Geboortekaartjes

Nee, online eigenlijk ook een drukker want het zijn ‘kant en klare’ kaartjes waar je eigen teksten dan bij in gedrukt worden (verschil tussen drukken en printen is een dunne lijn, je hebt enkel echt een goeie grafische drukker nodig als je iets heel speciaals maakt en zelfs dan is het vaak grafisch gemaakt op een computer wat daarna door een goeie printer gaat :wink:) .

Wij hadden een kaartje uit de collectie van Family Cards. Links een gedichtje, rechts de aankondiging en gegevens van beeb, alles in kleur gedrukt.

@Rhiannon wrote:

Nee, online eigenlijk ook een drukker want het zijn ‘kant en klare’ kaartjes waar je eigen teksten dan bij in gedrukt worden (verschil tussen drukken en printen is een dunne lijn, je hebt enkel echt een goeie grafische drukker nodig als je iets heel speciaals maakt en zelfs dan is het vaak grafisch gemaakt op een computer wat daarna door een goeie printer gaat :wink:) .

Wij hadden een kaartje uit de collectie van Family Cards. Links een gedichtje, rechts de aankondiging en gegevens van beeb, alles in kleur gedrukt.


Ja dat is ook zo.

Wij hadden bij Marith ook al gebruikt gemaakt van geboortepost met het bekende er voor en er achter.



Bij Janniecke heeft de uitvaartverzorgster het voor ons geregeld, dus een drukker uit het dorp. Maar dat was ook iets speciaals natuurlijk met haar hand en voetafdrukjes er op.



Nu dus weer geboortepost maar ik zit nog te stoeien met Janniecke’s naam.

We doen w.s.

Zoon/dochter van J. & Anita

Brusje van Marith & Janniecke…

En dan wil ik boven de laatste e in haar naam een klein hartje (ze is er in ons hart bij) Maar hoe… ? :?

Ik was €100 kwijt voor het ontwerp door een designer.



€130 voor 100 kaartjes en €20 voor de enveloppen.

Plus ongeveer €8 euro verzendkosten.

hier ook via geboortepostzelf ontworpen



100 enveloppe, 85 kaartjes, thuis laten bezorgen dus zelf nog postzegels moeten kopen (130 euro) exl.proefdruk en postzegels

Ik sla helemaal stijl achterover van zulke bedragen voor een geboortekaartje. Wat een luxe als je je dat kan/wilt permiteren

Wij waren 54 euro kwijt voor 48 kaartjes, bij babycards.

Anita mss dat 1 van de dames (of heren) hier de tekst voor je wil aanmaken zoals jij het op het kaartje wilt hebben? Al denk ik dat het makkelijker maken is wanneer je het hartje achter Janniecke haar naam zou zetten.

Er zijn best veel mensen op het forum die een en ander met tekst verwerken kunnen en je kunt het dan copy pasten in de mail naar geboortepost. :thumbup:

fotopapier A4 formaat

zelf kaartje ontwerpen en vervolgens 2 op 1 A4 dubbelzijdig printen (wel ff goed centreren allemaal)

Je moeder vragen om te knippen/snijden :smiley:



Kosten 50 kaartjes: geen idee, 25 blaadjes fotopapier, wat inkt, de enveloppen en de postzegels, maar absoluut goedkoopste optie :slight_smile:

Ik heb laatst een opdracht gehad voor trouwkaarten dubbelzijdig fullcolor gedrukt en klapkaarten inclusief envelop.

Mijn eigen ontwerp want dat is wat ik dus doe onder andere :slight_smile:





Geboortekaartjes komen dus op hetzelfde teneer met de prijs en het ligt er ook nog aan welk formaat je wil.

De huwelijks kaart was een liggend model.



Ik had 90 kaarten en 100 enveloppen voor € 101,75

De geboortekaartjes van mijn jongste waren heel duur.

Maar goed ik kon het betalen en wilde persé dat kaartje hebben.

was voor 100 kaarten 265 euro kwijt.

Vistaprint heeft trouwens ook veel mogelijkheden en zijn verhoudingsgewijs behoorlijk goedkoop.



Uit standaars sjablonen kun je zelf afbeelding aanpassen en zelfs ook tekst op achterzijde zelf bepalen.

Edit beheer:Commerciële links zijn niet toegestaan en dus verwijderd!

Hi iedereen! Nu de geboorte van mijn dochtertje steeds dichterbij komt, ben ik ook volop aan het kijken naar plaatsjes waar je makkelijk en snel geboortekaartjes kan maken.



Op de volgende site heb ik heel wat leuke kaartjes gevonden:



*Edit beheer: commerciële links verwijderd, deze niet toegestaan.



Het kost hier zo’n 1,50 euro gemiddeld per kaartje.



Hopelijk hebben jullie er iets aan!



Groetjes,

Kelly