Geboortebedankjes

Wel of niet doen ??



Vorige x heb ik dat wel gedaan, maar denk er nu aan om het niet te doen.

Geeft er ten 1ste heel wat geld aan uit, en dan staat het bij de mensen een paar dagen in huis, en dan zie je het niet meer terug.



En vind dat eigenlijk zonde van me geld.



Is het stom om het niet te doen ??

Ik heb nog nooit ergens een geboortebedankje gekregen en we hebben het zelf ook niet gedaan.

Wij hebben het wel gedaan, maar ook alleen maar omdat ik Belgische ben en het “bij ons” gewoon echt traditie is, net zoals de beschuit met muisjes hier.



Even een toevoeging: als het niet zo’n traditie was bij mijn kant van de familie, hadden wij het waarschijnlijk ook niet gedaan… Omdat het zoveel geld kost idd… Beschuit met muisjes hebben wij ook gedaan, er nog extra bij zeg maar, hoewel de Belgische kant van de familie de beschuitjes allemaal hebben afgeslagen :lol:

Beschuit met muisjes hebben wij dus weer wel gedaan :), nou ja, soesjes dan, ik heb ze alleen voor de vorm gegeten, vind die muisjes echt niet lekker.

@romata wrote:



Geeft er ten 1ste heel wat geld aan uit, en dan staat het bij de mensen een paar dagen in huis, en dan zie je het niet meer terug.



En vind dat eigenlijk zonde van me geld.




Daarom hebben wij het niet gedaan.

Ik vind het echt zonde van het geld.

We hebben het zelf nooit gedaan en ook nooit nog ergens gekregen.

Bij de 1e wel gedaan



aan meer dan de helft vergeten mee te geven :oops:



Dus nu doe ik er ook niet meer aan hoor :snooty:

Nee, ik vind het echt onzin. Je hebt er zelf heel veel werk aan en waar doe je het voor?

@sonja1985 wrote:

Bij de 1e wel gedaan



aan meer dan de helft vergeten mee te geven :oops:



Dus nu doe ik er ook niet meer aan hoor :snooty:




hier ook en denk dat wij het ook niet meer doen

Nou dat is dan duidelijk, hier komen ook geen geboortebedankjes :smiley:

Ik heb het wel gedaan,

Is ook vrij gebruikelijk in de buurt waar ik toen woonde(zuid-limburg)

Mijn vriendinnen die daar bevielen krege ik ook geboortebedankjes van.



Trouwens hier hebben de mensen die ze gekregen hebben wel bewaard.

ik blijf het toch wel leuk vinden :think:



ook omdat nikki het ook had



ik heb dit gezien 0.90 per stuk

Een vriendin van mij bakt koekjes en misschien dat ik dat als bedankje doe, of misschien zet ik ze wel gewoon op tafel ipv beschuit met muisjes. We willen namelijk de familie van mijn man, is een grotere familie, allemaal in 1 keer over de vloer halen na de bevalling.

Wij hebben bij beide kinderen geen geboortebedankjes gedaan. Hebben wel bij de oudste een wensboom gemaakt. Iedereen schrijft dan op een kaartje een wens voor de kleine en hangt dat kaartje in een boompje (takken/paasboom idee). En voor ieder kaartje hebben wij een bedrag aan Kika gestort. Bij de jongste hetzelfde maar dan met een wensboek.

Geef dan liever m’n geld aan een goed doel dan dat het bij iedereen in de vuilbak verdwijnt.

We hebben er ook alleen maar positieve reacties op gehad.

hier ook geen bedankjes gedaan. is ook niet gebruikelijk bij ons. van één vriendin kregen we een fotokaart thuisgestuurd als bedankje en daar zaten een paar foto’s van ons bij die er gemaakt waren tijdens de kraamvisite.





dat van die wensenboom/boek vind ik erg leuk.

Wij doen het niet en zie het hier ook niet vaak.

Ik vind het eigenlijk ook een beetje overbodig.