Garnalen

Met 1e kerstdag eten wij bij mijn ouders en krijgen we altijd garnalen cocktail normaal heeeerlijk maar mag dat ook tijdens de zwangerschap :think:

Vis

Vis, vooral rauwe vis, moet vers zijn. In de viswinkel kun je dus beter altijd vragen of de vis goed vers is, vooral bij haring en andere rauwe soorten vis. Gerookte en rauwe vis in vacuümverpakking liever niet eten. Rauwe vis in vacuümverpakking kan alleen, wanneer je hem gaat koken of bakken. Rauwe vis mag niet als het uit de diepvries is gehaald.

Wel

Zalm uit blik

Verse zalm

Garnalen

Krab

Kreeft

Schol

Makreel

Haring

Kabeljauw

Tonijn uit blik

Schelvis

Niet

Alle vis die vacuüm verpakt is

Roofvissen

Ik heb wel eens een documentaire gezien en daarop werd gezegd dat garnalen gevangen worden en dan op de boot al meteen gekookt worden om ze zo vers mogelijk te houden.

Ik denk ook dat ze daarom van de visboer wél mogen omdat ze dus redelijk vers zijn.

Maar veel garnalen worden vacuum verpakt en een behoorlijke tijd bewaard en dan weet je niet wat de bacterieën gaan doen. En daar moet je als zwangere extra voor uitkijken :wink:

Meestal zijn de garnalen in een garnalencocktail gekookt, dus dat lijkt me echt geen punt. Gewoon lekker en gezond! :thumbup:

Gekookt?? :think:

Bij ons in de familie in ieder geval niet…

Niet?

Hoe dan? Rauw, gebakken?

:lol:

ik heb ze bij alle 3 de zwangerschappen gewoon gegeten

heb eigenlijk geen idee of het wel of niet mag.

@Marlous79 wrote:

Gekookt?? :think:

Bij ons in de familie in ieder geval niet…

In het doosje wat je in de supermarkt koopt, daar zitten gekookte garnalen in. Dus je mag ze gewoon eten in een garnalencocktail of gewoon zo.

staat het er ook op ? ik zal eens met mijn moeder overleggen. Anders word het een fruit cocktail ook niet verkeerd

Eet ik eind april wel een garnalen cocktail

Zalm hè… Er bestaat toch ook gerookte zalm dat niet vacuum is verpakt? Mag je dat wel gewoon hebben?