Geboortetraktaties voor op school

Iemand nog een leuk idee voor een geboortetraktatie voor op school. Het gaat om een peuterspeelzaal en vnl. een kleuterschool.



Ik heb bij party-kids.nl al hele leuke gezien, zoals lange vingers in gesmolten chocolade dopen en dan door de muisjes rollen, maar dat vind ik weer te kinderachtig voor een kleuterschool met 5 en 6 jarigen, maar voor de peuterspeelzaal van de jongste zou dit kunnen.



Een grote vlaai met muisjes als reuzebeschuit en spekmuisjes klinkt leuk, maar ook erg magertjes. Spek is in 1 hap weg en het moment van de trotse broer is voorbij.



IJs met muisjes is ook leuk, maar omdat ik in mijn kraambed lig, zal mijn man het moeten doen en die houdt niet van teveel heisa, dus die valt helaas ook af.



Knutselpogingen met verjaardagstraktaties zijn ook niet goed bevallen, dus ik zoek ook nog iets waarvoor ik niet de crea-bea hoef uit te hangen.



Ja, ik weet het, ik stel nogal wat eisen, maar er moet vast iemand zoals ik me voorgegaan zijn!

Ja waarom zoveel poeha?? :wink: Die kleintjes vinden het knoeien met beschuit met muisjes geweldig, en die peuters herkennen het meteen, dus ze hoeven zich niet af te vragen wat die gekken reuzevlaai op tafel moet! :wink:

Ook voor de grote broer is dit geweldig wat dan kan hij de beschuitjes uitdelen.



Maak het je niet te moeilijk, kijk die leuke dingen kun je allemaal voor je bezoek bewaren, die peuters kijken er niet naar om hoor, als het maar zoet is!



En je hebt alle ideetjes die ik had al opgenoemd, dus heb verder niet eens meer iets aan te vullen… :wink:



Succes ermee!

Leila, bedankt voor je snelle reaktie.



Op andere forums heb ik wel eens gelezen dat de juffen en meesters het knoeien met beschuit en muisjes niet waarderen…



Maar het is inderdaad een typische geboortetraktatie en leuk uit te delen en niet teveel poeha!

Ach wat kan je die juf schelen… :wink: er worden niet dagelijks broertjes en zusjes geboren hoor, en vegen moet ze toch elke dag… dus!



Trouwens … van al die andere dingen vallen de muisjes ook af hoor!



En zeg nou zelf waar knoeien peuters níét mee!?? :lol:

Nou ik ben een juf die gewoon kan stofzuigen hoor… :wink:

Bij de geboorte van Minke hebben we zowel op de peuterspeelzaal als voor de hele school waar ik werk, volkoren chocoladebiskwietjes met muisjes getrakteerd. De biskwietjes even in een lauwwarme oven zodat het chocoladelaagje smelt, en ze dan door de muisjes heen halen. Je kunt er een heleboel van te voren maken, en het is lekker snel, iedereen lust het en het is niet duur.



Als juf vind ik het fijner dat zoiets snel op is en dat ze niet teveel moeten uitpakken en zo…

Ik kan ze niet echt vantevoren maken, want ik weet nog niet of het een jochie of een meissie is.



Maar bedankt voor je advies als moeder en als juf. Ze hebben sinds kort ook een speelbak met zand staan, dus vegen moeten ze zowieso elke dag!

Maar je moet ze nu al niet gaan maken! :lol:

Moet je gewoon vragen aan de kraamhulp (of moeder, vriendin, man) na de geboorte! :wink:

http://members.home.nl/knutsel2/Traktatieideeen5.html#muisjes



is wel iets meer werk, maar ziet er leuk uit

Vind die biscuitjes meer geboorteachtig… Maar spekjes zijn ook wel lekker voor de kinderen.

Bedankt voor jullie reakties.

Ik denk dat ik het toch bij de traditionele beschuitjes houd. Net zo duidelijk voor de kinderen, het deelt leuk uit en ze zijn een tijdje bezig met opeten.



Voor mijn werk zat ik ook al ingewikkeld te denken, maar daar denk ik maar cake met slagroom en muisjes.

er schijnen ook mini beschuitjes te zijn