Sam heeft sinds vrijdag diarree en sinds gisteren is hij nu ook aan het spugen. Hij drinkt met veel geduld halve flessen en gister had ie dus ook 2 droge luiers.
Gelukkig had ik ors in huis…
Maar hoe moet ik dat in godsnaam geven? Want volgens de berekening zou ie ieder uur 60 cc moeten. Krijg dat er met geen mogelijkheid in. En moet ie dan daarna ook nog gewoon flesvoeding? Gisteravond de ors door de voeding heen gemengd…maar volgens cb is dat niet de bedoeling.
Cb zegt ; bel de ha maar.
Ha gebeld; assistente zegt bel na 14u maar terug
:wall:
Maar ik wil weten wat ik NU moet doen!!!
ors is heeeeeeel erg smerig geen wonder dat ie dat niet wil …
mischien kan je het proberen door de fles heen te geven?
of de ors met wat venkelthee aan te maken?
he gets ik weet anders ook niks…
De ors kan je beter net als de vitamnines geven met een lepeltje want het is echt goor. En maar blijven geven als hij wakker is, zoveel mogelijk en als je de 60cc niet haalt tja daar kan je dan niks aam doen.
Heel veel sterkte meid, hoop dat hij snel er weer bovenop is. Veel meer weet ik ook niet. Zou aan die assistente :twisted: vragen of de HA jou zsm belt ipv andersom want om 14.00 zal iedereen wel gaan bellen.
:hug: voor jou en je zoon.
Ach, arme Sam en jij natuurlijk ook :hug:
Ik zou de Ors geven naast de fles en zoveel als hij maar naar binnen krijgt. Alles is mooi meegenomen natuurlijk. Op de tijden dat het tijd is voor z’n fles ‘gewoon’ de fles aanbieden. Wil hij deze nu niet dan zou ik dan weer beginnen met ors. Ik zou niet te veel door de voeding mengen als ik jou was. Het kan dan misschien zo zijn dat hij daarna de gewone melk ook niet meer wil omdat hij denkt dat het vies is.
Kun je me nog volgen?
Hoop dat je de HA zo snel mogelijk aan de bel krijgt.
Maar, je doet het goed zo hoor meid. Meer kun je niet doen :hug: :hug:
Hoop dat Sam snel op mag knappen. :hug:
:-*
:doh: ja dom van mij , inderdaad niet door de fles gooien!
maar de venkelthee blijft een optie…
Bedankt voor het meedenken meiden.
Maar Sam is niet gek…nixniet ors op een lepeltje, hij laat het zo z’n mond weer uitlopen of begint te kokhalzen.
Dus al met al heb ik de hele ochtend gedaan over 20 cc ors :think: Lijkt me niet echt functioneel op deze manier.
En idd Tilly, had ik net zelf ook al bedacht, hij moet niet de gewone fles gaan associeren met vies. Dan zijn we nog verder van huis.
Net ging er weer 85 cc van de gewone voeding erin. Nu maar hopen dat het erin blijft.
Hoi,
Ik heb dit een tijdje geleden ook gehad met Tommy. Ors wilde hij niet. Bij onze apotheek hebben ze van hun eigen merk ors met smaakje. Dit dronk hij gelukkig wel op. Misschien kun je het even vragen bij je eigen apotheek. Veel succes en beterschap voor de kleine Sam :hug: .
Groetjes Suzanne en
Hier hetzelfde gehad, moest elke 15 min 25 cc geven , gelukkig vond veron het heerlijk haha en de dokter in het ziekenhuis gaf aand at flesvoeding dan echt bijzaak is en niet erg als je die niet geeft als hij maar vocht binnen krijgt das t belangrijkste
succes mip :hug:
heb je gewone ORS of speciale voor zuigelingen en kinderen?
hier hebben we Orisel junior en daar staat op dat je het niet met de voeding mag mengen :think:
de hoeveelheid die hij met z’n gewicht mag hebben aanmaken en tussen de voedingen door steeds proberen een beetje te laten drinken.
het hoeft niet meteen op, steeds kleine slokjes is ook goed zei de kinderarts tegen ons.
als hij uitdrogingsverschijnselen heeft (bv die droge luiers) dan is het belangrijker dat hij ORS binnen krijgt dan melk
met vragen hierover kun je ook je apotheek bellen.
en als je twijfelt naar de huisarts gaan lijkt me.
beterschap :hug:
Afspraak met de ha staat al, vanmiddag 16.10
Succes bij de HA vanmiddag. Perrin wilde ook geen ORS, met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen. Onze HA zei toen gewoon de fles blijven geven, maar dan kleine flesjes, want hij hield het meeste wel gewoon binnen. Dus zijn we toen begonnen met flesjes van 60 cc om de adnderhalf uur geloof ik en als dat goed ging de volgende dag een flesje van 90 cc, enz. Langzaam opbouwen. Liever boos dat ze te weinig eten krijgen, dan dat ze alles er weer uit gooien. Droge luiers zijn inderdaad niet zo heel goed. Perrin had soms een droge luier, maar niet altijd. Succes! Ik hoop dat Sam gauw beter is!
Mip: Even een hele dikke knuffel!! :hug:
Hoop echt dat Sam weer heel snel opknapt! :-*
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Ha stelde hetzelfde voor als wat Lady C beschreef. Kleine flesjes met grotere regelmaat. Sam nog niet uitgedroogd ( dacht ik ook niet) maar we moeten het natuurlijk wel in de gaten blijven houden.
Ook gaf de ha aan dat hij nog nooit een zuigeling had meegemaakt bij wie de ors naar binnen te werken was.
Misschien moet ik m eens voorstellen aan Veron? :mrgreen:
Iig laat ik de ors marteling nu voor wat het is en geef ik Sam om de 2 uur een flesje. Tot nu toe weinig meer overgegeven en vanaf 12u geen diaree meer…
Allemaal dank voor het meedenken! :-*
misschien heel dom, maar wat is ors? :think:
ik lees het wel eens vaker maar heb geen idee wat het is…
liefs van Rose
Hoi Mip…
Hopelijk gaat het nu wat beter met het geven van dat vieze spul…
Maar even een andere tip.
Devy moet 2x daags hele vieze medicatie nemen.
Hoe wij dit doen is met een spuitje en dan achterin zijn mondje tegen zijn wangetje aan (dus niet rechtstreeks in zijn keel :naughty: )
En als je dan met je vingers zijn wangetjes iets indrukt… alsof zijn mondje een visje nadoet zeg maar, dan kan hij het niet naar buiten drukken en moet hij wel slikken.
Zo ging het in het begin, nu laten we hem sabbelen aan het spuitje en geven hem steeds een beetje en die slikt hij nu goed door.
Wel ver genoeg in zijn mond, voorbij de smaakpapillen
Ik hoop zo dat het allemaal lukt bij je
@rose wrote:
misschien heel dom, maar wat is ors? :think:ORS is een suikeroplossing om te zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt. Dat is dan water, met zout, kalium en glucose(suiker) in een bepaalde verhouding en dit helpt om vocht beter vast te houden, want door de diarree wordt er vaak te weinig vocht opgenomen door het lichaam. Meer info
ik lees het wel eens vaker maar heb geen idee wat het is…
liefs van Rose
Mip, ik hoop dat het lukt met de kleinere flesjes. Succes! en Beterschap voor Sam! :-*
beterschap voor Sam!
(lev is 9 weken en drinkt ORS zo weg, 40 ml per keer 4 á 5 keer op een dag :lol: ik wist niet dat dit niet ‘vanzelfsprekend’ is, ben ongemerkt verwend haha)
Sam nog steeds ziek. Drinken gaat steeds slechter. Heb ors van een ander merk gekocht met sinaasappelsmaak. Maar das ook net zeewater met limonade en wil ie dus ook niet. Ook geprobeerd met kamille thee te mengen en daar nam ie een paar lepeltjes van voordat ie besloot dat ie dat toch ook niet bliefde…
Ik hoop nog steeds op de gouden tip hier!