J. is dus al een hele tijd zindelijk, dat gaat echt onwijs goed, al ruim een jaar. Hij heeft zo nu en dan een terugval. Eerst een fase dat ie steeds in zijn broek plast…
toen ging het weer goed, maar nu, gelukkig in de zomervakantie… poept ie weer steeds in zijn broek, en gerust 3x op een dag…
nu weet ik dat ik en echtg. wat strubbelingen hebben, dus denk gelijk dat dit erg van invloed is op het mannetje…
maar verder weet ik het niet zo goed. Hij speelt misschien gewoon geconcentreerd en vergeet naar de wc te gaan… hij zegt dat ie het niet voelt… zie ook verder niets geks…
maar ik word er wel erg moe van, om een bad vol vieze stinkende broeken te moeten uitwassen…
en ja, soms kan ik er echt niet tegen en word ik boos… dan voel ik me daarna gelijk wel weer schuldig… en denk, ok, nu ga ik het anders aanpakken… maar wat moet ik nou?
Ik weet het niet. Negeren denk ik :think: Of wat soms schijn te helpen is om hem te laten helpen wassen en opruimen, niet als straf maar dat hij merkt dat dat er ook bijhoort en dat op de wc gaan eigenlijk veel fijner en makkelijker is.
Mja hier hetzelfde geval, al is Nancy nog niet zo lang zindelijk. Het gebeurd ook alleen als ze wat dunnere poep heeft. Van de week lag ze s’avonds op de bank tv te kijken en toen dacht ik ‘wat is haar broek toch vies?!’ bleek ze dus gepoept te hebben en ze zei niet eens wat!!
Toen werd ik toch wel even boos, maar ik denk dat ze dacht een luierbroekje aan te hebben ofzo.
Draagt J die ook nog af en toe (met slapen gaan e.d.)?
Oh en mee helpen schoonmaken doe ik niet hoor… vind het zelf al zo :sick: dat ik het liefst zo snel mogelijk en zo makkelijk mogelijk schoon heb. Mee helpen wassen, vind ze denk ik ook alleen maar leuk. :mrgreen:
ik vind negeren ook best moeilijk hoor…
vandaag toch weer twee keer mis… bij het zwembad gewoon nog wel een paar x op de wc gezet… en toch een keutel… scheelt weer in zijn zwembroek.
maar goed. vandaag een stuk rustiger aangepakt, haha, ik moet ook even afbouwen he!
Een terugval wijst er vaak wel op dat een kind last heeft van een bepaalde verandering of verminderde aandacht…zou er idd niet boos om worden maar hem even extra aandacht geven buiten de poepbroeken om. Als het dan gebeurt kun je hem idd zelf zijn vieze kleren laten uittrekken en in het bad gooien en schone kleren laten ophalen. Maar leuk is dit even niet, dat snap ik :hug:
ps: lukt het een beetje om hem buiten jullie strubbelingen te houden? :-*
ik doe me best hoor om hem aandacht te geven… sm dacht al dat ie jaloers zou zijn op ella…
En anders stuur ik m zaterdag wel eens op pad alleen met mij of papa… kijken of ie dat wil…
Nou, zoals gister zat hij er wel even tussen. Zelfs Ella die naast me zat, gaf me kusjes, en streek zelfs mijn haar achter mijn oortjes, (dan zie ik gelijk terug wat ik bij de kindjes allemaal doe en dan doe ik het toch niet zo verkeerd denk ik…) maar netjes is het niet…
He vervelend voor jullie zeg…
Hier zijn we net een stap verder…T was al zindelijk met plassen maar met poepen niet,die durfde niet op de wc te poepen dus hier ook elke dag poepbroeken wassen met de hand…brrrrr…
Sinds een week vraagt hij nu om een luier,daar gaat hij mee in de wc staan en poept hem vol…sinds een paar dagen gaat hij met de luier om op de wc zitten…
En nu wachten we op t moment dat hij t zonder luier ook durft…
Maar heb dus geen tip voor jullie,aangezien hij wel zindelijk was met poepen…als hij echt geen aandrang meer voelt zou ik toch je huisarts eens raadplegen…wie weet heeft hij tips…succes ermee…
nou, moet binnenkort toch naar de huisarts… zal het gelijk eens meenemen…
vanavond weer een vreselijke softe kluit… misschien iets met eten veranderen? maar ga idd wel eens informeren. Zie het niet zitten als hij over een weekje weer naar de naschoolse gaat en weer vreselijk in zijn broek poept… ik doe m dan wel een luier broekje om of zo… hoe vreselijk ook…
Het eerste wat ik denk als ik je verhaal lees is zorg dat je met hem praat en een veilge omgeving houdt.
Ik weet niks van jullie strubbelingen maar ik ken wel iemand die in een moeilijke situatie zat als kind door spanningen thuis en echt daardoor tot zijn 12de in zijn broek heeft gepoept.
Ik wil alleen maar zeggen dat spanningen dit dus echt kan veroorzaken.
Dus ik denk dat je ook op dat vlak wat moet.
Verder herken ik het terugvallen ook wel.
Maaike is vanaf 2jr zindelijk maar het is eigenlijk pas het laatste half jaar echt goed. Daarvoor steeds een paar weken weer pet. En je gaat ze dan ook geen luier meer omdoen…
Heel lastig want je snapt niet waarom het ineens weer zo vaak mis gaat.
Gelukkig voor mij hier alleen plasjes (ze maakte altijd veel ophef over poepen omdat ze dat niet durfde).
Ik heb haar wel een hele tijd een snoepje gegeven als ze op de wc had gepoept (omdat ze dat dus niet durfde). En dat werkte erg goed!
Misschien niet zo verantwoord maar dat is dan jammer.
We hebben deze vakantie gezegd dat ze onderhand groot genoeg is om gewoon naar de wc te gaan en er niks meer mee te verdienen. En dat ze gewoon 's middags wat lekkers mag .
ja, ik weet dat ik moet proberen er geen fuss van te maken… dat kind kan er ook weinig aan doen… gewoon maar negeren… op de nso zijn ze wel makkelijk daarin, maar ja, maandag begint de school weer… hoe doe ik dat dan???
ik heb m wel toch een luierbroekje om gedaan… in ieder geval als ie de deur uit is zonder mij
morgen hele dag nso, met de bus naar het bos… avonds feestje…
maar ik word er al wel wat milder in… heb een vreselijke berg onderbroeken liggen… het zij dan maar zo
maar voor anderen vind ik het gewoon ongemakkelijk… daar maak ik me dan het meeste druk om…
mijn moeder vertelde me dat ik vanaf mijn 4e zelfs tot mijn 8e in mijn bed s nachts plaste… op een gegeven moment verschoonde ik dan zelf stilletjes mijn bed en hadden mijn ouders dat niet eens meer in de gaten… en ging ik gewoon weer verder slapen…