Hoi,
Ons dochterje van bijna 3 weken heeft de laatste 2 weken erg veel last van verstopping. Nu hebben we van de HA lactulosesiroop gekregen om het een beetje te laten komen. Hij heeft ons een dosering van 2 keer per dag 3 ml gegeven. We zijn gisteravond begonnen en vannmorgen de 2de doses. Maar ze heeft nog steeds niet gepoept.
Vanaf wanneer hoor je effect te hebben en welke dosering geven / gaven jullie aan zo’n kleintje. Ik hoorde al van iemand die 5 ml per dag gaf in 1 keer en die kleine poepte gelijk na een paar uur. Ook de vraag, kun je het gewoon bij de fles toevoegen of moet je het los geven.
Ik hoop dat er mensen zijn met ervaring die me kunnen helpen.
Gr karin
oew, we hebben het gebruikt bij Elise, maar ze was toen wel al wat ouder… is afgelopen jaar geweest, geloof dat ze 10-11 maanden was. Ik goot 5 ml bij de fles erbij en het kwam niet meteen… 1-1,5 dag later. Maar niet meteen meer gaan geven,want het kwam in een wel heel vloeibaar naar buiten hoor :? en daarna als het werkt hebben we het afgebouwd… Elise heeft nog wel eens last ervan en dan geven we haar 2-3 ml. in d’r flesje een paar keer en dan gaat het weer makkelijker…
jee, hoop dat je er wat aan hebt. En wat vervelend voor je kleintje zeg…
groetjes,
Louise
Ik heb het voor Sem staan maar als ik die 5 ml geef loopt die binnen een uur leeg… Ik heb het voor Sem gekregen toen hij een maand of 4 oud was en bij mij staat 5 ml per keer… Staat volgens mij ook in de bijsluiter. Wat je trouwens ook kan doen bij verstopping als je kv geeft is 10 ml water meer geven (je verdunt de voeding dus een beetje) dat wil ook wel eens helpen. VSM heeft er ook druppeltjes voor (kindoval geloof ik) of ABC Dolphius van Solgar (natuurwinkel) dat is probiotica dat helpt de ontlasting zacht te houden en de darmflora goed te houden en zou ook tegen krampjes werken. Sem’s diëtiste adviseerde het toevallig pas ook maar ik gebruikt het al langere tijd.
Ik hoop dat het gauw aanslaat!
Hier krijgen ze het ook, iom de kinderarts.
Ryan zit nu op 3ml en doet het er goed op.
Quin krijgt zelfs 7ml.
Beide per dag en in 1x.
We hebben een apart flesje met een speen met een groter gaatje en daar drinken ze het uit. Ze vinden het heerlijk.
De kinderarts zei dat we het 2 weken de tijd moesten geven om te helpen.
Nu ze er eenmaal aan gewend zijn, poepen ze wel sneller en vaker, maar in het begin duurde het inderdaad langer.
Succes!
Hoelang gebruiken Quin en Ryan het nu al? Ze heeft nu dus 3 ml per keer en dat 2 keer per dag en ze heeft nu 1 keer in de 2 dagen een hele dunnen broek. Echt heel dun. Is het dan teveel?
Gr karin
Ja, dan is het wel heel veel. Het mag overigens wel dun zijn hoor! Het mag ook dikker zijn, als ze er maar geen last van heeft.
De mannen kregen het al toen ze nog in het z’huis lagen en toen waren ze nog niet eens 1 maand oud. Dus al heel snel eigenlijk.
Maar wij doen het zo: zodra het heel dun wordt, geven wij 1ml minder en kijken dat een paar dagen aan. Zodra we denken dat het goed gaat, weer 1ml minder (of we laten het zo, afhankelijk van hoe dun het is)
en als we het idee hebben dat ze er last van hebben, doen we die 1ml er weer bij.
Bij Veron ook gebruikt al vrij snel…hij kreeg 5 ml want bij 3 begonnen maar ook dat deed toen niets.
Ik deed ook nog wat extra water in de fles om nog wat extra stim…
Succes in elk geval zo zielig als ze niet kunnen. Hier was het over toen veron gewone voeding kreeg gelukkig.
dank jullie wel voor de reacties. Ik heb vandaag 2 keer 2 ml gegeven en we wachten morgen even af op wat voor broek ze heeft. Ze heeft er geen last van maar poept nog steeds maar 1 keer 2 dagen met de siroop. Maar zolang ze er geen last van heeft zijn wij tevreden.
Gr karin
Onze dochter heeft het ook al vrij snel gehad. Volgens mij al binnen de eerste maand. De wijkverpleegkundige gaf tijdens haar eerste bezoekjes al aan dat we er beter mee konden beginnen, omdat het ook even duurt alvorens het effect heeft.
Wij zijn begonnen met een lage doses van 2 ml. Na een aantal dagen kwam het goed op gang. Daarna zijn we vrij snel weer gaan afbouwen naar een half ml. Uiteindelijk moeten ze het toch zelf doen.
Wij hebben onze jongste, als hele kleine baby ook even lactulose gegeven. Ons werd toen gezegt dat we 5 ml per dag konden geven en ik geloof dat dat ook in de bijsluiter staat.
hier zijn we begonnen met 10 ml per dag, de eerste drie dagen, daarna 5 ml. Maar ikkrijg die zoete zooi niet meer bij haar binnen… :wall: dus zijn we overgestapt op slaolie en hopen we het beste er maar van, maar ze zit nog steeds met enig regelmaat verstopt :wall:
Bij de oudste was het magische woord: Appelsap!
Dat werkt ook super voor de darmen!
Zodra het kan, gaan we hier ook beginnen met appels en appelsap :thumbup: :thumbup:
hier iedere dag een appel, maar dat lost het probleem tot dusver niet op!
Je kan beter appelsap gebruiken. Dat is veel geconcentreerder en helpt beter :thumbup: