Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen, op serieus toepastbaar gebied?
Heb er een tijdje terug een stukje van in de krant gelezen. Heb het uitgeknipt… maar eeh… waar ook alweer neergelegd??? :think:
Zal voor je op zoek gaan, stonden ook wat websites op.
Lijkt me wel super leuk!!!
Op het KDV waar ik werk hebben de leidsters van de babygroepen er een cursus in gehad. Het blijkt echt te werken.
Google er eens op zou ik zeggen. Er zijn vast boeken over te vinden de bieb. (Hier wel in elk geval.)
Ik kan je er inhoudelijk niet heel veel over vertellen. Ik ken een paar basisgebaren en daar kun je al een eind mee komen. Overigens ook met kindjes die de nederlandse taal niet (goed) beheersen is het een uitkomst. Op het moment hebben we een russisch jongetje die zichtbaar blij is dat we elkaar nu beter begrijpen.
op de negenmaandenbeurs heb ik kaartjes meegekregen van wapperkids.
Op de site kan je veel info vinden over gebaren bij kinderen, ook voor babys.
@myrella wrote:
op de negenmaandenbeurs heb ik kaartjes meegekregen van wapperkids.
Op de site kan je veel info vinden over gebaren bij kinderen, ook voor babys.
ga ik eens kijken, dank je wel!
Hoi Sooki
Ik heb het krantenartikel intussen terug gevonden, het stond in het Algemeen Dagblad van zaterdag 11 december 2010 (misschien via internet terug te vinden ofzo???)
Naast een aantal tips, ook wat websites:
(ik weet niet of ik ze zo mag plaatsen, dus alleen even het tussengedeelte www. en .nl laat ik dus weg):
babygebarenrotterdam
babygebaren
gebareb-centrum
lottemax
Laatste is volgens mij een prentenboek ofzo (van De Vier Windstreken)
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Sooki ik ken een moeder op het kdv met zelf twee bijna dove kindjes (allebeid aan beide kanten implantaten) en die heeft net de opleiding om er les in te geven afgerond. Als je wat meer wilt weten of met haar in contact wil komen pb maar. Ze woont in omgeving Utrecht. (Ik weet alleen niet wat ze er nu precies mee wil gaan doen, maar dat is zo gevraagd.)
Babygebaren is ook met horende kinderen erg leuk! Heb het met Arielle gedaan, hoewel niet superintensief. Maar ik merkte dat het toch al een behoorlijke hoop frustratie scheelde als ze duidelijk kon maken wat ze wilde. Erg leuk! Ga het bij de 2e ook weer doen!
als je op mysmarthands/my smart hands googled, dan krijg je een leuke amerikaanse website. En het nederlands gebarencentrum heeft allemaal filmpjes online staan waar men de gebaren uitbeeldt. Ook heel erg handig! http://www.gebarencentrum.nl/woordenboek.asp?idrelease=31&color=y&firsttime=1&zoekterm=&id=-1554329292
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=97534
misschien kan die moeder jou ook wel veder helpen.
Ik ben ook met gebaren bezig, niet echt heel fanatiek, maar we vinden het erg leuk.
Linde weet er onder tussen al wel wat en gebruikt het ook wanneer nodig is.
Je kan ook op site’s voor dove/slechthorende google,
vaak staan er dan ook filmpjes van gebaren.
Het is wel even wennen om met je handen gebaren erbij te maken,
maar als je het eenmaal gewend bent, gaat het vanzelf.