GBP operatie, nu bijna 2 jaar later (2016)

Morgen is het 3 weken dat ik een gastric bypass operatie heb gehad.

Ik heb zo getwijfeld, was zo bang. Bang ben ik geweest tot het laatste moment. Bang om niet wakker te worden uit narcose en bang voor het onbekende na de operatie.



Onder de spoiler een verslag van operatie, gekopieerd van mijn log.

Woensdag 12 februari.



Morgen dan de grote dag. ‘s Morgens eerst bloed prikken voor de operatie. Als ik in het ziekenhuis zit dan slaan de zenuwen heel hard toe… Voor de rest een rustig dagje. Tegen 17.00 uur wordt kleuter opgehaald door opa en oma, hij blijft daar slapen en hun brengen hem de volgende ochtend ook naar school. Dat is wel het meest relaxed zo. Als manlief thuis kletsen we even wat dan duik ik even het bad in. Even relaxen, is hard nodig want word steeds zenuwachtiger. Daarna naar bed, ik lig al een tijdje in bed en kom dan tot de ontdekking dat ik vergeten ben om de fragmin te spuiten, dus weer naar beneden. Als ik weer naar bed ga duurt het wel even voor ik slaap.



Donderdag 13 februari.



D- Day! Ik had mijn wekker gezet om half 7 want tot kwart voor 7 mocht ik nog wat drinken. Maar uiteindelijk was ik om half 6 al klaar wakker en zat ik een kwartie later al beneden. Dus dat ene kopje thee werden er dus 2. Heerlijk! Daarna nog even douchen. De zenuwen en de tranen wel heel hoog, dus even uitgehuild bij manlief. Hij vroeg nog of het wel wilde laten doorgaan: Natuurlijk schat! Het komt wel goed, maar ben nu gewoon even bang. Bang om niet wakker te worden uit narcose en bang voor het onbekende… Nadat hij me gerust had gesteld was het al 8.15 uur geweest en zijn we op weg gegaan naar Almelo. We waren keurig op tijd en om kwart voor 9 zaten we al op de afdeling te wachten tot ik naar de kamer mocht. Toen het zover was werd er wat uitgelegd door de verpleegkundige. Ik kreeg op dat moment een pufje om mijn longen voor te bereiden op de operatie. Dat pufje zorgde ervoor dat de longen het zuurstof beter op zouden nemen tijdens de operatie. Tegen een uur of 10 lag ik al klaar met het ok-jasje aan en werden me trombosekousen en beenpompen aangemeten, ook werd er een infuus aangelegd. Dus hup ook de kousen aan en dan maar liggen wachten op bericht. Mijn operatie stond gepland om 10.45 uur maar het kon ook eerder zijn want alles liep mooi volgens schema. Tegen 11 uur kwam het bericht dat ik mocht komen, dus gauw nog even plassen, toen in bed en toen werden ook de beenpompen omgedaan en aangezet. Manlief liep mee, in de lift met z’n allen en toen naar beneden. Toen we beneden kwamen stonden we al voor de deur van de operatieafdeling, toen moesten we dus afscheid nemen…. Was ook wel even moeilijk. Op de kamer voor OK aangekomen moest ik weer even wachten en ook daar werd het me even teveel. Werd wel weer gerust gesteld door het personeel. Ze waren allemaal zo lief voor me. Tegen half 12 was het eindelijk tijd om naar ok te gaan, toen ik daar kwam…toen kwamen eceht de tranen. Heb ook verteld van mijn angsten en werd zo goed opgevangen door iedereen. Super hoor. Maar ik schrok wel even. Volgens mijn papier zou ik geopereerd worden door dr. F. Maar die was er niet. Dr. vd E. deed de operatie samen met een chirurg uit Rotterdam. Dit omdat zij nog in opleiding is en deze operatie nog niet alleen mag doen. Maar positief puntje, 2 zien meer dan 1…



Uiteindelijk werd ik om half 2 wakker op de uitslaapkamer, het was gebeurd! Pfff wat was ik blij dat ik weer wakker was. Maar ménn wat een dorst. Ik kreeg ook snel al wat drinken, lekker hoor. En om half 4 was ik zo goed wakker dat ik weer naar de kamer mocht. Tot half 7 vrij veel geslapen en met bezoekuur kwamen daar eindelijk mijn mannen. Wat was ik blij om ze weer te zien!



14 februari



De hele nacht heel slecht geslapen, door het kabaal van de peenpompen, slapen op de rug, zuurstof in mijn neus… Nee dat was niet zo heel fijn. Dus hup gauw uit bed…. AUW het was net of ik onder een vrachtwagen had gelegen, wat een pijn wat een pijn. Dat heeft de hele dag zo geduurd en tegen 18 uu kreeg ik dan een morfine pil, heerlijk. De pijn was weg, maar ik ook. Heerlijk ook op geslapen de hele nacht. Mijn moeder en de mannen zijn dus ook niet heel lang op bezoek geweest ‘s avonds.



Op 15 februari mocht ik fijn weer naar huis. Had mijn eigen bed gemist en ook kleuter zei steeds dat hij zo blij was dat ik weer thuis was. Hij had mij gemist maar ik hem ook! Home sweet Home!



Vandaag zijn we precies een week verder. Ik voel me ontzettend goed. Eten gaat steeds beter maar drinken blijft wel een aandachtspunt. Ik kom echt niet aan 1,5 liter op een dag. De pijn wordt steeds minder en ik ben al een paar dagen zonder pijnstillers. Dus goed te doen. Ook de weegschal en ik zijn goede vriendjes. Inmiddels zijn er na de operatie al 4,5 kg af, sinds het begin modifast dus al 8,5 kg en sinds de 1e keer modifast (6 december) al totaal 13 kg! Op naar de 2 getallen voor de komma!




En nu 3 weken na de operatie. Ik voel me zo goed! En ben ontzettend blij dat ik het gedaan heb.

Vandaag heb ik een foto gemaakt en even 2 foto’s naast elkaar gezet en je zite het verschil al. De 1e foto is 1 of 2 dagen voor de operatie gemaakt en de andere van vandaag.

Ik ben trots en blij!

lieve chantal,



was al even niet hier geweest, dus je operatie compleet gemist!! Wat ben ik blij voor je wijffie!!! En wat zie je er al goed uit in zo’n kort tijdsbestek!!



Ben trots op je dat je hebt doorgezet, nu is het jouw tijd!!!



Dikke knuffel en sterkte met het verdere herstel.



Liefs Jiska

Dankje lieverd!

Wow…Wat een verschil al zeg! Ontzettend knap dat je hebt doorgezet.

Ben wel erg benieuwd welke chirurg uit rotterdam geassisteerd heeft.

Aapie dank je.

Geen idee hoe die man heette.

Nu bijna 2 jaar later…resultaat is super.

Ik heb geen morbide obesitas meer, heb nu een gezond gewicht en sta al een jaar stil. Ben in totaal 52 kg afgevallen.

Wauw! :shock: Een heel ander persoon, en wat straal je van oor tot oor!

SUPER KNAP :clap: :clap: :clap: :clap:

Thanks smurf

Wauw!!

Echt super knap :smiley:

Mag je zeker trots op zijn!

Wauw, super! Respect :thumbup:

Hier is maar 1 woord voor:



WAUW!!!

Wauw!!!





Heb je nu ook last van overtollig vel?

Gewoon als vraag.

@Sweet-Love wrote:

Wauw!!!





Heb je nu ook last van overtollig vel?

Gewoon als vraag.


dankje.

ja dat heb ik wel.

Ik wil me nu gaan verdiepen in plastische chirurgie.

Ik wil graag een lower bodylift en een buikwandcorrectie, en een borstlift met verkleining… Maar ai wat een geld gaat dat kosten