Gasfornuis beveiliging... waar dan?

Gisteren kreeg Leandro een prachtige brief van de verzekering voor zijn verjaardag :cool:

Hierin las mama dat er zoiets bestaat als beveiliging voor om de knoppen van het gasfornuis. Wat mij betreft een hele zinnige uitvinding :cool:

Maar waar koop je het?

:think: hmmm… effe denke…



ben er nl wel eens tegenaangelopen…

in de IKEA ofzo ?



Het ligt er ook aan of je knoppen van je kookstel

vooraanzitten of bovenop

(bovenop is makkelijker te beveiligen met soort hekje eromheen)



Affijn… typendeweg bedenk ik me

dat ik je helemaal niet verder aan het helpen ben… :eh: :mrgreen:



Maar ik denk wel met je mee… :shifty:



Anders een groot babywarenhuis ofzo

(babywalz?)



Sukses,



Maaike

ik zou het eerlijk gezegd niet weten… Ik heb wel een soort van kinderbeveiliging erop zitten, maar da’s ingebouwd… je kunt de knoppen zo draaien, zonder dat het gas gaat lopen, pas als je de kop indrukt en hij vonkt, gaat het gas pas lopen…



maar ja, daar heb je natuurlijk niks aan, whahaha

Ik heb ze bij een concurrent van deze site gekocht, maar vond het helemaal niets. Lucas vond het zo nog veel interessanter en daardoor zat hij nog veel vaker aan de knoppen van het gasfornuis :shock:



Als je de link wilt moet je me maar even pb-en

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij heeft Babyw*lz ze wel.

Zag ze van de week bij een thuiszorgwinkel liggen.



Weet dat de Prenatal ook een hoekje heeft met beveiligingsdingen, maar of die gasfornuisknoppen daar bij zitten weet ik niet.

Bij de bouwmarkten?

Ikea heeft ze, het is een ijzeren rand die je voor je kookplaat vast zet kost geloof ik tussen de 30 en 40 euro.

Kan je niet gewoon het gaskraantje dichtdraaien? Zit bij ons vlakbij het stel, zo’n draaiknopje van een halve slag… Kunnen ze draaien wat ze willen, geen gas. Dat doen wij hier vaak, en is goedkoop!

wij hebben de gasknop boven het aanrechtblad laten zitten en ons aangewend om die als we niet met het fornuis bezig zijn altijd uit te draaien.

Toen de woningbouwvereniging een paar jaar geleden een nieuwe keuken plaatste wilde ze de kraan naar beneden doen. gelukkig dat ik dat niet toegestaan heb, heb hier nu een kleine meid rond lopen die gek is op knoppen.

Niet dat ik het toe ga staan om eraan te gaan zitten frunnikken, maar à ls het dan een keer gebeurd, dan kan het tenminste geen kwaad.

Helaas zit bij ons de gaskraan aan de achterkant (waar we er niet bijkunnen).

De knoppen zitten bovenop, dus zo’n rekje zou een goed idee kunnen zijn.



Mooi ‘excuus’ om binnenkort weer eens naar Ikea te gaan :wink:



Bedankt voor de tips en suggesties :smiley: