Aangezien hier veel ringsling deskundigen zijn wil ik graag wat vragen over het gebruik van de ringsling.
Als mijn zoontje huilt, maar het nog geen tijd is voor de volgende voeding oid wil ik hem dragen in de ringsling.
De enige manier waarop ik hem erin krijg is rechtop buik tegen buik.
Ik gebruik hem precies volgens de foto’s en demonstraties via filmpjes.
Alleen Boaz gooit zijn hoofd achterover zodat hij naar mij kan kijken, hij legt zijn hoofdje dus niet tegen mij aan, hierdoor komt de bovenste rand van de ringsling opgekruld in zijn nekje te liggen en heeft hij(denk ik) niet voldoende steun bij zijn hoofd.
In de gebruiksaanwijzing staat ook dat ie totaan het midden van zijn hoofdje moet komen, dit gaat alleen als hij zijn hoofdje tegen mij aanlegd maar dat wil hij dus niet! hij krijst dan alles bij elkaar.
Net als met de komma houding, of ik doe iets verkeerd of hij vind het gewoon niet prettig in de ringsling.
Vind het wel jammer eigenlijk want iedereen is vol lof over de ringsling.
Toen hij dus een week oud was ging het wel omdat ie toen zijn hoofdje nog tegen me aan legde.
iemand tips?
Jacqueline, Jayden ligt de eerste paar minuten ook rond te kijken. Nieuwsgierig mannetje :mrgreen: :inlove: Dan ondersteun ik hem een beetje, maar als ik de doek strak genoeg aantrek kan het in principe zo ook wel (maar Jayden is ook al een paar mnd ouder, dus sterker in zijn nekje). Maar uiteindelijk gaat hij na max. 10 minuten toch met zijn hoofdje tegen me aan liggen en zo blijft hij dan ook liggen… Misschien dat het met Boaz uiteindelijk ook zo gaat? :think:
Bij Amélie lukte de ringsling in de kommahouding ook niet.
Ik heb toen de tricot-slen gepakt (had ik bij Rhodé ook, maar niet het geduld om dat ‘gedoe’ helemaal onder de knie te krijgen) en dat ging hardstikke goed.
Ze huilde erg veel de eerste 3 maanden, dus heeft ze zeker 6 uur per dag in de doek gelegen, gekeken, geschommeld, geslapen.
Ik was super blij met die doek omdat de ringsling op een gegeven moment toch niet zo lekker meer zit als je hem lang draagt. (de ringsling gebruik ik nu wel regelmatig voor Amélie)
Dus een tricot-slen (of andere knoopdoek) vind ik echt een aanrader!!!
Wat een mooie namen hebben je kids :inlove: hoe spreek je de naam van je dochtertje uit?