Hallo,
Ik zit met een dilemma. Mijn gastouder belde net om te melden dat haar man de Mexicaanse griep heeft. Echt geconstateerd door de dokter en aan de Tamiflu.
Zij laat het aan ons over of we de jongens daar maandag heen brengen of niet.
Wat zouden jullie doen? Moet er nog even bij vermelden dat Lars hangerig, verkouden en koortsig is vandaag…
Dank voor jullie antwoorden!
Als de weerstand van je kindje al minder is zou ik het niet doen, en of vrij vragen of iemand anders regelen?
succes met je keuze!
Gets, wat vervelend. Mijn 1e reactie zou zijn thuis houden!!
Maar ja, snap dat dat niet makkelijk te regelen is. En ik denk dat het lastig is om aan zo’n griep te ontkomen. Of je het nou van je linkerbuurvrouw of van je rechterbuurvrouw krijgt, als ie rond gaat is de kans groot dat we 'm allemaal krijgen.
Maar aan dit antwoord heb je niet veel hé :oops:
Ik sluit me bij mamamarianne aan, met een verminderde weerstand zou ik m ook niet brengen.
Ik ben ook gastouder en het protocol met de Mexicaanse griep van het gastouderbureau van mij is: niet brengen als iemand in mijn gezin of een van de gastkindjes dit heeft.
Ik zou mijn kindje niet brengen. In de folder die ik zojuist gelezen heb staat toch duidelijk dat je zo kort mogelijk in de directe omgeving van een grieppatient moet zijn. En dat lukt niet als je in een huis bent met een grieppatient.
De kans is natuurijk ook erg groot dat de vrouw het zelf ook heeft.
Ik ben niet bang voor de griep maar zou er niet op af lopen.
@Fleur wrote:
Ik ben ook gastouder en het protocol met de Mexicaanse griep van het gastouderbureau van mij is: niet brengen als iemand in mijn gezin of een van de gastkindjes dit heeft.
Dit hanteert mijn gastouderbureau ook.
Kan het gob waar je bij zit niet een vervangende gastouder regelen?
Dat gebeurt bij ons wel namelijk, stel dat ik ziek ben dan kunnen mijn gastkindjes eventueel zolang naar een andere gastouder.
Dank jullie wel!
Ja, ik kan misschien wel een vervangende gastouder regelen, maar ik heb dan weer geen idee hoe Lars reageert als hij bij wildvreemden gedropt wordt.
En wanneer zouden jullie de kids er weer heen brengen? Na een week ofzo? Probleem is dat ze zelf 6 kids heeft, dus voor hetzelfde geld wordt de hele familie achter elkaar ziek en dan ben ik natuurlijk zwaar de klos!
ik ben misschien heel flauw, maar de mexicaanse griep is toch al twee weken voor het verschijnen van de eerste symptomen al besmettelijk? Dus om even kort door de bocht te gaan, als je kinderen het zouden kunnen krijgen, hebben ze het al…
toch zou ik net als de anderen hem toch thuis houden, niet zozeer voor het besmettingsgevaar, maar meer omdat het ook voor die vader niet echt leuk is als de oppaskindjes er ook nog eens zijn als hij zich al zo beroerd voelt… (ik zou eerlijk gezegd als gastouder even de deur sluiten)
ik zou hem niet brengen, hoe zou hij reageren als hij ergens anders heen moet weet ik niet, maar hoe zou hij reageren als hij de mexicaanse griep heeft?
bij ons op het kdv mogen geen kinderen komen als er binnen het gezin mexicaanse griep heerst, vastgesteld of niet. ook voor de leidsters geld deze regel.
Ik zou hem ten eerste als hij zelf ook verkouden is enz ook naar een huisarts gaan . Omdat idd 2 weken vd voren al besmettelijk is. Verder zou ik mijn zoontje pas weer brengen op het moment dat hij geheel gezond weer is verklaard. Een collega van mij had t ook en die mocht bv een week nadat hij dus weer getest was en het ok is nog niet op de vloer verschijnen.
Dus nee ik zou wat anders regelen…
Of het nou een mexicaanse griep is of gewone griep. Het kind hoort dan gewoon thuis bij zn moeder te zijn.
Ik snap dat niet hoor dat mensen zich nog afvragen of ze hun zieke kind nog ergens heen kunnen brengen.
@stillewater wrote:
Ik snap dat niet hoor dat mensen zich nog afvragen of ze hun zieke kind nog ergens heen kunnen brengen.
De man van de gastouder heeft griep, het kind niet!
ow :oops:
Je moet denk ik het zelfde doen als met elke andere griep, maar omdat over deze griep zo’n ophef is geweest zou ik mn kind niet brengen.
@Mip wrote:
@stillewater wrote:
De man van de gastouder heeft griep, het kind niet!
Okee, in dit geval heeft de man van de gastouder de Mexicaanse griep en ook in het geval dat Lasrs de Mexicaanse griep zou hebben, dán breng je je kind niet, maar met elk ander geval van ziekte bekijk ik als gastouder samen met de vraagouder hoe ziek het kind is. Ik heb hier dus best wel eens zieke kindjes rondlopen…
Dank jullie wel!
Dyfaine en Stillewater, Lars was vrijdag wat koortsig en hangerig, maar dat is alweer over. Als hij echt ziek zou zijn, breng ik hem niet naar de go, tenzij ik echt niets anders kan regelen.
Morgen begint mijn man pas om 18.00 uur met werken (ploegendienst) en ik ga een uurtje eerder naar huis, zodat de jongens niet naar de go hoeven. Donderdag bekijken we de situatie even opnieuw.
geloof dat het besmettelijk is tot 6 dagen na eerste verschijnselen ofzo dus wellicht is die man dan al uit de gevaren zone.
@Bella wrote:
geloof dat het besmettelijk is tot 6 dagen na eerste verschijnselen ofzo dus wellicht is die man dan al uit de gevaren zone.
die man misschien wel, maar de rest van die familie??? bij ons op het kdv mogen normaal kindjes ook komen als ze ziek zijn. zolang ze geen 1op1 zorg nodig hebben.
In het algemeen geld als iemand niet ziek is en geen verschijnselen heeft dan is tie niet ziek - dus als die man beter is en de rest van de familie geen verschijnselen heeft kan alles gewoon doorgaan anders is het einde zoek.
Familieleden van zieke mensen die zelf niet ziek zijn mogen ook gewoon gaan werken enzo en kindjes ook gewoon naar de oppas. Die hoeven niet allemaal thuis te blijven zitten.
Het wordt ondertussen beschouwd als een gewone griep alleen dat er wellicht veel mensen last van gaan krijgen omdat niemand er nog weerstand tegen heeft. Sommige mensen zullen erg ziek worden of dood gaan maar dat is ook met een gewone griep. En als je gewone griep hebt blijft ook niet je hele gezin thuis met jou.
@Bella wrote:
In het algemeen geld als iemand niet ziek is en geen verschijnselen heeft dan is tie niet ziek - dus als die man beter is en de rest van de familie geen verschijnselen heeft kan alles gewoon doorgaan anders is het einde zoek.
Familieleden van zieke mensen die zelf niet ziek zijn mogen ook gewoon gaan werken enzo en kindjes ook gewoon naar de oppas. Die hoeven niet allemaal thuis te blijven zitten.
Het wordt ondertussen beschouwd als een gewone griep alleen dat er wellicht veel mensen last van gaan krijgen omdat niemand er nog weerstand tegen heeft. Sommige mensen zullen erg ziek worden of dood gaan maar dat is ook met een gewone griep. En als je gewone griep hebt blijft ook niet je hele gezin thuis met jou.
klopt helemaal, ik draaf een beetje door, door mijn werk geloof ik (werk op kdv) en als er bij ons dus ouders van kinderen die mexicaanse griep hebben dan mag er niemand uit dat gezin komen. puur omdat ze anders bang zijn dat als ons personeel ziek wordt en we dus moeten sluiten wegens onderbezetting.