteraan.



En tuurlijk moet je consequent blijven. En soms weer eens een moment je kind het voordeel van de twijfel geven, maar… voel je in godsnaam niet bezwaard omdat andere moeders afkeurende blikken werpen.

Doe wat jij moet doen!

@lydia wrote:

Krijg jij ongeleide projectielen die vol drift zijn dan een wagen in???



Ik die van mij niet…




Oooh en die van mij ook niet! Beresterk is die knul van mij! Als hij al zijn kracht en gewicht in de strijd gooit lukt me het echt niet om hem in de buggy te krijgen.

Krijg hem soms niet eens in de autostoel. Dan is het hop weer naar binnen en hopen dat hij stevig baalt en zich wel in de auto laat zetten. Gelukkig vind hij autorijden leuk en gaat de 2e keer meestal wel.