Geboortekaartje zelf ontworpen

Hoi meiden,



Mijn man heeft ons geboortekaartje zelf ontworpen.

Nu is even de vraag: óf naar een plaatselijke drukker óf ergens online.



Heeft iemand een goede ervaring online om kaartjes te laten drukken uit geheel eigen ontwerp (dus niet met online-programma’s)?



Belangrijke punten:

  • we willen vooraf drukproef kunnen laten maken
  • vooraf enveloppen in huis
  • snelle levering na de geboorte
  • natuurlijk goede drukkwaliteit



    Ben benieuwd naar jullie tips.

Eh mijn man heeft alles geregeld :oops: Ik heb me alleen met het ontwerp bemoeid. Wij hebben iig een plaatselijke drukker genomen.

je kan een kaartje digitaal laten printen,

of bij een drukkerij echt laten drukken.

Qua levering maakt het bijna geen verschil uit.

Maar digitaal printen is altijd wel wat minder, maar minder kostbaar…



Belangrijk is wel dat je (meestal) alles moet omzetten naar een PDF,

en als je een lettertype zelf download, moet je deze erbij geven…



let wel vaak even op bijvoorbeeld, snijranden, en buitenrandjes, vouwrandjes…



Maar ik zou gewoon even wat proefdrukjes overal aanvragen,

of voorbeeldjes die ze zelf eerder hebben gemaakt…

Ik heb onze trouwkaart zelf ontworpen en laten afdrukken bij kaartjetogo, prima service…

Wij hebben het bij een plaatselijke drukker gedaan… en zo leuk hij kende ons nog van onze trouwkaarten (zelfde vorm). :mrgreen:

En kregen korting. :thumbup:


  • Bij ons kon je wel een proefafdruk laten maken (maar was niet nodig, want de geboorte kaartjes werden pas gemaakt toen onze zoon 5 dagen oud was). Ik ben niet zo kritisch, zolang de tekst maar klopt.
  • Wij hadden nog enveloppen over (want het formaat konden we niet per 50 kopen maar per 100 en aangezien wij bij onze trouwkaarten iets van rond de 100 kaarten zouden afdrukken hebben we er voor gekozen om 200 enveloppen te kopen).
  • Snelle levering weet ik niet, maar volgens mij was het niet zo heel druk. We konden het dezelfde dag nog halen.



    Het is denk ik heel afhankelijk wat voor drukker je treft.

Ik heb het uiteindelijk het toch via plaatselijke drukker gedaan, dit is prima verlopen. Maar voordien was ik bezig met Babygrafix, gaven prima service maar verder dan informeren en een proefdruk ben ik niet gekomen.

Ik heb 2x gebruik gemaakt van fotofabriek. Ben daar erg tevrede over,

en ga daar deze keer weer daar mijn kaartje bestellen.

Ik ontwerp ook zelf kaartjes… Maar geboortekaartjes doe ik bij een goedkope in de buurt.als je wat meer contact hebt kun je veel beter overleggen én ze denken vaak met je mee.



Als ik flyers ed laat drukken doe ik het meestal online. Dat kan vaak op standaard papier én dat is vaak nog net iets goedkoper.

Bedankt voor jullie tips en ervaringen, ik ga van de week even een bezoekje brengen aan de drukker hier in de buurt!

@Taliet wrote:

Ik ontwerp ook zelf kaartjes… Maar geboortekaartjes doe ik bij een goedkope in de buurt.als je wat meer contact hebt kun je veel beter overleggen én ze denken vaak met je mee.



Als ik flyers ed laat drukken doe ik het meestal online. Dat kan vaak op standaard papier én dat is vaak nog net iets goedkoper.




Bij wie laat jij dan afdrukken?

ksb repro dichtbij Us Mem in Leeuwarden.



Én bij de copyshop in de NHL.



Vooral de eerste vind ik erg goed!

maar is dat dan ook voordeliger? dan bijv. een drukkerij bij ons :lol:

Ik heb geboorte kaartjes bij beide kinderen (en onze trouwkaart) zelf ontworpen en uitlaten printen bij Greetz, bij geboortekaartjes kon ik kiezen uit kleur van envelop en kreeg een proefdruk.

Online kun je gewoon een proefkaart van je ontwerp bestellen en je krijgt ook de enveloppen vooraf thuis als je dat wilt!

Ik heb mijn geboortekaartjes laten drukken bij Multicopy

Ik heb bij K. ook zelf ontworpen en ze laten afdrukken bij PostXL was zeer tevreden, heb een paar proefmodellen laten drukken en uiteindelijk hadden wij voor ons het perfecte kaartje. Ga ze nu ook zelf weer ontwerpen…

Bij Greetz en PostXL kun je toch alleen geboortekaartjes maken en dan bestellen?

We hebben het ontwerp al klaar liggen, het moet alleen nog afgedrukt worden op het juiste papier en met de juiste kwaliteit.



Multicopy zal ik ook eens informeren. Goede tip.

Hub is gisteren bij een drukker langs geweest, nu nog even offerte afwachten