Aan welke eisen moet je huis voldoen mbt de veiligheid?
Moet je een cursus of iets dergelijks volgen?
Het gastouder bureau komt bij jou thuis langs. Eerst krijg je een gesprek en dan kijken ze of je met hun wensen ‘klikt’. Zo ja, dan krijg je een boekje over veiligheid. Die moet je invullen en daarna komen ze weer langs en bespreken ze dat boekje met je. Wat je eventueel nog moet veranderen en wat al wel goed is.
Is alles ‘goed’ gekeurd is dan ben je verplicht om 3 avonden een soort cursus te volgen. Je krijgt dan na die 3 avonden een certificaat. Bij mij waren dat 3 maandagavonden.
Zo gaat het bij mijn gastouderbureau in de kop van noord-holland. Het zal overal wel anders gaan, maar dan heb je alvast een idee.
Onze gastouder is opgeleid via een bureau…
En ja,daar komen ze ook bij je thuis langs…
sinds de nieuwe eissen ben je als gastouder verplicht kinder ehbo te volgen,verder zijn ze bezig om opleiding verplicht te gaan stellen.
ook is het inmiddels zo dat je incl je eigen kinderen 4 kindjes op mag vangen mogen er dan maar 2 onder de 18mnd oud zijn.dit gaat per 1 april (is helaas geen grap)in en mensen die al opvang doen hebben tot oktober van dit jaar om het in orde te brengen.
@maritkollau wrote:
sinds de nieuwe eissen ben je als gastouder verplicht kinder ehbo te volgen,verder zijn ze bezig om opleiding verplicht te gaan stellen.
ook is het inmiddels zo dat je incl je eigen kinderen 4 kindjes op mag vangen mogen er dan maar 2 onder de 18mnd oud zijn.dit gaat per 1 april (is helaas geen grap)in en mensen die al opvang doen hebben tot oktober van dit jaar om het in orde te brengen.
Ooo nou ik heb vorige week met mijn gastouderburo gebeld en zij melden mij dat dit helemaal nog niet zeker is of het wel echt gaat gebeuren :think:
er tot april 2009 uitzondering voor gastouders die achterban hebben en mogen 6 kinderen opvangen.dit is speciaal project en loopt tot april 2009 dan wordt het herzien en zullen ook hier de eissen veranderen.
verder zijn de gastouderburaeau’s voortaan verplicht 2x jaar controlle bij gastouder uit te voren
tik bij google maar eens conventant kinderopvang in,kun je zien dat het wel degelijk zeker is dat dit alles doorgaat
ook op stie tweede kamer is 1 en ander terug te vinden.ook op forum van belangen vereneging ouders boink.