Geboortekaartje jongen/meisje

Weet iemand hoe het gaat met het bestellen van geboortekaartjes bij de drukker, als je het geslacht nog niet weet? We hebben bij de drukker een aantal boeken bekeken en wat leuke kaartjes gezien, maar nu thuis vraag ik me af of we wel een kaartje uit kunnen zoeken die uitgesproken voor een jongen of een meisje is. De kaartjes worden denk ik vantevoren besteld, en door de drukker pas later gedrukt… maar kunnen we wel bijv een kaartje bestellen waar roze/ blauw in zit? :think: Iemand ervaring?

Ja! Wij wisten ook niet wat we kregen en hebben een kaartje besteld die in jongens en meisjes variant te krijgen was. De drukker heeft dan roze en blauwe kaartjes en als je belt dat het kindje is geboren doen ze de verkeerde kleur weg en gaan ze de tekst drukken.

Wij hadden een wit kaartje met een roze omslagvelletje!



In het boek moet dat er dan wel bijstaan, het kan niet bij alle kaartjes.

Wij hadden wel een uitgesproken meisjeskaartje, maar de drukker zei idd hetzelfde: ze bestellen ze allebei en als het geboren is gebruiken ze dus de goede die je wilt.

Wij hadden ook roze envellopjes, die waren natuurlijk allemaal al geschreven voor onze dochter geboren werd. En als het toch een knul zou worden hadden we gewoon pech en hadden we andere envelopjes moeten bestellen en schrijven

We hebben kaartjes via internet besteld en dus ook 2 soorten, een blauwe en een ‘roze’ (was geen roze maar goed :smiley: )



Toen Marijne er was, mail gestuurd met de mededeling dat ze de meisjeskaart moesten gebruiken en de gegevens meegestuurd.

Hoefden we niet extra voor te betalen. We hadden wel een witte envelop die waren dus al geschreven.

Ik bestel de geboortekaartjes bij iemand die ik ken.

Zij ontwerpt ze zelf, en kan zeker in jongens en meidenvariant :thumbup:



Hopelijk lukt het je, om het geregeld te krijgen :thumbup:

Wij hebben bij twee verschillende leveranciers op internet kaartjes gekozen. Ze hebben beide een proefdruk-pdf gemaakt en na de geboorte van Kleintje laten we beide leveranciers weten wat het geworden is. De ene berekent 25 euro als het het andere geslacht is, de andere niks :thumbup: . We hebben adresetiketten gemaakt en plakken die dan straks op de enveloppen die we dan meegeleverd gaan krijgen. Duurt misschien al met al een dag langer voor de kaartjes weg kunnen, maar dat maakt me niet uit.



Succes!