geboorte traktaties maken

Aangezien mijn verlof nu wel weer dicht in de buurt komt heb ik straks natuurlijk alle tijd om aan de knutsel te gaan met de traktaties voor op het kdv van de jongens.



Ik heb voor de groep van Wessel wel een idee maar heb toch echt hulp nodig met het uitdenken ervan.

Ik heb allemaal lege olvaritpotjes van 4 maanden bewaard en daar wilde ik geboortehartjes in doen.

Maar ik wil er iets leuks van maken, een wikkeltje erom heen met de naam bijv…DUS IDEEEN ZIJN WELKOM.



Stijn zijn groepje krijgt denk ik nijntje koekjes met een kaartje eraan.

Die ukkies mogen nog niet zo heel veel dus dat is simpel.

Leuk idee zeg :thumbup:



Ik zou de wikkel en de kaartjes van de andere tractatie indezelfde trant doen als het geboortekaartje (voorkant). Alleen heb ik zelf mijn geboortekaartjes ed ook gemaakt, dus voor mij is dat niet meer dan 1+1=2 (logisch dus)



Ehm. en uiteraard Naam en datum. Meer zou ik er niet opzetten.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

:think: Ik denk nog ff verder en in 2e instantie denk ik. Als zo’n potje met inhoud valt, breekt het dan niet gelijk?



Tejo heeft in de winkel een potje een keer laten vallen (of eigenlijk op de grond gegooid) en de hele onderkant lag in stukjes. De wikkel hield de rest wel bij elkaar.



Ofterwijl, ik weet niet of ze erg blij met die olvarit potjes zullen zijn.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

en die snoephartjes… Daar zou ik als ouder van zo’n kleintje echt niet blij mee zijn.

Maar eh waarom niet gewoon beschuit met muisjes?

Ik vind beschuit met muisjes zo afgezaagd.

De vorige keer heb ik lange vingers met muisjes gedaan.

Je kan ook cakejes bakken en di besmeren met icing en muisjes. Cellovaan erom met een lintje! En alle kinderen vinden cakejes lekker volgens mij :smiley:

afgezaagd… tja, dat krijg je met tradities he :wink:

Snoephartjes :think: idd, dat is niet een snoepje wat ik Tejo snel zal geven, maar gemakkelijk als ik ben zou ik het niet zo heel erg vinden.



Misschien een ander idee.

Ivm het krijgen van een broertje werd er op de psz bij Tejo laatst knijpfruit getrakteerd. Daaroverheen zat een papiertje wat op een grote speen leek.

Dat kreeg ook leuke reacties van de moeders, alszijnde origineel.



Andere traktaties voor broertjes of zusjes heb ik nog niet meegemaakt.

Overigens beschuit met muisjes eten met peuters wordt je ook niet bepaald blij van als ik juf zou zijn :lol:



Wij hebben ons kraambezoek bij de geboortes geen beschuit voorgeschoteld maar soesjes waar we zelf muisjes op hadden gedaan in combi met chocolade (pure chocolade vond ik persoonlijk de beste combi en mooiste resultaat :wink: )

Ik denk dat peuters dit ook errug lekker zullen vinden :thumbup: (die van mij wel in elk geval :lol: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Op zich vind ik het idee van de olvaritpotjes wel heel leuk, maar wel voor wat grotere kinderen.

Misschien is het een idee om negerzoenen te versieren met muisjes? (ojee het zijn nu natuurlijk Zoenen :wall: )

dat met die olvarit potjes, erg leuk.

kan ik ook weleens gaan doen.



Ik werk op de BSO, maar moet er dan zon 60 hebben, oei wat een werk