Gastouders en GGD bezoek...

Welke gastouders hier hebben al een bezoekje gehad van de GGD? Wat kan ik daarvan verwachten en wat voor een vragen stellen ze?



Ik heb begrepen dat ze hier in de omgeving niet eerst even bellen voor een afspraak maar dat ze onverwacht langs komen en daar wordt ik best een beetje zenuwachtig van. Ik wil dat laatste stukje van het traject van vorig jaar graag goed afsluiten dus wie heeft er tips?

Hier hebben ze vorige week maandag gebeld met de vraag wanneer ik oppaskindjes heb. Ik werk op dit moment maar 2 dagen waarvan de kindjes op de vrijdag de hele dag hier zijn dus die dag heb ik doorgegeven…

Maar wanneer ze komen??? dat is een verassing, hoop op morgen dan ben ik er vanaf :angel:



Ik ben ook wel benieuwd van hoe of wat verder eigenlijk…

hier zijn ze afgelopen jaar in augustus geweest.

wel van te voren gebeld en een afspraak gemaakt



ze hebben agenda controle gedaan of je het juiste aantal kindjes met de juiste leeftijden hebt



verder is ze het hele huis doorgelopen en heeft ze moet toch wel zeggen erg kritisch naar alles gekeken.



ook de tuin heeft ze gecontroleerd



verder niet heel bijzonder vragen gesteld ging verder voornamelijk over inrichting en de kinderen.



heel veel succes ik vond het erg fijn idd toen dit geweest was en alles achter de rug

Ik wacht al een jaar op de GGD dus ik ben ook benieuwd naar de verhalen.

ben ook benieuwd



mijn ouders passen hier op in ons huis, ben benieuwd hoe zon ggd controle dan gaat

Tamara,

Dus ze hebben bij jou geen vragen gesteld over het pedagogische beleidsplan enzo? Volgen mijn gastouderbureau en het gastouderbureau waar ik gisteren een gesprek mee had moet je dat beleidsplan zo ongeveer uit je hoofd kennen omdat ze daar veel vragen over zouden gaan stellen.



Ik hoop dat ze hier ook bellen van te voren. In ieder geval om te vragen op welke dagen ik kindjes heb.

hey

nee niet echt ze wilde wel zien of ik het allemaal in huis had en of ik enigzins wist waar het voor diende en wat er in stond maar uit je hoofd leren niet, ik wist niet eens dat ik dat moest laten zien dus moest het nog opzoeken in de mappen



wel bedacht ik me nog moest ik mijn diploma’s nogmaals laten zien dat vond ik vreemd omdat ik zoiets had van als ik die niet had kwamen ze toch niet langs.

ik heb vorig jaar september de GGD hier gehad viel erg mee hoor zorgen dat je papieren kloppen en bij de hand hebt liggen.

Verder vond ik hier de RI van GOB uitgebreider als bezoek GGD

Ze vragen wel hoe je met kindjes omgaat wat jou visie daarin is en protocol kindermishandeling wat doe je als je dit vermoed.In ons geval makkelijk GOB om gesprek vragen en je zorgen uiten voor de rest moet GOB actie ondernemen.

Moet zeggen dat ik het ontspannen gesprek vond nu kwamen ze hier op afspraak wel zo prettig,ze hadden te vaak aan gesloten deuren gestaan vertelde ze.En was alleen maar goed dat we met de kinderen,veel naar buiten gingen. vertelde ook meteen dat het prima in orde was hier :lol: en daar was ik uitdraad erg blij mee.

kan je verder maar 1 tip geven blijf jezelf en bekijk het als bezoek van nieuwe vraagouder,deze vertel je ook uitgebreid hoe je jou opvang runt en hoe je met de kinderen om gaat.

Bedankt voor alle antwoorden.



Ik zou gewoon het liefst hebben dat ze op afspraak kwamen. Ik ben nu iedere keer krampachtig alles netjes en extra schoon aan het houden voor als ze een keer onverwacht aan de deur staan. Mijn papieren als diploma’s, vog’s, pedagogisch beleidsplan, protocol kindermishandeling en toestemmingsformulieren voor vanalles heb ik allemaal heel netjes geordend in een map dus dat kunnen zo inzien.



Nu maar hopen dat ze gewoon snel eens langskomen.

Ik heb in augustus controle gehad. Ze belden mij op wanneer ik de komende weken kindjes had. Dezelfde middag ging de bel en jahoor, GGD! :shock: Nou, ze heeft heel kort gekeken, amper wat gevraagd, binnen 15 minuten was ze weer weg!!! Echt heel gek, want ik hoor van anderen dat ze echt wel 30-60 minuten zijn geweest!



Maar ik ben goedgekeurd enzo, dus het zal wel :slight_smile: Werd hier enkel gevraagd of ik een beleidsplan en protocollen enzo had, inhoudelijk werd er niet echt naar gevraagd bij mij.



Ik beheer trouwens een forum voor gastouders. Geen idee of ik dat hier mag plaatsen, het is gratis en niet commercieel enzo, gewoon om je collega’s te kunnen spreken, ervaringen te delen enzo. Staat ook veel op over de GGD keuring enzo! Site: http://www.gastouderwereld.nl

Nou hehe, na ruim 1 1/2 jaar “wachten” belden ze gisteren op dat ze langs willen komen. Ze vroeg wanneer ik kindjes had en of ze morgenochtend langs kan komen. Ik had zelfs nog inspraak, hihi. Ze wilde om 9 uur komen, maar dan worden 3 van de 5 gastkindjes net gebracht. Dat is een hectisch moment. Dus stelde ik 9:30 voor en dat was ook prima :smiley: . Nu dus even alle papieren weer op orde en e.e.a. weer even doorlezen zodat het morgen nog een beetje in mijn hoofd zit. Ik ben benieuwd. Er valt wel nu al een last van mijn schouders. Altijd maar zorgen dat alles perfect klaarstaat/klaarligt is niks voor mij. Na morgen kan ik het weer wat laten vieren. Bij alles wat ik ook maar even liet liggen spookte het zinnetje door mijn hoofd “ja, maar de GGD kan komen”…

succes morgen hier kwamen ze gelukkig dik jaar geleden al,gewoon jezelf zijn en komt allemaal goed

@Fleur wrote:

Bij alles wat ik ook maar even liet liggen spookte het zinnetje door mijn hoofd “ja, maar de GGD kan komen”…




Dat heb ik dus ook heel erg. Hier zijn ze ook nog niet geweest. Ik hoop nog steeds dat ze even bellen van te voren.



Ik hoop dat bij jou alles goed gegaan is.

Nou, de GGD is geweest. Viel me 100% mee. Wel wat kritische vragen maar daar kan ik me wel doorheen slaan. Na afloop zei ze dat het teruggekoppeld werd naar het gastouderbureau maar dat het wel goed zat hier. Met andere woorden, ik kan gewoon mijn werk blijven doen :dance:



Purpled82, er viel al een hele last van mijn schouders toen ze belde voor een afspraak. Godzijdank dus geen onverwacht bezoek! Ik hoop voor jou dat ze ook bellen voor een afspraak.

Hier zijn ze ook nog steeds niet geweest en ik hoor allemaal verschillende dingen…bij de één zijn ze heel kritisch en bij de ander juist niet.

Ik moet zeggen dat ik ze dit jaar ook helemaal niet meer verwacht…het duurt al zo lang :roll:

Nou hier zijn ze vandaag ook geweest. Ze kwamen dus alleen wel helemaal onverwacht. Mijn vriend zei: er staan jehova’s getuigen voor de deur maar toen ik naar de voordeur liep zag ik al het mapje met GGD in haar armen. Ik schrok me wel een ongeluk. Gelukkig viel het allemaal heel erg mee. Ze vroegen wat over de risico inventarisatie, over het pedagogisch beleidsplan en over het protocol kindermishandeling. Ze hebben boven op de slaapkamer en in de tuin gekeken en toen gingen ze alweer. Ik denk dat ze minder dan 10 minuutjes binnen zijn geweest. Ze hebben verder niet naar mijn map met alle papieren gekeken. Ook niet naar mijn sociale kaart (met alle tel.nummers) en hebben ook niet gekeken waar ik de kindjes verschoon enzo. Maar goed ik ben blij dat het voorbij is :slight_smile:

Nou bij mijn zijn ze gisteren onderhand ook geweest, wel op afspraak bij ons komen ze niet meer onverwacht langs anders redden ze het niet voor het einde van het jaar.

Hier is ze zo`n 50 minuten geweest, alle papieren nagekeken en het huis en alles was goed bevonden en kreeg een positief advies richting gemeente en gastouderbureau :smiley: ben helemaal blij, nu het eindelijk afgerond is :smiley: :smiley: