Gastouderbureau stopt ermee, help!

Hebben wij net alles “in kannen en kruiken” deelt het gastouderbureau ons vandaag per brief mede dat zij er mee gaat stoppen.

Het contract vervalt per 1 januari 2010.



Dus we hebben nog even de tijd een ander te zoeken…



Per 1 September gaat onze dochter naar een gastouder.

Geweldig, het heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost, maar het was allemaal in orde.



Tot vandaag!

Kregen we een brief van het gastouderbureau.



In de brief staat het volgende:

De gastouderopvang heeft de afgelopen 2 jaar in het teken van ‘wetsveranderingen’ gestaan.

De overheid heeft verschillendemaatregelen genomen en lanceerde divers plannen. Steeds waser op de ‘markt’ van gastouderopvang onrust. Hetlukte ons altijd goed op deze veranderingen in te spelen.

Met ingang van 2010 komtdeoverheid nogmaals met verregaande maatregelen voor -met name- gastouders.



Deze maatregelen maken dat de kwaliteit waarvoor ik sta, de directe en open manier van contact met u én de goede kwaliteit-/prijsverhouding, niet meer te waarborgen zijn. Daarom heb ik besloten om de activiteiten van gastouderbureau … met ingang van 1 januari a.s. te beëindigen.



Nou hier baal ik dus echt heel erg van, samen met onze gastouder.

Hebben we net alles op de rit, dan krijg je opeens dit.



Het lijkt ons dat ze dit vrijdag 4 september ook al wel wist. De dag dat wij de contracten tekenden!

Nu heeft ze nog even een slaatje geslagen uit onze contracten.



Nu moeten wij op zoek naar een ander gastouderbureau!

Dit heeft gevolgen.

De kosten zullen anders worden, we moeten weer wijzigingen doorvoeren naar de belastingdienst, we moeten weer inschrifgeld betalen als we naar een ander bureau gaan, onze gastouder moet nóg een keer weer naar het gemeente huis voor verklaringen omtrent gedrag voor haar en haar man á €30,-

Die zijn namelijk werkgevergebonden!



aaaaah ik baal zo.

Vind nu maar eens weer een bureau en dan nog afwachten of die te vertrouwen zijn.



Zo moest het even van me afschrijven!



Even voor de duidelijkheid: Onze gastouder is super, we gaan samen naar een ander bureau.

Goh de belastingdienst. Moeilijker kunnen ze t niet maken.

Dat was toch ongeveer de slogan?

Ik word ook helemaal simpel van alle wetsveranderingen. Met name wat betrekking heeft op belasting en belastingteruggave of verplichte verzekeringen of uitkeringen is echt 1 grote bende de laatste jaren en dat heeft vaak voor veel mensen verregaande gevolgen.



Heel veel succes en kan me voorstellen dat je je nu genaaid voelt. Echt lullig.

Staat er niet iets in jullie contract over dat ze dit soort dingen niet mogen verzwijgen?

Misschien een tip…

Ik zit bij Mr.Nosey en die gaan gewoon door, bevalt me prima.



Zijn ook niet zo heel erg duur, jullie betalen hun een vaste bijdrage per maand en jullie spreken zelf een tarief af met je gastouder!



Ik heb van hun ook nog eens mijn VOG vergoed gekregen.



Succes, balen hoor en zeker niet netjes dat ze het niet heeft aangegeven :thumbdown:

Overigens moet je gastouder wel kinder EHBO halen (en bijhouden) en een opleiding halen of willen gaan halen op niveau 2 (helpende).

En ze mag maar 1 oppasadres hebben.

Dus of in eigen huis meerdere kinderen uit verschillende gezinnen óf op 1 adres bij de kindjes thuis oppassen.

net PB gestuurt ik zit ook bij mr nosey ben erg tevrede over

pfoeh, dat is echt balen ja! En idd het had wel zo netjes geweest als ze jullie even hadden ingelicht!!!



Hier merken ook dat er een hoop gaat veranderen (mijn schoonouders passen op via een gastouderbureau) en het bureau is op dit moment alle gastouders als een gek aan het scholen om alle papieren in orde te krijgen (wat dus betekent dat mn schoonmoeder ineens weer 1 avond in de week in de schoolbanken zit…)



Kan me voorstellen dat een iets kleiner bureau het hoofd niet meer boven water kan houden…

Wel een gedoe maar het belangrijkste is dat de gastouder niet stopt !! Hou dat in gedachten want een goede opvang voor je kind is zooooo belangrijk…



x Sterkte met alle administratie eromheen

Het is inderdaad een gedoe, maar inderdaad het allerbelangrijkste is dat Marith naar dezelfde gastouder kan blijven gaan! Je wilt niet weten wat ik moet doen als ik een dag meer werk in de week (komt eens in de zoveel tijd voor). Bij de belastingdienst een wijzigingsformulier doorgeven en volgende maand weer een omdat de wijzigingen permanent zijn en zo moet ik bijna maandelijks wijzigingen doorgeven.



Vind die bureau’s zowiezo een beetje vaag, wat DOEN ze nu eigenlijk voor hun geld?

Anita, balen zeg :wall: Die stomme wetgevingen. Juist nu jullie het zo lekker voor elkaar hadden. Ik heb helaas geen tips voor je, wij maken geen gebruik van een gob.

Succes!

Lieve dames,



Bedankt voor jullie reactie’s.

Ben al wat over de schrik heen hoor, maar vind het allemaal wel ingewikkeld. Zeker met die veranderingen nu!



Mijn gastouder weet nu ook niet waar ze aan toe is.

Het is ook erg lastig, als we gaan overstappen, kan dat pas per januari omdat ons contract loopt t/m 31 december.



Eigenlijk moeten we nu zo snel mogelijk overstappen lijkt mij i.v.m. de scholing e.d. van onze gastouder, dan kan ze dat bij/via ons nieuwe gob gaan doen toch?



Maar met een opzegtermijn van 1 maand zouden we op z’n vroegst 16 november van dit bureau af kunnen zijn omdat je voor de 1e of 16e dag van de maand dit moet aangeven!



De eigenaresse van ons huidige gob zal het ook niet makkelijk hebben, maar door haar verzwijgen zitten wij nu wel met veel gedoe en geregel.



pffffffff wat een gedoe



En weten jullie (ervaringsdeskundigen) ook hoe dit zit;



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=80587&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

pfff wat een gedoe!



Ik snap die bemiddelingskosten van die bureau’s niet.

Ons huidige gob vraagt €1.10 per uur.



Een gob waar we misschien naar over moeten stappen omdat ons huidige gob ermee stopt vraagt €1.66 p/uur



Als je een gastouder hebt en dat klikt goed, dan is het toch klaar?

Ok, ze hebben er ook werk van om de facturen e.d. op te maken en te verzenden (email) maar dat dat zo’n verschil maakt per gob, dat snap ik niet!

Waarom niet verder zoeken naar een voordeliger GOB die landelijk werkt.

Ik weet niet of ik hier namen mag noemen maar ken er wel één die voordelig is en geen inschrijfkosten vraagt.

Goh, wat een gedoe allemaal als ik dit lees. Ik herken dit van mijn zusje in Almere… daar moeten opa en oma zelfs een id-kaart meenemen als ze hun kleindochter of -zoon komen ophalen. Ik ben net bevallen van mijn tweede spruit en heb al een opvangplek voor haar kunnen regelen bij de opvang van mijn oudste dochter. Wij wonen in Zuid-Limburg en daar hebben we die problemen niet echt. Ik zou bijna zeggen verhuis hiernaartoe en je hebt geen problemen om opvang voor je kinderen te vinden. Volop kinderopvang én nauwelijks wachttijden. Kijk op http://www.zuidlimburg.nl/nl/wonen/kinderopvang.html voor informatie over opvangcentra in onze regio. :vlinder:

Het verschil zit m in vele dingen.

Ik heb voor een gob gewerkt en het bemiddelingstarief was per uur heel laag. Ik moest zelf mijn EHBO-cursus betalen, VOG (verklaring omtrent gedrag) moest ik zelf betalen. Dat soort dingen.



Ook werk ik voor een grote GOB waar de ouders per uur meer moeten betalen, en daarvoor krijgen wij wel vanalles vergoed. (EHBO plus jaarlijks vervolgcursus, VOG, info bijeenkomsten, koffie ochtenden om met andere gastouders info uit te wisselen, speelgoed en baby materiaal uitleen, indien wenselijk vervangende gastouder bij ziekte)

Daar halen de ouders natuurlijk ook weer hun voordeel uit :wink:



Dus je moet niet alleen kijken naar het uur tarief, maar ook wat ervoor gedaan wordt.

@maritkollau wrote:

net PB gestuurt ik zit ook bij mr nosey ben erg tevrede over




Nav dit topic heb ik me daar aangemeld. Had al eens op de site gekeken. IK heb nog wel een GOB maar geen GO meer per 1 jan vanwege de nieuwe regels :cry: Moet dus dringens op zoek naar wat anders voor mijn dochter, zoontje gaat per 25 nov naar school en per 1 jan naar BSO dus die is onder de pannen.



Ben ook niet echt tevreden over huidig GOB dus dacht gooi het maar over een hele nieuwe boeg.

op site mr nosey staat oppasgezocht daar bieden gastouders die plaats hebben zich aan,als je gastouder wilt die al bij hun aan is gesloten moet je even op ikoontje letten achter de lijst

want iedereen kan bij hun adverteren

kunt ook zelf advertentie zetten oppasgezocht,kijken wat er op af komt

@maritkollau wrote:

op site mr nosey staat oppasgezocht daar bieden gastouders die plaats hebben zich aan,als je gastouder wilt die al bij hun aan is gesloten moet je even op ikoontje letten achter de lijst

want iedereen kan bij hun adverteren

kunt ook zelf advertentie zetten oppasgezocht,kijken wat er op af komt




Ik heb ook zelf een adv opgesteld en inderdaad er adverteert van alles. En ik wil iemand met papieren of die ze in de eerste maanden van volgend jaar gaat halen - ws kan ik nog wel een constructie bedenken voor de eerste maanden van 2010.