Gastouders die een kwalificatie moeten halen

Even een vraagje, krijgen jullie ook bezoek van 4 uur lang?

Of hebben jullie dat al gehad?

Hoe beviel dat?

bij mij komen ze 2 uur doe opleiding via p3 transfer moet nog starten komende zaterdag eerste van 4 opleidingsdagen 9-16 best veel maar moet maar.



omdat mijn GOB eerste instantie had gezegt dat mijn opleiding aan de eissen voldeed.maar dat bleek paar weken terug niet zo te zijn :frowning:

Je kunt bij mooi weer ook gewoon naar bv speeltuin of kinderboederij gaan,dan is die tijd zo om of thuis knutselen en bv liedjes zingen met de kids met zoals je dat anders ook doet.schijnt zo te zijn dat ze niks zeggen maar er alleen bijzitten en jou opserveren hoe je met de kindjes om gaat.

Ik zou het niet weten of ik zo’n bezoek krijg :think: , weet wel dat ik allerlei certificaten moet halen en heb nu bijna alles, krijg alleen nog een mondeling examen hier thuis door een eximinator over mn werkboek zorg/helpende&welzijn.

Ik bezoek namelijk de gastouders dus ik ben benieuwd hoe gastouders dat zelf ervaren. Chantal, waar doe je dat bij?

Ik zit bij 4kids en de opleiding die ik via Amnes

@lydia wrote:

Ik bezoek namelijk de gastouders dus ik ben benieuwd hoe gastouders dat zelf ervaren. Chantal, waar doe je dat bij?


wat houd het in jou geval dan in observeren of op achtergrond meedoen en observeren hoe het gaat.??

@maritkollau wrote:

@lydia wrote:
Ik bezoek namelijk de gastouders dus ik ben benieuwd hoe gastouders dat zelf ervaren. Chantal, waar doe je dat bij?


wat houd het in jou geval dan in observeren of op achtergrond meedoen en observeren hoe het gaat.??




officieel observeren we enkel. 4 uur lang. In de praktijk werkt dat niet. Het zijn kinderen waar mee wordt gewerkt. Ik combineer het, ik hou me op de achtergrond maar niet afzijdig. Niemand zit te wachten op een zwijgende juf in een hoekje…

hier afgelopen donderdag iemand op bezoek gehad

ik heb de opleiding ook gevolgd via p3 transfer net als marit



ik vond de persoon die bij mij kwam super

heeft eerst mee de kindjes op hun gemak gesteld en is toen gewoon ergens gaan zitten en ik ben verder mijn dingen met de kinderen gaan doen

voor ik het wist was het alweer voorbij

@24tamara24 wrote:

hier afgelopen donderdag iemand op bezoek gehad

ik heb de opleiding ook gevolgd via p3 transfer net als marit



ik vond de persoon die bij mij kwam super

heeft eerst mee de kindjes op hun gemak gesteld en is toen gewoon ergens gaan zitten en ik ben verder mijn dingen met de kinderen gaan doen

voor ik het wist was het alweer voorbij




En, geslaagd?

Leuk dat ze zo de kindjes op hun gemak wist te stellen, is voor jou ook prettiger lijkt me.

Hoe lang bleef ze?

ja ze kon echt niets bedenken wat ik niet goed gedaan had

ze had een vraag over schoonmaakmiddelen omdat ze dat niet gezien had in de tijd dat ze hier was

maar ook die kon ik goed beantwoorden



ze is hier ongeveer 2,5 uur geweest



succes met de beoordelingen



groetjes tamara

:lol: daar vraag ik ook vaak naar :mrgreen:

ja geloof ik

is ook niet echt iets wat ik uitgebreid ga staan doen als de kinderen er zijn

dat is werk voor savonds :mrgreen:

overdag houd ik het gewoon beetje bij en ruim de tafel af e.d

Ik krijg als vraagouder ook zo iemand over de vloer…en ik vind het helemaal niks…Het hele idee erachter stoot me tegen de borst, dat ik mijn gastouder moet laten observeren of ze het wel goed doet, terwijl ik al heel lang weet dat ze het volgens míjn normen prima doet. En eerlijk gezegd, 4 uur???Waar wordt het op gebaseerd dan, of ze het goed doen?



Niets persoonlijks, maar ik vind het hele systeem belachelijk waarbij ik als ouder ineens te maken krijg met instanties die even zullen bepalen of mijn gastouder goed genoeg is voor mijn kinderen…Waar is mijn inbreng?



Ze komen overigens bij mij omdat de go hier oppast.

Waar woonde jij… Ik moet een paar keer naar Groningen 8)

Paar weken terug is bij mn gast ouder iemand geweest was een heel aardig persoon :smiley:

Moet je ook naar gemeente Oldambt? Zet ik koffie klaar :mrgreen:



En zal mijn ergernis over het systeem niet over je heen storten :mrgreen:

geen idee, ik moet wel naar Groningen maar waar precies weet ik niet :mrgreen: Maar jouw go zit toch ook op kok, ik heb met alle mensen waar ik op bezoek moet een gesprek gehad, dan was me dat toch wel opgevallen denk ik :wink:

Van welke school komt deze dame? Of heer, weet jij veel :mrgreen:

@lydia wrote:

geen idee, ik moet wel naar Groningen maar waar precies weet ik niet :mrgreen: Maar jouw go zit toch ook op kok, ik heb met alle mensen waar ik op bezoek moet een gesprek gehad, dan was me dat toch wel opgevallen denk ik :wink:

Van welke school komt deze dame? Of heer, weet jij veel :mrgreen:




Nee mijn vorige go zit niet op Kok, die is er namelijk mee gestopt doordat ze ondanks een bijna voltooide HBO-SPH opleiding (enkel scriptie niet voltooid) niet meer erkend werd en alsnog een opleiding die ver beneden haar opleidingsniveau moest volgen om dan maar wel ineens te voldoen. EN zo zijn er wel meer. Mijn huidige go komt bij mij thuis en dat gaat ook via het Nigos. Heb al een aantal keren dingen in moeten vullen :), waarvan het laatste de evaluatie van haar functioneren.

Mijn go begon vandaag over dit zelfde bezoek.

Ze vroeg of ik Marith dan 1-1,5 uur kon brengen.

Waarschijnlijk gaat dit plaats vinden in de week na Pinksteren.

Dan gaan ze beoordelen hoe zij met Marith bezig is en na 1,5 uur moet ik Marith ophalen en dan hebben zij een gesprek ofzo…



Op mijn vrije dag, nou dan ga ik wel even boodschappen doen ofzo… 1,5 uur vind ik te kort om tussendoor naar huis te gaan.



Mijn go heeft zelf ook vier kids, ze doet het hartstikke goed, dus dit zal dan ook wel appeltje eitje zijn!!!

Letten ze bij zo’n bezoek ook op traphekjes en stopcontacten?

Hier was ze wel van plan wat aan te doen, maar dit is nog niet gedaan volgens mij.

Het zijn wel stopcontacten waar M. nog niet zo goed bij kan, maar ja ze moet ze wel beveiligen natuurlijk!

@Anita-1982 wrote:

Mijn go begon vandaag over dit zelfde bezoek.

Ze vroeg of ik Marith dan 1-1,5 uur kon brengen.

Waarschijnlijk gaat dit plaats vinden in de week na Pinksteren.

Dan gaan ze beoordelen hoe zij met Marith bezig is en na 1,5 uur moet ik Marith ophalen en dan hebben zij een gesprek ofzo…



Op mijn vrije dag, nou dan ga ik wel even boodschappen doen ofzo… 1,5 uur vind ik te kort om tussendoor naar huis te gaan.



Mijn go heeft zelf ook vier kids, ze doet het hartstikke goed, dus dit zal dan ook wel appeltje eitje zijn!!!

Letten ze bij zo’n bezoek ook op traphekjes en stopcontacten?

Hier was ze wel van plan wat aan te doen, maar dit is nog niet gedaan volgens mij.

Het zijn wel stopcontacten waar M. nog niet zo goed bij kan, maar ja ze moet ze wel beveiligen natuurlijk!




Bij mijn GO letten ze idd wel op traphekjes en dergelijke :slight_smile: