Gastouderopvang

Hallo!

Waar op te letten bij gastouderopvang.Van de week heb ik een gesprek met iemand die als gastouder op mijn zoontje wil passen.Waar op te letten?En wat te vragen?Alle tips welkom!

hallo sunce,

sja waar op te letten, dat zijn zulke persoonlijke dingen. Ik ben zelf gastouder en wat ik belangrijk vind is dat de ouders zich fijn voelen bij mij en dat ik een klik heb met een kind. Dus dat is iets waar jij op kan letten, heeft de gastouder wel een klik met m’n kind.

Het blijft moeilijk om dingen te beoordelen in zo’n gesprek, maar volg je gevoel, dat is het belangrijkste.

verder kijk naar praktische zaken zoals hoe zit het met eten/drinken/luiers/doekjes en ook zaken als een bedje of kinderwagen. Zorgt de gastouder hiervoor of moet jij er voor zorgen?

Vertel ook duidelijk welke dagen je opvang nodig hebt en welke uren, zodat hier geen misverstanden over zijn.

:think: kan zo even snel niet meer bedenken…

Nogmaals…volg je gevoel!!

Groetjes en succes! Jiska

Wel of niet brengen van ziek kind?

Leg jullie manier van opvoeden een beetje naast elkaar. Lijkt het wat op elkaar of heeft de gastouder hele andere ideeen (natuurlijk gelden wel haar eigen regels binnen haar huis, maar mischien heeft ze op bepaalde vlakken hele andere ideeen die botsen met jullie ideeen).

ja, inderdaad… manier van opvoeden. Heb jij dingen die graag zo gaan, vertel erover vraag haar mening en of ze daarin mee wil gaan. Dingen die de gastouder altijd doet, kan je daarin meegaan of is dat totaal tegen jouw manier van opvoeden in… Vanaf wanneer tot wanneer kan je je kindje brengen is een goede, evt. extra dagen naast de standaard dagen, kan dat en hoe te regelen.

thnx meiden!