gastouder

Hey meiden,

Op dit moment ben ik me aan t orienteren op de arbeidsmarkt. Heb het niet zo naar mijn zin bij mijn huidige baan.

Nu kwam ik een vacature tegen alst gastouder. Voor een baby van 3 maanden zoeken ze een gastouder. Dit lijkt me eigenlijk geweldig :inlove:!

Maar weet iemand wat je als gastouder verdient? Of heeft hier iemand ervaring mee?

moet je even gemmamma aan haar staart trekken die weet daar alles van :mrgreen:

Dan ga ik maar eens beginnen met trekken :mrgreen:

:? wil net beginnen te trekken maar als ik haar PB dan bestaat die gebruikersnaam niet. Schrijf je het misschien anders?

@mootje wrote:

:? wil net beginnen te trekken maar als ik haar PB dan bestaat die gebruikersnaam niet. Schrijf je het misschien anders?
ze schrijft bij de mei 2006 mama;s en de september 2009 mama’s :wink:

Is het bij de vraagouder thuis of bij jou thuis? Als je het kindje bij jou thuis opvangt zul je zo om en nabij de 4 euro per uur verdienen. Bij de vraagouder thuis verdien je al snel 9 a 10 euro per uur.

@purpled82 wrote:

Is het bij de vraagouder thuis of bij jou thuis? Als je het kindje bij jou thuis opvangt zul je zo om en nabij de 4 euro per uur verdienen. Bij de vraagouder thuis verdien je al snel 9 a 10 euro per uur.

Je vergeet erbij te vertellen dat het bruto is :wink:

ligt aan gastouderbureau waar je voor werkt bij opvang thuis wat je verdient over het uurbedrag betaal je ook nog gewoon belasting.

bestaat geen vrijstelling meer voor gastouders,houd hier rekening mee laat je goed informeren.

ik ben ook gastouder via een gastouderbureau en je salaris ligt rond de 4 euro per uur

dus het is helemaal niet zoveel !!

Maar het verdient wel lekker bij :wink:

Bedankt voor de antwoorden. Tja, dat is helaas echt te weinig om rond te kunnen komen. Had me wel leuk geleken…

De gastouder waar J. naar toe gaat heeft meedere kinderen op een dag. Maximaal 4 geloof ik en dat keer 4 euro is toch een leuk uurloon dacht ik.

@juudje wrote:

De gastouder waar J. naar toe gaat heeft meedere kinderen op een dag. Maximaal 4 geloof ik en dat keer 4 euro is toch een leuk uurloon dacht ik.

Dat is bruto over die 4 euro moet ook nog belasting afgedragen worden , dus een vetpot is het niet :wink:

als zakcent is het leuk, anders zou je een thuis creche moeten beginnen,

maar als je ziek bent krijg je dus geen rooie cent, en als je dus van je loon afhankelijk bent heb je dus wel een probleem.

Ik ben er mee gestopt , Ik heb nu veel meer loon vrijheid en ik hoef mijn dochter haast niet weg te brengen, omdat ik mijn werk af heb kunnen stellen .

Maar zaligmakend is het zeer zeker niet :naughty:

al lijkt dat zo :wink:

gr melanie

@melanie wrote:

@juudje wrote:

Dat is bruto over die 4 euro moet ook nog belasting afgedragen worden , dus een vetpot is het niet :wink:

als zakcent is het leuk, anders zou je een thuis creche moeten beginnen,

maar als je ziek bent krijg je dus geen rooie cent, en als je dus van je loon afhankelijk bent heb je dus wel een probleem.

Ik ben er mee gestopt , Ik heb nu veel meer loon vrijheid en ik hoef mijn dochter haast niet weg te brengen, omdat ik mijn werk af heb kunnen stellen .

Maar zaligmakend is het zeer zeker niet :naughty:

al lijkt dat zo :wink:

gr melanie

Daar had ik idd even niet bij stil gestaan dat het bruto was.

Hoi,

Geeft niet, dan weet je het nu wel :-*

je moet als gastouder best veel afdragen nog hoor, en veel meer uren maken, als dat je voor een baas zou werken, je wordt gezien als zelfstandige, dus als je een eigenhuis hebt heb je ook geen of maar een gedeeltelijke belastingteruggaaf van je huis :wink:

t, zijn allemaal van die dingen waar je niet stil bij zou staan.

voor de een is het wel intressant en voor de ander niet.

Ik ben blij dat ik de keus gemaakt heb te stoppen :angel:

het geeft me nu vele malen meer rust.

gr melanie

Ik werk als zelstandig gastouder,ben dus zzp zelfstandige zonder personeel,je krijgt dan 1ste 3 jaar zelfstandige aftrek.

en starters aftrek en daardoor betaal je veel minder belasting,je moet dan wel meer als 3 gezinnen hebben enminimaal 1260 uur aan je opvang besteden.

ook moet je administatie bijhouden,kunt dit evt aan accoutant uitbesteden(kosten zijn aftrekbaar) als jke dit wat vind kun je het beste bij site kvk kijken en site belastingdienst wat er allemaal bij komt kijken.

ik heb momenteel leuk maandloon maar komt ook omdat ik totaal verdeeld over 4 dagen 14 oppaskinderen heb.draai per week 40 uur daarbij nog schoonmaken en administratie,dus best pittige weken.

@maritkollau wrote:

Ik werk als zelstandig gastouder,ben dus zzp zelfstandige zonder personeel,je krijgt dan 1ste 3 jaar zelfstandige aftrek.

en starters aftrek en daardoor betaal je veel minder belasting,je moet dan wel meer als 3 gezinnen hebben enminimaal 1260 uur aan je opvang besteden.

ook moet je administatie bijhouden,kunt dit evt aan accoutant uitbesteden(kosten zijn aftrekbaar) als jke dit wat vind kun je het beste bij site kvk kijken en site belastingdienst wat er allemaal bij komt kijken.

ik heb momenteel leuk maandloon maar komt ook omdat ik totaal verdeeld over 4 dagen 14 oppaskinderen heb.draai per week 40 uur daarbij nog schoonmaken en administratie,dus best pittige weken.

Precies, en ik neem mijn petje voor je af :thumbup:

het is best aanpoten, maar als je een koophuis hebt is het al minder intressant.

Gr melanie