gastouder aan huis

Heeft er iemand een gastouder bij je thuis ?

Hoe gaat dat ? Wat betaal je per kind ?

Bedankt alvast :thumbup:

Ja ik! Onze gastouder staat ingeschreven bij het gastouderbureau dat op de kleintjes let :wink: , daar betaal je 5.75 per uur voor. Daar krijg je via belasting dan weer geld van terug. Ipv dat haar huis aan de beveiligingsnormen moet voldoen, moet jouw huis dat doen. Ik vind het hebben van een go aan huis een groot gemak! Maar moet zeggen dat wij dan ook een hele lieve go hebben!

Zo dat is nogal een verschil, ik ben zelf gastouder aan huis en mijn vraagouders betalen +/- € 14 per uur, waarvan ik er +/- € 10,50 krijg. (bruto) Die € 3,50 zijn kosten voor het gob.

Het maakt niet uit hoeveel kinderen er thuis zijn, de ouders betalen gewoon het hele bedrag. Als ze alle drie thuis zijn, zijn ze goedkoper uit, als de oudsten op school zitten, zijn ze in verhouding duurder uit.

Grootste voordeel is dat de kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving zijn als de ouders er niet zijn, vriendjes uit de buurt kunnen gewoon komen spelen en ik rij met de kinderen naar hun sportclub of een dagje uit.

Nadeel voor mij is dat ik niet meer kinderen mag opvangen dan die van het gezin, dus ik kan mijn inkomen niet verhogen. (nieuwe wetgeving)

Nadeel voor beiden, als ik ziek ben krijg ik niet doorbetaald, maar de ouders hebben dan ook geen opvang. Er zou een vervanger geregeld kunnen worden vanuit gob, maar dan komt er een vreemde voor de kinderen in huis (zou ik niet willen)

Bij ons is het zo dat het gob een risico inventarisatie doet en alle papieren in orde moeten zijn (ik heb kinder EHBO en mijn VOG en kopie diploma liggen daar).

@Nicje wrote:

Zo dat is nogal een verschil, ik ben zelf gastouder aan huis en mijn vraagouders betalen +/- € 14 per uur, waarvan ik er +/- € 10,50 krijg. (bruto) Die € 3,50 zijn kosten voor het gob.

Het maakt niet uit hoeveel kinderen er thuis zijn, de ouders betalen gewoon het hele bedrag. Als ze alle drie thuis zijn, zijn ze goedkoper uit, als de oudsten op school zitten, zijn ze in verhouding duurder uit.

Grootste voordeel is dat de kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving zijn als de ouders er niet zijn, vriendjes uit de buurt kunnen gewoon komen spelen en ik rij met de kinderen naar hun sportclub of een dagje uit.

Nadeel voor mij is dat ik niet meer kinderen mag opvangen dan die van het gezin, dus ik kan mijn inkomen niet verhogen. (nieuwe wetgeving)

Nadeel voor beiden, als ik ziek ben krijg ik niet doorbetaald, maar de ouders hebben dan ook geen opvang. Er zou een vervanger geregeld kunnen worden vanuit gob, maar dan komt er een vreemde voor de kinderen in huis (zou ik niet willen)

Bij ons is het zo dat het gob een risico inventarisatie doet en alle papieren in orde moeten zijn (ik heb kinder EHBO en mijn VOG en kopie diploma liggen daar).

Maar ik neem aan dat je dan betaald wordt voor het oppassen op alle drie de kinderen? Mijn vraagouder is er op de tijden dat de oudste 2 er niet zijn en hoeft dan dus ook niet op te passen. Zij krijgt dus alleen betaald voor de jongste.

Soleil, wil je me misschien jouw gastouderbureau link pb’en?

Nee, ik krijg betaald voor alle drie de kinderen, ongeacht of ze er alle drie zijn. Anders krijgen ze nooit een oppas gevonden. Ik kan niet voor € 5,- gaan oppassen aan huis (volgens de nieuwe wet mag een gastouder geen extra kinderen opvangen bij vraagouders, alleen de kinderen van dat gezin)

Ik heb een gastouder aan huis en heb haar zelf gezocht en ingeschreven bij MrNosey, daar betaal ik 99 euro p/mnd plus 10 euro per uur aan de gastouder ongeacht het aantal kinderen dat aanwezig is…