gastouder?

hallo gastouders.



ik ben me aan het oriënteren om misschien als gastouder te gaan werken, maar vraag me af wat concreet de eisen zijn waar je tegenwoordig aan moet voldoen.

en is het qua financiën de moeite waard?



alle tips/ ervaringen/ ideeen zijn welkom!

hey



je moet nu minimaal een opleiding helpende, zorg, welzijn niveau 2 hebben

daarnaast EHBO voor kinderen theorie en praktijk

cursus signaleren van kindermishandeling en

de risicoinventarisatie

je moet ook een goed gedrag formulier aanvragen voor alle personen in je huis die ouder zijn dan 18



je kunt er wel wat mee verdienen, maar wil het echt wat opleveren moet je wel meerdere kinderen in de opvang hebben



ik werk 6 dagen in de week als zelfstandig franchise gastouder

dus heb je nog vragen vraag maar

fijn tamara. :slight_smile:



ik heb een opleiding hbo-verpleegkunde.

dat zou dan al wel volstaan denk ik of niet?

en moet ik dan ook nog de ehbo voor kinderen volgen?

en die cursus signaleren van kinidermishandeling en risicoinventarisatie: moet ik die zelf betalen en achteraan gaan of gaat dat via het gastouderbureau??

ja ik denk dat die wel volstaat :mrgreen:

ik durf niet te zeggen hoe het met de ehbo zit

omdat wij die elk jaar moeten herhalen dus misschien dat je dat nog wel moet doen

de andere 2 zou het bureau je in ieder geval moeten aanbieden en ik denk dat het per bureau verschilt of je die zelf moet betalen

dus dat zou je even moeten navragen

http://www.nigos.org/index.php?page=vrijstellingen-2

hier kun je zien met welke diploma’s je aan de slag mag als gastouder.

dat is handig! dank je wel lydia!!!

@knipoogje1983 wrote:

hallo gastouders.



ik ben me aan het oriënteren om misschien als gastouder te gaan werken, maar vraag me af wat concreet de eisen zijn waar je tegenwoordig aan moet voldoen.

en is het qua financiën de moeite waard?



alle tips/ ervaringen/ ideeen zijn welkom!