Gastouders : Hoe flexi-bel ben je ?

Even nieuwsgierig naar jullie “eisen”.



Hebben jullie flexkindjes ? Reserveer je hier de hele week voor of heb je een minimumafname ?



Ik heb 2 flexkindjes en reserveerd in principe de hele week voor ze maar ze komen vaak maar 1 dag. En daar wil ik eigenlijk vanaf.

Ik kan namelijk geen andere kindjes plaatsen op hun plaats.



Hoe doen jullie dat ?

ik heb zelf geen flexkindjes maar collega wel .

die heeft met ouders geregeld dat ze de dagen die ze vrij moet houden betalen ongeacht of de kindjes komen.

persoonlijk vind ik dat nog al wat daarom neem ik geen flexopvang aan vind dat erg rommelig in de groep,kids weten precies wie wanneer komen.vind het ook fijn steeds met vast groepje kinderen te werken dat is erg leuk en gezellig.

Ik zou dat sowieso eens aankaarten bij de ouders, want een hele week reserveren en dan 1 dag opnemen, is wel erg vaag. Kan een keer gebeuren, maar als het elke week gebeurt zou ik daar ook niet blij mee zijn als GO zijnde.



Kan je het niet andersom doen: de dag dat hun meestal opvang hebben reserveren, en de andere dagen wel kindjes opvangen. Als de ouders je toch nodig hebben, kunnen ze altijd vragen of er een plek is (anders zullen ze toch naar een collega van je kunnen? neem ik aan?)



Heb zelf 4 maanden gast opvang gehad, maar nam wel bepaalde dagen af. De uren konden wel verschillen, maar dat probeerde ik ook tijdig door te geven.

kunnen ze niet met een maandrooster werken? dan weet je in elk geval een maand van te voren wanneer ze komen, en hoef je niet elke dag vrij te houden

Om die reden heb ik geen flexkinderen. Vaste kinderen op vaste dagen, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Ik heb een poosje BSO erbij gedaan maar die kinderen pikken 3/4 van de dag in terwijl ze er niet zijn. Zie maar eens kinderen te vinden die maar tot 14:45 opvang nodig hebben. Daar ben ik dus ook weer vanaf gestapt. Ik wil gewoon vastigheid en duidelijkheid voor iedereen.

Zie maar eens kinderen te vinden die maar tot 14:45 opvang nodig hebben
hier ben ik! En ik ben vast niet de enige die onder schooltijd werkt....

(mijn oude gastouder wilde juist niet meer opvangen omdat ze geen kinderen kon vinden die juist na schooltijd opgevangen moesten worden en zij dus ook niet een hele dag wilde opofferen voor een ochtend opvangen)

ik heb tweeling tot 1515 waardoor er altijd 2 kids bso bij konden maar worden nu 4 waardoor ik gestopt ben met bso. beiden werkt nu niet meer aangezien we maar 5 kids meer op mogen vangen tegenwoordig.

vind het trouwens prima heb nu 4 a 5 op 1 dag 4 dagen per week gezellig aantal om mee te werken.

ik heb niks meer maar probeer er weer een beetje tussen te komen



ben wel gastouder geweest maar nu weer opzoek naar gastkindjes

@ingemamavan2 wrote:

ik heb niks meer maar probeer er weer een beetje tussen te komen



ben wel gastouder geweest maar nu weer opzoek naar gastkindjes




waar woon je?

b.o.r.n.e twente overijssel (bij e.nsch.ede in de buurt

nee daar ken ik geen collegas of vraagouders helaas anders kon ik je misschien helpen.

Ik ben ook gastouder.



Ik heb 2 flex kindjes waarvan 1 bijna 4jarige, dus die opvang gaat stoppen na kerst, want ze gaat naar een andere school dan mijn eigen kids.



Ik heb 3 vaste kindjes, dus dan is een flexkindje nog wel te combineren, maar dan liefst wel vroegtijdig het rooster.