gastouders met kinderen hier?

Hallo,

Ik denk eraan om 1 of 2 dagen in de week, naast mijn baan, als gastouder aan het werk te gaan.

Alleen vraag ik me af hoe jullie dat doen met je eigen kinderen, wat vinden zei ervan?

Het zijn toch kinderen die ook in hun huis komen en met hun speelgoed spelen.

Zorg je ervoor dat er speciaal speelgoed is voor je gastkindjes of ligt alles door elkaar? En hoe vinden je eigen kinderen het? Klikt het altijd tussen de kinderen?

Ik ben me voorlopig alleen nog maar aan het orienteren, weet ook niet of het wel mag naast mijn werk op een kdv, maar daar zal ik het op mijn werk eens over hebben.

Veel vragen dus, hopelijk is er hier iemand die er ervaring mee heeft!

Hier is het zo dat de gastkindjes met alles (wat veilig is) mogen spelen, er is wel wat apart speelgoed voor de kleintjes, maar dat is meer omdat mijn kinderen daar te groot voor zijn.

Op dagen dat ze er zijn mag de lego bijv niet beneden, maar moeten ze daarmee op hun kamer spelen. Ze zijn het daar niet altijd mee eens, maar het brengt wel wat rust en als ze daar dan uiteindelijk zitten te spelen vinden ze dat ook wel fijn.

Ik heb een keer een oppaskind gehad met gedragsproblemen en daar werd een van mijn kinderen (adhd, erg gevoelig voor prikkels) heel onrustig van. Ook de andere kinderen hadden last van dat kindje, vonden het vervelend als dat kind kwam. Ik ben daar toen ook mee gestopt (ook omdat er met de ouders niet te praten viel). Het moet wel voor iedereen in het gezin leuk zijn vind ik.

ik ben ook gastouder heb elke dag het maximum aan kindjes.

op 2 dagen in de week breng ik mijn 2 jongste naar een andere gastouder omdat de regels nu veranderd zijn en ik anders heel erg zou zakken in salaris wat we niet willen missen

onze 3 kinderen vinden het altijd erg gezellig en over hun speelgoed delen heb ik ze nog nooit gehoord maar is ook wel iets wat ik heel belangrijk vind.

wel hebben ze alle drie ook speelgoed op hun kamers staan waar alleen boven mee gespeeld mag worden en dat is dan dus ook echt van hun.

en heb het nog niet mee gemaakt dat er geen klik is met de kinderen

heb 13 verschillende oppaskindjes en de een komt wat vaker dan de ander

maar ze kunnen het allemaal goed met elkaar vinden.

groetjes tamara

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik denk ook dat Daniël het allemaal erg gezellig zal vinden, als het allemaal doorgaat, maar ik kan me ook voorstellen dat ze het wel eens zat zijn…

Ik denk dat het belangrijk is dat je eigen kind aan mag geven dat bepaalde dingen van hem of haar zijn die het niet wil delen.

Dit speelgoed kan je dan op zijn of haar kamer leggen als er oppaskinderen zijn.

Zij heeft jouw kind ook iets van hem of haar zelf. :slight_smile: