GeboorteTens

Wie gaat dit gebruiken of heeft dit pijnbestrijdingsapparaat gebruikt, en wat was jullie ervaring?



Wat is de prijs, en vergoed de verzekering het?



Ik ben nu de bevalling nadert een beetje bang om die helse pijn weer te ervaren, die ik bij Tijn’s bevalling heb ervaren. Ik denk dat ik veel relaxter de bevalling tegemoet ga als ik weet dat zoiets ook werkt!



Hoe meer ontspannen hoe minder pijn, toch?

Ha anne marie!



HIER heb ik ervaring mee :mrgreen: En een goeie!



Allereerst, voor kosten EN een overzicht van welke verzekeringen het vergoeden, kijk op hun website geboortetens punt en el



Ik heb hem niet hoeven huren, want mijn moeder heeft een TENS apparaat in bezit voor chronische rugpijn, dus dat heb ik gebruikt. Het enige verschil met de geboortetens is de booster-knop. Ik moest het handmatig regelen. Ook deze keer ligt de TENS weer klaar in de vluchtttas!!! Met extra stickers. :slight_smile:



Ik heb hem vorige keer veel aan gehad. Als ik hem op had, lag de andere accu op te laden en vice versa. Als ik in bad ging, moest hij af, maar direct daarna weer aan! de artsen in het ziekenhuis en de verloskundigen keken alsof ze dat nog nooit gezien hadden.

Eerst had ik hem laag staan, maar aan het einde, bij de 5 uur durende weeenstrom aan het infuus, had ik hem constant zonder pauze op het hoogste niveau staan… Laat me je vertellen, dat niveau kun je NIET hebben als je het gewoon uitprobeert van te voren, want dan krimp je al in elkaar als ie op half staat… :think:



Het verschil merkte ik pas toen ik hem even uit moest doen; ik werd helemaal gek van de pijn en kon de weeen veel slechter opvangen. Het scheelt wel dat ik veel rugweeen had, voor buikweeen is hij niet zo nuttig.



-Hou er rekening mee dat niet iedereen dezelfde ervaring er mee heeft, maar een groot percentage is wel happy ermee. (test: als je hem op hebt en je denkt :evil: :evil: :evil: het werkt niet! dan moet je hem voor de grap eens even uitzetten en kijken hoe je je dan voelt. )

-Niet alle pijn wordt weggehaald (jammer genoeg) ik had nog pijn zat

-IIn de douche of bad mag hij niet op (ook geen stickers)

-artsen kunnen sceptisch zijn (niks van aantrekken)

-als je een ctg of draadje moet dan KAN het zijn dat ie stoort en dat ie dus uit moet. Ik had zelf een ctg en draadje maar ik kon hem gewoon ophouden.

-bij persen moet ie meestal uit. (en is dan ook meestal te pijnlijk om te verdragen, aangezien persweeen vaak niet over de rug gaan en minder pijn doen)



De volgende ochtend kwam de arts van het ziekenhuis aan mijn bed om dat vreemde apparaatje nu eens goed te bekijken, want ze vond het wel erg interessant dat ik er zo veel baat bij had gehad :lol: Zij ook weer wat geleerd…



Nou, dat was uitgebreid info, niet? Hoop dat je er wat aan hebt.



Groetjes

Carina

Goh wat fijn uitgelegd, zal eens op de site kijken, hoe en wat. Wij hebben een basisverzekering, dus die zal de huur wel niet vergoeden.

Hoi



In dat geval kun je overwegen hem aan te schaffen ipv te huren. Ik meen 85 euro huren (op de site staat dat) of 168 euro kopen. Maar dan heb je hem voorgoed, ook voor andere pijnklachten, rugklachten, menstruatieklachten, evt volgende bevallingen etc. je kunt hem dan makkelijk doorverkopen of zelf uitverhuren voor een zacht prijsje aan KOK dames. :mrgreen: (ik zie een dame op marktplaats die hem voor 45 euro uitleent en er worden er ook een aantal aangeboden op marktplaats, natuurlijk voor minder dan die 168 euro)



Succes ik hoop dat je er veel aan zult hebben. Laat ik het zo zeggen: mocht mijn moeder nu haar tens kwijt zijn, dan zou ik zonder twijfel het bedrag er voor neertellen deze keer :lol:

Die vrouw die hem inderdaad verhuurt voor 45 euro, die heb ik al gemaild. Maar net wat je zegt als ik hem zelf aanschaf haal ik de kosten er zelf ook wel uit als ik hem weer doorverhuur!

Een collega van mij heeft er 1 voor chronische hoofdpijn en toen ik vertelde dat het tegenwoordig ook weleens bij de bevalling wordt gebruikt, kon zij zich dat maar moeilijk voorstellen. Ze vond de pijnstilling bij lange na niet toereikend voor een bevalling en kon zich niet voorstellen dat het zou helpen. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet helpen.

Ik heb begrepen dat het de scherpe kantjes van de pijn afhaalt. Pijn heb je zowieso maar minder dan zonder.



Aangezien mijn vorige bevalling als zeeeer pijnlijk heb ervaren, ook erg lang weeen gehad die niets deden, zou ik graag een soort van pijnstilling wensen, en dit lijkt me ideaal omdat je het zelf kan doen en geen dokters erbij nodig hebt!

Ik ga er 1 gebruiken, hier in Engeland gebruiken heel veel vrouwen er een en het wordt ook door veel verloskundigen aangeraden.



Het idee is dat het apparaat de aanmaak van endorfine stimuleert, de lichaamseigen pijnstiller.



Van vrouwen die het gebruikt hebben, heb ik gehoord dat het voornamelijk de afleiding is, die zorgt dat het werkt. Maar op een gegeven moment hielp het hen niet meer genoeg, maar toch raadden ze het aan, omdat het aan het begin goed werkt en je daardoor toch minder uitgeput raakt voor het echt grote werk.



Ik heb er ook 1 zelf gekocht, zag op ebay dat je goedkoper uitkomt als je er 1 koopt en dan doorverkoopt, dan wanneer je er eentje huurt.

Denk dat ik dat ook doe, kopen en doorverkopen.

Ik heb ook een site gevonden waar ze dezelfde soort apparaatjes verkopen maar dan voor maar 79.95 euro bij babybeats.nl.

Ik heb er een gekocht via MP. Het is de nieuwste digitale van geboorte tens.



Ben nu al helemaal happy!!!



Goedzo annamarie!



Lekker doorverhuren na de bevalling, daar is op KOK en MP vast interesse voor.



Nu maar hopen dat je er net zo veel baat bij zult hebben als ik. Laat het ons weten straks :slight_smile:



Groetjes

carina

Ik wil hem tegen die tijd wel van je huren hoor :smiley: . Heb hem bij mijn tweede bevalling gebruikt en moet zeggen, dat die bevalling goed vol te houden was.

Zou niet weten hoe het geweest zou zijn zonder, maar van mij mag die weer in huis zijn als het zover is. :stuck_out_tongue: